Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Caira schreef:Zo'n reactie heeft alleen zin op het moment zelf. Daarna heeft het absoluut geen zin, krijg je alleen maar zure paarden van.
Citaat:Hij beet hem in zijn borst.De kleine heeft een behoorlijk bloeduitstorting.
Uit schrik kom ik met mijn hark omhoog de stal uit gerend en mijn haflinger nam meteen
de benen.Ik heb hem gepakt en op stal "gesmeten' !!
Caira schreef:met op het moment bedoel ik ook echt OP het moment, een paard denkt niet zoals wij en kan een reactie 5 sec later niet meer koppelen aan zijn gedrag.
Caira schreef:Die discussie ga ik niet aan, lijkt me niet het juiste moment of plaats. Er zijn zat wetenschappelijke studies die dit bewijzen.

Steph86 schreef:Mika11, je ziet idd in de praktijk veel kleine kinderen overal doorheen rennen,blijkbaar zijn onze kinderen dan uitzonderingen..
Ze weten dat ze niet mogen rennen in de stallen,achter paarden langs mogen lopen,tussen de paarden doorlopen,in een weiland of paddock komen,op ccterrein,lopen ze bij ons aan de hand.
Natuurlijk hebben hun ook hun ondeugende momenten,maar bij paarden of andere dieren zijn ze erg voorzichtig en weten ze dat ze moeten luisteren naar ons en rustig moeten zijn.
Ts, hoe oud is je zoontje?
Vind hij het niet leuk om mee te helpen met de stal schoonmaken?
Onze boys van nu nog 4 en 5 vinden het een leuk om de drollen eruit te scheppen.
Wij hebben voor hun een kinderkruiwagen + gereedschap (hark,bezem etc) gekocht bij de welkoop en helpen me op hun manier graag mee.
Wellicht ook iets voor je zoontje? Het duurt alleen wat langer voordat je klaar bent.
mika11 schreef:Femiaans:
Helemaal mee eens.
Kinderen en dieren zijn vaak onvoorspelbaar, vooral als ze samen zijn.
Ondanks dat ouders of wie er mee te maken heeft, heel goed oppassen, gaat het wel eens mis. Daar kun je soms echt niks aan doen. Dit gebeurt met paarden, honden, katten etc.
Gelukkig dat sommige mensen op Bokt zo niet zijn, als je zo leest, die hebben het perfect voor elkaar en weten het allemaal beter.
En buiten de dieren om, kijk eens hoeveel ongeluk(jes) er met kinderen in huis gebeuren. Ook al ben je er zelf bij.
Het enige wat je daar tegen kan doen is een kind opsluiten in een doosje en er af en toe uithalen als je er even naar wilt kijken.
Als je normale voorzorgsmaatregelen neemt, en het gaat alsnog mis. Dat is jammer en pech maar dan heb je weer iets geleerd voor de volgende keer.