Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

delerium schreef:Ik ben ook eigenlijk wel benieuwd naar hoe ze met andere paarden is... Met meerdere paarden focusst ze op 1 vriendje en de rest wil ze het liefst afschieten, maar hoe oogt het? Is ze juist dominant en wil ze ze daarom allemaal weghebben of is het angst? Zeker ook omdat ze in de trailer flipt als er een achterlangs komt...
Hoe is ze in de wei met de anderen als het vriendje er niet is? Pikt ze dan een ander uit om vriendje mee te zijn? Het is wel echt bijzonder inderdaad...
Qua rijden zou ik persoonlijk teruggaan naar "niets moeten". Gewoon een beetje buiten wandelen, rondje fietsen als het wandelen heel goed gaat, onder het zadel naar buiten, maar "gewoon" relaxen, niets moeten. Geen longeerwerk, maar wat "spelen" en wat basis van vrijheidsdressuur. Vooral omdat je daarbij gewoon heel erg belonend kunt zijn. Ze gaat het nog leren dus kan niets fout doen, maar alleen maar goed doen bij proberen en per ongeluk het goede doenVrij motiverend dus
Paarden31 schreef:Hallo,
ik las dat je paard vreemd gedrag vertroond. misschien komt het door andere paarden dat hij niet echt in zijn vel zit.
Sta je op een stal, of op een manege??
stuur me ff een Prive berichtje!
dankje
Citaat:kissing spines heb ik nog nooit van gehoord.
_Lott schreef:wat doen zij met die probleemgevallen? daar ben ik erg benieuwd naar.. wat doen zulke mensen anders dan ik? het is voor mij geen optie om haar ergens anders te stallen. wil niet dat ze in de stres raakt

randie schreef:Citaat:kissing spines heb ik nog nooit van gehoord.
Dan zitten de wervels te dicht op elkaar. kraakbeen ertussen is verdwenen en wervels drukken tegen
elkaar en hebben weinig flexibiliteit. Het tegen elkaar drukken van wervels bij verschillende bewegingen
doet zeer en kan dus een vluchtreactie of staken uitlokken. Maar een fatsoenlijke fysio haalt dit er wel uit.

_Lott schreef:helemaal mee eens mindim
ik longeer haar nu af en toe, poets haar regelmatig. waarbij ze zich echt ontspant.
ga een bitloos hoofdstel kopen. maar na de laatste behandeling eet ze beter en met longeren deed ze ook niet raar met het bit.