Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Anne_GTI schreef:Ik zou bang zijn dat ik een paard zou overhouden wat panisch op de spuit gaat reageren en je niet meer met vliegenspray of wondmiddel in de buurt kan komen.

Anne_GTI schreef:Sassol schreef:Hihi we denken soms ook zo moeilijk hè! Een plantenspuit.. natuurlijk!
Dit vind ik nou een goeie creatieve oplossing
Ik zou bang zijn dat ik een paard zou overhouden wat panisch op de spuit gaat reageren en je niet meer met vliegenspray of wondmiddel in de buurt kan komen.
Sassol schreef:Je geeft ook wel eens een tik met een zweep, maar is je paard ook bang voor de zweep?
Je kunt net zoals met een zweep leren dat de spray in principe niet eng is, maar wel als correctiemiddel gebruikt kan worden.

petitparis schreef:gelukkig heb je een "vriendelijkere" oplossing gevonden dan een stevige tik verkopen.
Zelf ben ik echter geen voorstander van onderweg te laten eten. Mijn paard doet dan ook weinig tot geen poging. Dit is natuurlijk ook deels omdat ik met bit rij en geen smeerboel wil. Mijn vriendin haar paard mag onderweg wel eten (ook met bit)niets zo vervelend als elke 100m moeten stoppen omdat haar paard terug een plukje gras wil en iedereen besmeurd met haar groene slijmmond...