@hestejente: dat ik haar mocht hebben was al voor de geboorte beslist
En we hadden toen bedacht dat op basis van de vader (van abel die weer van rubert is wat een laconieke hengst is) dat het misschien wel een geschikt veulen voor mij zou zijn en ook laconiek zou zijn
Maar goed, fokken is gokken
Ik zou nu als ik zou willen mijn veulen tegen hun andere veulen van 2009 mogen ruilen maar dat wil ik natuurlijk niet. Ik ga niet zomaar een paard ruilen
Het echt op tilt slaan doet ze alleen als we haar vast houden of als ze vast staat en er idd iets aan haar lichaam gebeurd. Maar als ik jou verklaring zo hoor denk jij dus dat het over zou kunnen gaan als ze wat ouder wordt?
@Spatter: dank voor je reactie, ik ben het wel met je eens! Inrijden zelf moet ik nog maar eens goed over na denken
Ik ga wel het longeren en aan het zadel laten wennen zelf doen. Ik zie wel hoe ver we komen
Gelukkig heb ik altijd hulp nu ze nog bij mn ouders staat. 

) en net als bij jou ging dat zonder enig probleem! Ze geeft een heel vertrouwd gevoel onder het zadel, is dan ook heel rustig. Inmiddels hebben we op de grond ook een goed band opgebouwd. Kortom: ik ben heel blij met mijn karakterpaard!!