Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Caira schreef:dan moet je het ook niet proberen uit te leggen, want wat je hier zegt raakt kant nog wal.
eridinges schreef:Caira schreef:dan moet je het ook niet proberen uit te leggen, want wat je hier zegt raakt kant nog wal.
Dus omdat zij een andere mening heeft mag ze deze niet nader toelichten?
Met hengsten omgaan is een vak apart. Schoppen is geen optie en slaan ook niet, maar je moet zo rete goed oppassen met wat je uitstraald en hoe consequent je hem aanpakt.
demo_love schreef:geerke schreef:
Tuurlijk niet, we kletsen gewoon uit onze nek!
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Caira schreef:als je zo veel ervaring had dan had je hier geen dingen neergezet die op meerdere manieren te lezen waren. Dan was je duidelijk geweest en had je niet zo'n potentieel gevaarlijk advies neergezet. Meid leer hier AUB van. Laat dit soort dingen over aan mensen die meer ervaring hebben in het uitleggen van de principes van grondwerk. Want je zou jezelf toch voor je kop slaan als TS nu de bak inging, haar paard de hoek in schopte en vervolgens zelf met een rotschop in het ziekenhuis zou belanden.
Corellaa schreef:Fijn dat jullie geweldige hengsten zo braaf zijn, ''hard''opgevoed of niet..
Daar heeft de TS niets aan!!
Kom op zeg, voer die discussie onderling lekker ergens anders en laten we de ts helpen (voor zover dat kan via de computer)
Ik ben wel benieuwd of de ts al iets gedaan heeft met de ''tips'' die ze hier heeft gekregen
Dakario schreef:Ik heb zelf aantal hengsten getraind. maar aan je beginpost te lezen ging je met de rug naar de hengst toe weg. Daarmee geeft je de hengst signaal dat hij dominantie krijgt. (Monty Roberts principe).
Ik kijk altijd naar de flanken als ik naar hem gaat of weggaat. Dat tempert dominantie. Het is gewoon een tip dat goed helpt bij mij. Als het hengst goed gedraagt dan pas laat ik mijn rug zien anders niet.
gabjj8 schreef:ik geef je 1 tip, en vele zullen me als mishandelaar gaan zien nu, maar zo is het in de natuur ook..
Als hij zich groot maakt en op je afkomt, trap hem dan maar is flink de hoek in, net zolang tot die zich wegdraait en weg loopt(wel de ruimte geven dat die weg kan lopen natuurlijk).
Als jij heel de tijd voor hem weg blijft lopen, dan voelt die zich de baas, ga een keer op hem af en laat zien dat jij de baas bent.
En zoek hierbij ook zeker hulp.
geerke schreef:ik trap mijn hengst ook niet hoor...nog nooit gedaan,zou niet weten waarom.Ik knuffel hem wel regelmatig.
Een hengst zit anders in elkaar dan een ruin of een merrie.
Je moet er mee om weten te gaan,niet iedereen kan dat of kan dat leren.
Het hangt ook erg van het ras af...ik heb een fries die is veel makkelijker dan de hengst van mijn vriendin.
Hengsten zijn fijn om mee te werken,ze zijn eerlijk.
Mensen die angstig zijn moeten erg ver bij een hengst uit de buurt blijven en al helemaal niet in een bak gaan lopen waar hij los loopt...levensgevaarlijk.