Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, helaas doe je niet alle paarden er een plezier mee en is het zeker naar het westen toe onmogelijk, tenzij je graag een paar reuzen van 1.80 in de modder pleurt,)
Belsje schreef:Caira, Als jij me een pensionstalling aan de hand kan doen met 24/7 weidegang in de buurt hoor ik het graag hoor, wel dus met zijn eigen weitje want dat risico ga ik echt niet nemen
. Ik heb tenminste nog een pensionstalling met enige weidegang, ik ken genoeg paarden die helemaal niet buitenkomen hoor.
Yviertje met een dominante? Zou dat goedkomen denk? Ik ben vooral bang omdat ze allemaal rondom op ijzers staan en als ze dan gaan kappen ... Niemand wil een kapot paard denk ik dan :s
Evelli, de mijne is de enige die na een half uur op de weide (dus op dat moment omringd door vriendjes) als staat te roepen aan de poort, zelfs ooit een stalgenoot hem gewoon mee naar binnen gebracht want hij deed zo raar *zucht*. Volges mij is hij echt sociaal gestoord ofzo. Laatst is hij uit de paddock uitgebroken en toen hebben we hem teruggevonden in de stalgangen ... Ijzers moet hij jammer genoeg wel, smid heeft hem op vraag van mij een tijd zonder gezet maar dat was geen succes.
Caira schreef:Mijn god, dat moet toch voldoende zijn om elk paard kwaad en chagerijnig te krijgen? Het is niet zo dat je paard asociaal is, jij houdt hem asociaal. Moet je eens voorstellen dat je zelf 1,5 uur per dag mag bewegen en voor de rest in een klein hokje moet gaan staan. Wedden dat jij dan ook asociaal wordt.
Ik word altijd zo verdrietig dat mensen problemen met hun paard aankaarten maar niet door hebben dat ze die problemen zelf veroorzaken. Verdiep je AUB in het wezen paard en beloon hem met een normaal leven, net zoals hij hard werkt om jou te plezieren.
hutch84 schreef:megan ik vind jou opmerking ook niet zo netjes
er zijn inderdaad genoeg stallen waar de paarden maar een uur of 2 buiten komen of de enen week de ochtend en de andere week de middag en zelf stallen van 1 uur wei de gang
als de ts zegt niet de mogenlijkheid te hebben kan ze op het hoogst hier een apart topic openen met de vraag waar er een stal is in haar buurt die dit wel bieden
ze heeft een ziekte als ik het goed gelezen heb en dus zijn de middelen beperkte
Knert schreef:sinds paar maanden niet meer sociaal buiten tegelijk met de klachten.. staat ook goed in ts haar verhaal terug te vinden. Lijkt mij een simpel optel sommetje.
. Beest kreeg evenveel eten als die die elk weekend op jumping gingen, dus daar kan ook al een en ander aan gelegen hebben
(hij is ineens ook minder explosief tijdens het rijden)
)
Ken je er toevallig een in .be?