Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
manueeltje84 schreef:2500 euro voor dit paard?
Klinkt mischien heel hard, maar dat is deze echter niet waard.
Er is niemand die zo,n paard gaat kopen wat zulk gedrag vertoond.(geen particulier iig)
En een handelaar betaald je 1000 euro.
Het is heel hard maar wel de waarheid.

Alleen, de klik tussen TS en de merrie is er niet... De vraag is dan ook of deze er opeens wel is als de merrie doorgereden zou worden: ik betwijfel het
Calimero_ schreef:Bedankt voor alle reacties. Zoals ik al aangaf heb ik gewoon niet genoeg ervaring voor dit paard.
Niet omdat ze jong is, want ik heb wel op meerdere jonge paarden gereden. Maar om het gedrag wat ze vertoont.
Hoe dan ook, mijn beslissing is toch gevallen op verkopen.
De prijs kan je denk ik ook wel lang over discussieren. Ik zeg altijd, een paard is waard wat een gek ervoor geeft.
En dan nog, dat komt vast wel goed. Het belangrijkste is een goede plek zoeken met een ruiter die haar wel aan kan.
Calimero_ schreef:Bedankt voor alle reacties. Zoals ik al aangaf heb ik gewoon niet genoeg ervaring voor dit paard.
Niet omdat ze jong is, want ik heb wel op meerdere jonge paarden gereden. Maar om het gedrag wat ze vertoont.
Hoe dan ook, mijn beslissing is toch gevallen op verkopen.
De prijs kan je denk ik ook wel lang over discussieren. Ik zeg altijd, een paard is waard wat een gek ervoor geeft.
En dan nog, dat komt vast wel goed. Het belangrijkste is een goede plek zoeken met een ruiter die haar wel aan kan.
MariekeS_ schreef:€2500 vind ik in dit geval een hele nette prijs
Zinia schreef:2500e is idd een nette prijs,
kamsel schreef:Mijn tip, als ze verkocht is, zoek een wat verder doorgereden paard. Als je graag wedstrijden wil rijden, neem er dan een met ervaring daarin, scheelt je een boel werk en het is leuker om goede punten te rijden dan om programmavulling te zijn. En dan geen 4-jarige die ook een consequente, doortastende ruiter nodig heeft.
MariekeS_ schreef:manueeltje84 schreef:2500 euro voor dit paard?
Er is niemand die zo,n paard gaat kopen wat zulk gedrag vertoond.(geen particulier iig)
Wat een onzin
Hoe jong dit paard ook is, dom is ze zeker niet. Ze heeft inmiddels door dat TS twijfelt en dat veroorzaakt een neerwaartse spiraal bij beiden. Dikke kans dat als er iemand met veel ervaring met jonge paarden opstapt er helemaal niks aan de hand isAlleen, de klik tussen TS en de merrie is er niet... De vraag is dan ook of deze er opeens wel is als de merrie doorgereden zou worden: ik betwijfel het
![]()
Dit is een talentvol diertje en kan nog erg veel bereiken met een ambitieuze en ervaren ruiter. Ik vind deze merrie dan ook niet te vergelijken met een braaf recreatiepaard en ik vind dat ze ondanks haar karakter ook niet in dezelfde prijsklasse valt.
€2500 vind ik in dit geval een hele nette prijs en een ervaren ruiter zal zich dan ook waarschijnlijk over een paar maandjes nog in de handjes knijpen ook![]()
TS: misschien eens contact opnemen met trainingsstallen met de vraag of zij nog mensen kennen die graag met jonge dieren aan de slag gaan? Wie weet komt daar wel een mogelijke koper uit die de uitdaging aan wil?
manueeltje84 schreef:2500 euro voor dit paard?
MariekeS_ schreef:manueeltje84 schreef:2500 euro voor dit paard?
