Op hol slaan door geur kadavers ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gigondas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:38

Oh, jij werkt bij de Rendac? :)

Nee, dat zal best dat je het niet meer ruikt, paarden en koeien ruik ik ook niet, mijn zus die in Leiden woont, vindt het hier altijd wel erg "landelijk" ruiken :D[/quote]

Nee werk gelukkig niet bij de Rendac!!!!!
Werk aan de goede en mooie kant al zeg ik het zelf:

Werk bij een huisdierencrematorium en begraafplaats vandaar dat ik de geur maar al te goed ken.
Van net ingeslapen tot al wat langer dood.

Anoniem

Re: Op hol slaan door geur kadavers ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:40

:j dan weet je ook wel hoe het ruikt idd :)

Gigondas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:54

Klopt.
Maar kan me goed voorstellen dat een dier ervan schrikt of er niet langs wil lopen. Soms reageren dieren ook raar/apart op mij omdat ik de geur bij me draag als ik nog niet gedouched ben, maar als ik iets lekkers bij me heb dan nemen ze geur voor lief. Mijn eigen dieren leggen de link dood>vrouwtje>eten dus geur is normaal.
De geur van de dood is voor een dier iets tegen natuurlijks. Als een dier uit de kudde dood gaat nemen ze op hun manier afscheid. Maar voor een dier is de dood klaar en daar moet je bij weg wezen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:11

Ik ga van de geur van een krengenwagen ook op hol :=

Mijn paarden daarentegen niet. Merrie heeft 7 jaar op een stal gestaan waar ze ook varkens hielden, daar ging er wel eens eentje dood van. Lag dus wel eens een dood varken in de krengenbak, ze was wel gewend aan de geur. Zelfde met koeien, buurman was een koeienbuur. Er lag dus ook wel eens een koe langs de weg.
Dat was het probleem niet.. maar toen een koe onder het zeiltje geploft was door de warmte.. DAT was naar %) %)

Laatst lag er ook een dood paard langs een pad bij stal. Merrie van een ex-stalgenoot die met me mee reed wilde er ook NIET langs. Nou lag dat paard ook onafgedekt daar aan het pad, oh zo fijn :n

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:28

Ik haak nog even in op het ruiken van de dood.

Dood & bloed kent een paard niet...
Het is in de slachterij idd niet de bedoeling dat er dode beesten liggen.. ;) dan krijg je rottingsgeur.
En dat is niet het geval, vandaar dat paarden daar niet op reageren. :)

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:00

Berdien schreef:
Dat was het probleem niet.. maar toen een koe onder het zeiltje geploft was door de warmte.. DAT was naar %) %)
:o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:02

Shanelle schreef:
Berdien schreef:
:o?

Ik krijg hier heel smerige visioenen bij :=

Shanelle: een lichaam kan letterlijk ontploffen door de combi van rotten en warmte. Echt ontzettend smerig :r

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:11

Klopt, dat was bij deze koe ook gebeurd. In het weekend/vrijdagnacht overleden, krengenwagen kwam pas maandag en het was erg warm. Toen zei de koe 'plof' en lag de koe (nou ja, haar binnenste) dus over de weg heen. Was echt NIET aangenaam :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:15

Nee, dat is niet aangenaam nee :n

Ik heb het een keer gezien, en ben keihard weggerend (en ik schrik heus niet van dode dieren, maar dat was afstotelijk gewoon).

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:20

Ik moest er helaas langs wilde ik van en naar stal gaan, koe lag aan de enige toegangsweg naar dat groepje boerderijen toe.
Daar wilden de paarden ook niet echt langs :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:21

Nee, dat snap ik. Ik wil daar ook niet langs, dan ga ik liever 5 km om, ofzo.

Als het de enige toegangsweg is, moet je wel........
Hoe heb je de paarden er langs gekregen eigenlijk? :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:25

Uhm.. niet met extreem veel moeite. Wat ik eerder al aangaf, ze waren de geur wel gewend. Alleen dit was een tikkie extremer. Ze aarzelden eerst en zijn er toen in gezwinde pas :)) langs gegaan. Toen lag de inhoud ook al gelukkig niet meer over de weg maar weer onder het zeil. Als ik er nog aan terug denk %)
Zo is er ook wel eens een keer een varken geploft toen de grijper hem greep. Was ook niet fijn.

