Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Brainless schreef:Tja tegen stress en maagzweren is het beste toch je paardje 24/7 buiten te zetten (dit kreeg ik als dringend advies mee).
Ook moet je paardje 24/7 ruigvoer ter beschikking hebben en zo min mogelijk krachtvoer per keer.
Amalarab schreef:Brainless schreef:Tja tegen stress en maagzweren is het beste toch je paardje 24/7 buiten te zetten (dit kreeg ik als dringend advies mee).
Ook moet je paardje 24/7 ruigvoer ter beschikking hebben en zo min mogelijk krachtvoer per keer.
Hier ben ik het helemaal mee eens, ook is het paard dan in een zo natuurlijk mogelijke omgeving en dus zoals het hoort. Ws zal het gedrag een heel stuk verbeteren! Want gewoon lekker de hele dag ruwvoer eten en kunnen bewegen + frisse lucht, geen buikpijn meer enz...
tamary schreef:missRosanne schreef:Kan je het paard niet 24/7 op de wei zetten in een groep? Dan heeft hij ook nooit het probleem dat hij alleen staat.
Als paard aan 1 specifiek paard kleeft maakt het niks uit hoeveel andere paarden er bij lopen. Vriendje is weg, dus in zijn optiek is hij alleen.
missRosanne schreef:Kan je het paard niet 24/7 op de wei zetten in een groep? Dan heeft hij ook nooit het probleem dat hij alleen staat.
missRosanne schreef:tamary schreef:Als paard aan 1 specifiek paard kleeft maakt het niks uit hoeveel andere paarden er bij lopen. Vriendje is weg, dus in zijn optiek is hij alleen.
Ik bedoel dit niet aanvallen maar gewoon uit interesse maar een paard is toch een kuddedier? Ik dacht zelf namelijk dat als er maar paarden bij staan die hoger in rang zijn dan dit paard het paard daar wel vertrouwen uit haalt? Ik bedoel zodra de hoogste in rang aangeven dat er iets is om voor te vluchten, vluchten ze pas. Anders zouden we ook niet op paarden kunnen rijden neem ik aan. Volgens mij heeft dit namelijk te maken met sociale controle. Dat ze niet naast elkaar staan heeft te maken met rang, niet met wel of niet samenhorigheid.
Kempkes schreef:Hey,
Gewoon laten wennen, ik zou in geen geval met spiegels gaan beginnen, voor het zelfde geldt slaat ze ze stuk en bezeert ze zich. Zorg gewoon dat de muren of deuren beschermd zijn met matten als ze echt door het lint gaat. En voor de rest moet ze het toch zelf doen.
psychiater schreef:we proberen het gewoon hij hangt inderdaad buiten haar stal