Wat een onzin
Hoe jong dit paard ook is, dom is ze zeker niet. Ze heeft inmiddels door dat TS twijfelt en dat veroorzaakt een neerwaartse spiraal bij beiden. Dikke kans dat als er iemand met veel ervaring met jonge paarden opstapt er helemaal niks aan de hand isAlleen, de klik tussen TS en de merrie is er niet... De vraag is dan ook of deze er opeens wel is als de merrie doorgereden zou worden: ik betwijfel het
![]()
Dit is een talentvol diertje en kan nog erg veel bereiken met een ambitieuze en ervaren ruiter. Ik vind deze merrie dan ook niet te vergelijken met een braaf recreatiepaard en ik vind dat ze ondanks haar karakter ook niet in dezelfde prijsklasse valt.
€2500 vind ik in dit geval een hele nette prijs en een ervaren ruiter zal zich dan ook waarschijnlijk over een paar maandjes nog in de handjes knijpen ook![]()
TS: misschien eens contact opnemen met trainingsstallen met de vraag of zij nog mensen kennen die graag met jonge dieren aan de slag gaan? Wie weet komt daar wel een mogelijke koper uit die de uitdaging aan wil?
Zinia schreef:2500e is idd een nette prijs, alleen ik snap de andere reacties ook wel, ookal zijn die wat hard geuit.
Ze is het wel waard, maar niemand wil dat er in deze tijden voor geven... Ik zou het sowieso proberen en kijken wat iemand er voor wil geven uiteindelijk....
Succes met de verkoop!
Wildgirl schreef:manueeltje84 schreef:2500 euro voor dit paard?
Een handelaar betaald je momenteel met deze hooiprijzen,slecht weer en de geschiedenis achter zo'n dier de slachtprijs.
Niet meer dan 450 euro dus; diezelfde handelaar kan namelijk nog 80 van zulke paarden opkopen aangezien half nederland van zijn paard afwil.
Ik sta dan ook echt vaak met verbazing te kijken naar mensen die hier op bokt hun paarden aanbieden voor duizenden euro's maargoed, das offtopic.
Ik zou de keus maken TS, wil je haar per sé NU kwijt?
Zoja, neem dan genoegen met minder.

Kostolany schreef:Wat me hier echt opvalt is dat het meteen verkocht wordt als een echt probleem paard. TErwijl dit in mijn ogen echt niet zo is. HEt paard is jong...kent weinig onder het zadel< Snapt misschien de dingen die de ruiter vraagt niet altijd. En daar kunnen ze raar van doen. Daarnaast kan een jong paard gemiddeld 15 kwartier zijn concentratie verliezen en dan gaan ze soms andere dingen doen. Ook voeding hoeveel brok je geeft naar het werk..kan veel invloed hebben op gedrag. En het kan altijd gebeuren als je het dier eenmaal kan berijden het kwa communicatie niet klikt. En dat ondermijd wel degelijk je zelfvertrouwen kwa rijden. En dat weet zn jong dier donders snel. Tja en als je het dan zelf niet uitgereden krijgt..kost het inderdaad een hoop geld om hem door te laten rijden maar nog steeds geen garantie voor de ruiter als die hem terug krijgt dat ze het kan rijden. En dan is er een hoop geld weg..zonder dat ze er zelf iets mee kan maar ook nooit meer zelf terug verdiend.
UIteraard: Sluit medische redenen uit, tanden wissel uit en zadelproblemen ui,maar soms kan ook zelfs de groei flink in de weg zitten. Dat was bijvoorbeeld bij mijn paard het geval. Dan was simpel rust de oplossing en later weer door pakken. Dan is het waarschijnlijk bij een paard wat net 3 jaar is bijna onwaarschijnlijk dat er iets is daarmee. Maar is het meer dat ze gewoon te weinig gezien en gedaan heeft om te leren. EN de ruiter niet ervaren genoeg om het te kunnen. En je kan wel vast bijten met goede begeleiding. Naar ik begrijp komt Calimero er nu gewoon achter dat een jong paard van groen tot niveau trainen niet haar ding is. En heeft ze ook geen klik met het paard onder het zadel, wat je pas merkt als je een 3 jarige net rijdt;) En ze wil graag wedstrijden..dan kan ze beter ervaren leerpaard kopen en wie weet is ze later zov er om wel groen te rijden. Vaak zie je als dit soort paarden bij een ervaren jonge paarden rijder komen er niets meer aan de hand is al vrij snel...Ze is jong...en onervaren. Dus simpel...geen schande..als je erkend voor jezelf dat het zo is.