Ah, die goede oude tijd := :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:27

Stoere paarden wel 8-)

Goeie ouwe tijd :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:59

Berdien schreef:
Klopt, dat was bij deze koe ook gebeurd. In het weekend/vrijdagnacht overleden, krengenwagen kwam pas maandag en het was erg warm. Toen zei de koe 'plof' en lag de koe (nou ja, haar binnenste) dus over de weg heen. Was echt NIET aangenaam :=

De boer had dus blijkbaar geen gaatje geprikt in de uier?

Dat is namelijk iets wat wij wel deden. Koe, schaap, paard... warm weer, koud weer, vorst, altijd een gaatje prikken.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 17:08

Kadaverkappen zijn voor die van mij geen probleem, eergister lag er wel wat onder en dan gaat hij er met een zo'n grote mogelijke boog omheen. Nog voordat ik wat ruik merk ik aan hem of er iets onder ligt of niet.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 17:19

Geen idee JG, ik heb de koe niet van dichtbij onderzocht :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 17:28

Kon je ook niet meer zien denk ik :D

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:01

Bij mijn paard hebben afgelopen tijd meerdere kadavers gelegen, maar heb weinig anders aan mijn paard gemerkt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:02

Berdien schreef:
Geen idee JG, ik heb de koe niet van dichtbij onderzocht :D

Als ie ontploft is, is dit niet gedaan...
Anders ontploft ie niet.

bah, wat smerig eigenlijk...
Ik kan heel veel hebben, maar als ik dit zou zien... :=

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 23:24

Ik ken wel paarden die schrokken van dooie varkens die buiten lagen, maar of dat door de geur van de dood kwam, of gewoon door de geur van varken, of doordat die beesten daar simpelweg niet hoorden te liggen... Ik weet het niet.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 13:51

Ik kom met m'n verzorgpaard wel eens langs een varkenshouderij. Weet niet of die ook slachten, maar m'n verzorgpaard wordt wel vrij zenuwachtig op dat stukje.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 14:02

Ik moet toegeven dat ik wel eens met m'n pony op het terrein van eht slachthuis ben geweest.
Hij stak gewoon zijn neus door de deur om te kijken... :+ Hij liep nog net niet naar binnen...leek me niet zo'n verstandig idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 14:12

Dilan1993 schreef:
Ik kom met m'n verzorgpaard wel eens langs een varkenshouderij. Weet niet of die ook slachten, maar m'n verzorgpaard wordt wel vrij zenuwachtig op dat stukje.

Paarden hebben vaak een hekel aan de lucht van varkens, dat is de reden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 22:27

Jolliegirl schreef:
Ik haak nog even in op het ruiken van de dood.

Dood & bloed kent een paard niet...
Het is in de slachterij idd niet de bedoeling dat er dode beesten liggen.. ;) dan krijg je rottingsgeur.
En dat is niet het geval, vandaar dat paarden daar niet op reageren. :)

Ik heb altijd achter de varkensslachterij in Meppel gewoond en ik kan je vertellen dat de stank vaak niet te harden was. Verschrikkelijk. Slachtafval van de varkens bleef in tonnen bewaard voor het destructiebedrijf en daar waren ze schijnbaar niet te netjes mee. Er werd zelfs met regelmaat vlees gevonden in het park aan de andere kant van het kanaal, meegenomen door kraaien. Vlogen ermee door de lucht. Dus dat het bij slachterijen niet stinkt, daar kan ik het niet mee eens zijn.

Ik heb met mijn paarden altijd op een kalkoenenboerderij gestaan. Daar gaan vrij veel beesten dood en worden opgeslagen in tonnen en eens in de zoveel tijd opgehaald door de rendac. De opslag is op het pad naar de weide. Het ene paard hobbelt er zo langs, de andere kijkt even en loopt door en weer een ander kijkt er naar (buigt er naar toe) en spurt er langs. Het verschilt behoorlijk.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 13:29

Dat is echt slecht...

Hier gaat eht slachtafval (behalve het bloed& ingewanden) in de koeling totdat het opgehaald wordt.
De ingewanden(darmen)prikken wij in, zodat de lucht eruit kan. Dit gaat dus ook niet stinken.
Wordt dezelfde dag nog opgehaald.