Een klein stukje mee de wei inlopen, omdraaien, dan laten stilstaan totdat ik wei uit ben en als ik commando geef mag hij gek doen als hij dat wil.
Nou is het niet zo'n wilde maar voor de zekerheid doe ik het op deze manier
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Slofje schreef:Ik draai mijn paard wel standaard om omdat ik het hek weer dicht moet doen, en zou ook zeggen dat het ook bij andere paarden moet gebeuren. Maar ik zou evengoed mn poown los kunnen laten als ik het hek open doe, hem erin jaag en het hek weer dicht doe, poown doet hoogstens paar stapjes het weiland in, die wacht namelijk nog op een brokje om daarna vrolijk weg te sukkelen :3
@bluesky, heb je gelijk in, zo vind ik ook dat het hoortmaar een paard weer op stal zetten omdat ie niet braaf was is -sorry hoor- een van de raarste dingen die ik ooit heb gehoord. Een paard snapt toch echt geen snars ervan dat hij word teruggezet op stal omdat hij staat te drammen!? Die link legt een paard helemaal niet!

hier met neus naar voren en ik doe een stapje opzij als ik mijn paard omdraai dan gebeuren er 2 dingen
Daphne__ schreef:Ik draai mijn pony nooit om. 1 Keer heb ik haar omgedraaid en juist omdat ze wist dat de wei achter haar was draaide ze als een gek om (brak zowat haar eigen benen) en trapte mij tijdens het bokken alsnog tegen mijn schouder.
Mijn huidige pony heeft gewoon geduld en loopt pas weg als IK dat zeg! Ik zet haar dus in de wei, klik het touw los, loop weg en dan komt pony ook in beweging
Daphne__ schreef:Ik draai mijn pony nooit om. 1 Keer heb ik haar omgedraaid en juist omdat ze wist dat de wei achter haar was draaide ze als een gek om (brak zowat haar eigen benen) en trapte mij tijdens het bokken alsnog tegen mijn schouder.

Prisca schreef:pff we doen allemaal aan grond werk doen alles om het paard te laten luisteren MAAR bij het weiland gaat het mis????., WAAROM??.
Ik draai hem om en hij leert maar wachten totdat IK zeg dat hij weg mag lopen en zeker niet rennen. Ook naar het weiland toe gewoon opvoeden die handel.
Mglii____ schreef:Tigra_ schreef:Met de mijne geen last van ze loopt op haar gemak met haar mee heb halstertouw nooit vast geklikt zitten maar, dubbel geslagen door het halster. Verder weet ze dat ze eerst moet wachten voor het hek open gaat. En als ze ongeduldig is moet ze perse nog even voor het open hek blijven staan en dan pas de wei in maar dat gebeurt zelden ze sjokken hier allemaal op hun gemak de wei in.
Tja natuurlijk heb je van die hele lieve brave paardjes , maar ik heb iemand gekend die heel veel moeiste heeft gehad met haar paard in de wei te zetten omdat hij ook ge woon de wei in wou stormen. Maar zoals een van de bovenstaande bokkers zegt , elk paard is verschillend !
suuzepuus schreef:mirka1994 schreef:Nou ik vertrouw er toch echt op dat mijn paarden me niet trappen hoor! Hebben ze ook nog nooit gedaan en ik haal ze elke dag uit de wei..
Het gaat over het in de wei zetten, niet het eruit halen!!