Dus vind de oordelen die hier genoemd worden altijd meteen probleem paard te noemen..het paard is 3 jaar en gewoon een bloedpaardje met karakter en dat kan je aan of niet en niets probleem paard...
IK denk dat Calimero zelf heel goed het antwoord weet..het klikt niet..dat kan..niets probleem paard...dus ook niet zo verkopen En 2500e uro voor een 3 jarige is heel normaal kwa prijs. Dus gewoon proberen verkopen jong groen paard...en geen klik hebben meer niet.
maar verder denk ik het zelfde er over. RianneH schreef:Kunnen we de 'problemen' van dit paard even op een rijtje zetten?
Om te beginnen, slechte combinatie met de eigenaar. Ik neem aan dat je haar ook niet kan voorrijden? Dat is al een lastig punt.
Staken en steigeren tijdens het rijden
Druk met wisselen van de tanden
Jong en pas beleerd, een paard die meer tijd nodig heeft om dit te verwerken
Er kan niet naast of achter gelopen worden voor lange teugelen of ad hand werken ivm staken en slaan (?)
En daarnaast kwa formaat, kleur en geslacht niet het ideale paardje om te verkopen zoals ik hier lees
Dit is geen probleempaard, maar een paard die niet de tijd krijgt die ze nodig heeft. Als jij dat niet kan bieden, dan moet je haar verkopen. Maar een hoofdprijs zal je er niet voor kunnen krijgen. Zeker omdat de volgende eigenaar er nog flink wat aandacht en tijd (=geld) aan zal moeten besteden.
Ik kan jouw keuze goed begrijpen, van strijd worden jullie beide nooit gelukkig. Maar ik vind het wel jammer dat jij jezelf zo overschat hebt en nu het paard hiervan de dupe is geworden. Goede les voor de toekomst, zo geeft dit paardje je toch nog iets mee voor later
bastiano680 schreef:RianneH schreef:Kunnen we de 'problemen' van dit paard even op een rijtje zetten?
Om te beginnen, slechte combinatie met de eigenaar. Ik neem aan dat je haar ook niet kan voorrijden? Dat is al een lastig punt.
Staken en steigeren tijdens het rijden
Druk met wisselen van de tanden
Jong en pas beleerd, een paard die meer tijd nodig heeft om dit te verwerken
Er kan niet naast of achter gelopen worden voor lange teugelen of ad hand werken ivm staken en slaan (?)
En daarnaast kwa formaat, kleur en geslacht niet het ideale paardje om te verkopen zoals ik hier lees
Dit is geen probleempaard, maar een paard die niet de tijd krijgt die ze nodig heeft. Als jij dat niet kan bieden, dan moet je haar verkopen. Maar een hoofdprijs zal je er niet voor kunnen krijgen. Zeker omdat de volgende eigenaar er nog flink wat aandacht en tijd (=geld) aan zal moeten besteden.
Ik kan jouw keuze goed begrijpen, van strijd worden jullie beide nooit gelukkig. Maar ik vind het wel jammer dat jij jezelf zo overschat hebt en nu het paard hiervan de dupe is geworden. Goede les voor de toekomst, zo geeft dit paardje je toch nog iets mee voor later
Hou aub op met langere tijd nodig om te "verwerken".................wil je er een psycholoog bij halen?
Het is een driejarige die zijn grenzen niet kent. Die moet gewoon bij een transparant, helder en consequent iemand worden gezet en dan komt het allemaal goed en is het met een paar maand een zeer braaf beestje.
Wisselen vd tanden, een pijntje links of rechts...............luisteren, dat moeten ze. Ze mogen er best last van hebben, maar dat half uurtje per 3 dagen dat ze moeten werken kunnen ze zich echt wel gedragen.