mijn jaarling gaat er vandoor met wandelen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

callum

Re: mijn jaarling gaat er vandoor met wandelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:36

ik zou toch zeggen ga grondwerk doen maar neem hier eerst les in anders maak je het misschien alleen maar erger. ook ik heb een tinker. hij is inmiddels wel gecastreerd maar ook als hengst, jonge hengst was hij heel braaf. dit dankzij grondwerk en duidelijkheid naar mijn paard. kijk anders een op www.incontactmet-paarden.nl. sterkte ermee

amyz

Re: mijn jaarling gaat er vandoor met wandelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 00:29

TS; wat je eventueel nog zou kunnen proberen is te werken met een touwhalster.. Das effe wat vriendelijker (althans, vind ik) dan een bit of hengstenketting maar je hebt wél net even wat meer te vertellen. Gebruik m zelf meestal ook voor wandelen met mn 2-jarige stuiterbal :+ Overigens heb je dan niet dat je zonder niks meer in te brengen hebt (las ergens iets van iemand die dat had met wandelen met hengstenketting toch? Dat zonder niet meer ging?), heb m een tijdje wat meer gebruikt om de hulpen te kunnen verfijnen en daarna gewoon weer overgeschakeld op gewoon halster. Gebruik m nu vooral omdat ik 2x een drukke weg moet oversteken en dan zeker wil zijn dat poownlief niet in een stuitermoment de weg opvliegt (alsof ie t ooit zou doen haha. Maar goed, regeren is vooruitzien en ik neem t risico liever niet dat ie t ineens wél doet). Anyway, dat over touwhalster :+

Vraag me wel af of t wijs is om naar de keuring te gaan.. Ik wilde vorig jaar ook eind april naar de keuring met mn toen jaarling, maar hij kon nét aan meedraven aan de hand en heb toen ook besloten om t uit te stellen en afgelopen september een hele fijne ervaring gehad :) Als je half het idee hebt dat t niet gaat, is t misschien wijzer om gewoon niet naar de keuring te gaan en eerst te zorgen dat je paardje er echt klaar voor is. Anders wordt het misschien lijden en last op de keuring en dat wil je natuurlijk ook niet..

Verder zijn er al zat tips gegeven mbt grondwerk, dus ik denk dat ik op dat gebied niks kan toevoegen :+

Succes iig!

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:18

Gaat het al beter met Maybe?

patjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 17:59

ff een update:

Het gaat al een stuk beter met maybe. Ik ben begonnen met parelli en grondwerk. en ik doe een beetje schriktraining / friendly met hem (en zn maatje). ik leer de basis van parelli en grondwerk van een vrouw die al haar paarden zo op heeft gevoed en ik oefen het ook met haar paarden. En dat pas ik dan ook toe op maybe. Gaat erg goed dus. bedankt voor alle reacties!

@ moderator: er mag een slotje op hoor.