Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

. Ik lees even mee.. interessant hoe je hier uiteindelijk vanaf gaat komen!
nou er zijn er enkele opgestapt en bij geen van alle is het gelukt, volgens ons werd het er erger van
Dreeke schreef:Gekgenoeg is het bij mijn fjord zo, dat als we voorbij het "probleempunt" zijn dat ik dan met hem alle kanten op kan rijden, dan gaat hij niet in verzet en rijd ik gewoon mijn geplande ritje. Dus ik hou het gewoon op Puberaal-uitprobeer gedrag alleen hoe krijg ik dat eruit? Juist door die rot sloten bij ons in de omgeving is hij gevaarlijk en juist omdat hij alleen maar achteruit gaat.
Dit natuurlijk in combinatie met grondwerk en een helpende deskundige hand is nooit weg. Een dominant paard in de kudde en tegenover een mens, hoeft zeer zeker niet een paard te zijn dat zeker (genoeg) is van zichzelf en jou om alleen op stap te gaan. Ik denk zeker dat je goed moet blijven werken aan het vertrouwen. Succes!
We hadden nog maar één gang, de achteruit.
dat is uiteindelijk gelukkig ook weggegaan, maar hij vind het nog steeds niet leuk om alleen te lopen. het gebeurde overigens vooral als hij de andere kant op moest dan het andere paard ging, of alleen weg moest..