Grr... paard wil maar niet komen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RoswithaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:19

Wat je kunt doen is een halster van een touw maken, maar die je losser kunt maken terwijl hij nog om is. Weet niet zo goed uit te leggen hoe je dat maakt, even 'droog' oefenen. Dan doe je dit geimproviseerde halster om, maakt hem losser terwijl je ernaast staat (dus niet over haar hoofd trekken) en belangrijk: dit pas oefenen nadat ze haar voer opheeft.
Je kunt sowieso oefenen met halster aan- en afdoen nádat ze heeft gegeten, dan weet je meteen of dat 'afschudden' wel of niet iets met het voer te maken heeft.
Is het proberen waard. :j

Nachtlampje

Re: Grr... paard wil maar niet komen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:05

halster maken: halstertouw achter de oren, de kant met de haak over de neus heen en de andere kant onder het hoofd door de andere kant halen, en dan de haak vastknippen onder de kin.

tylando

Re: Grr... paard wil maar niet komen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 07:38

ik zou ook het halster afdoen niet combineren met eten..... idd of na het eten halster afdoen..of eerst afdoen en later pas eten in bak doen.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 13:25

tylando schreef:
ik zou ook het halster afdoen niet combineren met eten..... idd of na het eten halster afdoen..of eerst afdoen en later pas eten in bak doen.....

Uhuh.. ik ben al een beetje aan het uitproberen waar het door komt. Ze is soms buiten ook wat kopschuw. Maar als ik rustig blijf is het ook zo over. (als ik bv de longeerlijn achter haar hoofd langs wil doen, dit doe ik tegenwoordig zover mogelijk er naast)
Madame is trouwens echt gefixeerd op haar bixjes. Ze krijgt niet zo heel veel want ze verricht weinig werk maar ze is helemaal gebrand op die lekkere brokjes. Als ik niet snel genoeg haar voerbak over de staldeur hang begint ze ongeduldig te worden.
Maar ik doe hem nu na het eten af en ze is wel rustiger, dat is ze sowieso wel als ik het halster met beleid afdoe.
Overigens zit het halster helemaal niet strak, is het een fleecegevoerde dus niet vervelend op de huid en ook niet zwaar. Zoveel last moet ze er niet van hebben. Maar zoals ik al zei; bij het halster of hoofdstel in doen blijft ze ook rustig staan.