Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
xxlhorsy97 schreef:ik gebruik geen kettinkje maar gewoon het halstertouw, en dat werkt net zo goed
, ze gaat al een beetje vooruit!
Johanna59 schreef:xxlhorsy97 schreef:ik gebruik geen kettinkje maar gewoon het halstertouw, en dat werkt net zo goed
, ze gaat al een beetje vooruit!
Ze gaat al een beetje vooruit?
Kettinkje gebruiken! Een halstertouw werkt niet net zo goed.
Vanaf het eerste moment moet ze luisteren. Je kan het niet op een deal gooien!
Laat iemand het doen met meer overwicht. Totdat ze echt luistert.
Het is gewoon een lompe.........
Ditmer schreef:Ik heb ook nog een tip voor op korte termijn:)
Je houd je paard vast aan zijn halster mede ook met nog je touw in je (zelfde)hand. Wil je paard wegrennen zet je jouw elleboog in zijn hals, dit is niet echt pijnlijk maar je hindert haar om weg te rennen door haar goed om te buigen richting jou. Grondwerk is zeer goed maar heb je niet op zeer korte termijn goed onder de knie
Cowgirl schreef:Ditmer schreef:Ik heb ook nog een tip voor op korte termijn:)
Je houd je paard vast aan zijn halster mede ook met nog je touw in je (zelfde)hand. Wil je paard wegrennen zet je jouw elleboog in zijn hals, dit is niet echt pijnlijk maar je hindert haar om weg te rennen door haar goed om te buigen richting jou. Grondwerk is zeer goed maar heb je niet op zeer korte termijn goed onder de knie
Nou dit kun je vergeten hoor. Mijn fjord heeft er ook een handje van. Die zet zijn hele nek erop en je ziet hem gewoon trekken, hij doet het ook heel onverwacht. Hij loopt als een hondje ACHTER je aan en van het een op het andere moment is ie weg.
Ik kan mij dus goed voorstellen hoe het bij TS eraan toe gaat helemaal met een paard wat 2x zo groot en zeker 2x zo sterk.
Bij mij is het 'fout'gegaan vanwege mijn rugprobleem, daar heeft paard op een dag misbruik vangemaakt en ik had niet de kracht om hem om te trekken. dit heeft 6 jaar geduurt. Nu ben ik gelukkig sterker en durf ik strenger op te treden zonder daar pijn van te krijgen.
Echter het probleem zit erin.
Paard beheerst zo goed als level 1 parelli en is voor de rest goed opgevoed.
Ik gebruik nu in sommige risico gevallen een hoofdstel. Hij heeft al 2x door dit geintje op de weg gelopen en al 3x los over het keurings terrein.Met het hoofdstel heb ik gewoon veel meer te zeggen. Tja geen NH manier maar wel een stuk veiliger.
MissAmazone schreef:Ik zit met een zelfde probleem maar deze manegepony leert het gewoon nooit meer ben ik bang. Het gaat om een 23 jarige kleine D pony, die inderdaad gewoon heel sterk ertussenuit peert. Ik deed soms al als deze naar de wei moest brengen het halstertouw extra om de neus, maar bij afspuiten enzo idd gewoon het hoofdstel want dan is er niks aan de hand. Wat is voor zo'n pony nou de handigste truc om daar ook rustig mee buiten te staan en aan de hand te kunnen laten grazen.. Help??