Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Cassidy schreef:Hoe lang denk je de tijd te hebben als je paard iets ongewenst doet en jij daarop moet reageren?
Denk je dat er sprake kan zijn van een weloverwogen reactie, waar je een uur over hebt kunnen nadenken?
Een paard kan maar kort de link leggen tussen verkeerde actie en de reactie van jou kant
En soms is dat een reflex. Soms ook niet.
Dus definieer jou versie van weloverwogen/bewust.
En om nog even terug te komen op het feit dat je erover valt wat voor naam er aan de reactie gegeven wordt: doet dat ertoe? Heeft het paard er baat bij dat jij er een andere sticker op kunt plakken?

Cassidy schreef:Dus definieer jou versie van weloverwogen/bewust.
En om nog even terug te komen op het feit dat je erover valt wat voor naam er aan de reactie gegeven wordt: doet dat ertoe? Heeft het paard er baat bij dat jij er een andere sticker op kunt plakken?
Cassidy schreef:Z, die denkt met vogeltjesdansen alles op te kunnen lossen

liljebo schreef:[`
egrijp me goed... het ligt niet in mijn bedoeling om te zeggen dat het zus of zo moet, noch om te zeggen dat de ene manier beter is dan de andere
knip
Als je begrijpt wat ik bedoel.
Cassidy schreef:[
Je zou me intussen beter moeten kennen om iig te weten dat ik jeuk krijg van de methode hempfling, en ook clickeren is niet echt mijn ding.
Ik snap in zoverre dat je geen oordeel wilt geven aan het feit of iemand het zus of zo oplost.
Maar mag ik dan ook zeggen dat ik niet helemaal snap wat je met dit topic wilt bereiken? Degenen voor wie het bedoelt is, zullen toch doorgaan op de manier waarop ze werken. Voor een eyeopening experience is meer nodig dan jou topic op Bokt.

. Dat soort uitspraken wordt maar al te vaak als excuus gebruikt, om gedrag waarvan we weten dat het eigenlijk klopt te rechtvaardigen..

- als het echt om een potentieel gevaarlijk geval gaat. 
Het is paardentaal, negeren van een waarschuwing betekend klap, klaar. Dat is geen smoes, dat is feit.liljebo schreef:Nog ff over kuddesamenstelling... ik weet het is maar een naam... maar ff voor de helderheid.
Een mens is nooit echt onderdeel van een kudde.
Een paard ziet een mens nooit als kuddelid

Ibbel schreef:liljebo schreef:Nog ff over kuddesamenstelling... ik weet het is maar een naam... maar ff voor de helderheid.
Een mens is nooit echt onderdeel van een kudde.
Een paard ziet een mens nooit als kuddelid
Klopt. Desalniettemin is het verrekte handig als ze ons blindelings vertrouwen als leider, en hoef ik bv maar de wei in de lopen om er voor te zorgen dat ze me állemaal achterna komen naar stal of naar een volgende wei. Ik heb gewoon een deputy-leider benoemd die in mijn afwezigheid de honneurs waarneemt
Grappig genoeg vinden we wel dat honden en mensen samen een roedel vormen, en dat een hond alleen houden mag, want hij heeft toch de mens als roedelgenoot. Ik weet wel dat het iets anders ligt omdat je met een hond in huis leeft, maar daar geldt in feite toch ook hetzelfde voor. En treden er minstens evenveel problemen op met rangorde.
Ik denk idd dat het fijne verschil erin ligt dat je meer met een hond samenleeft.phormicola schreef:Grappig dat je even denkt te zeggen hoe mensen hun tik moeten noemenHet is paardentaal, negeren van een waarschuwing betekend klap, klaar. Dat is geen smoes, dat is feit.
Daarbij wegen wij geen 600 kg en dus kun je al niet altijd maar lief en zachtaardig zijn of even snel gaan grondwerken als je peerd op buitenrit gevaarlijk gaat lopen doen.
Ik vind dat je nogal zelfingenomen overkomt en niet openstaat voor andere gedachtengangen, die noem je toch maar smoesjes.