Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
cissy schreef:Ach ben je gek, het kan zo opgelost zijn binnen een uurtje of 2, maar dan is het wel zaak dat je op de juiste manier oefent....
en daar schort het vaak aan waardoor je dus nog meer aan het oefenen bent om je paard te leren juist niet te laden.

suci schreef:cissy schreef:Ach ben je gek, het kan zo opgelost zijn binnen een uurtje of 2, maar dan is het wel zaak dat je op de juiste manier oefent....
en daar schort het vaak aan waardoor je dus nog meer aan het oefenen bent om je paard te leren juist niet te laden.
Nou hier ben ik het niet helemaal mee eens. Als een paard eigenwijs is, dan zou het inderdaad kunnen werken. Maar bij angst? No way!
mnkortleve schreef:Sorry dat ik binnen val, maar Cissy geef je les daar in?
Ik heb er hier 2 die niet of zeer slecht de laden zijn en jij zit natuurlijk niet ver uit de buurt.
Brainless schreef:suci schreef:Nou hier ben ik het niet helemaal mee eens. Als een paard eigenwijs is, dan zou het inderdaad kunnen werken. Maar bij angst? No way!
Ik heb verschillende paarden door Annemarie van der toorn binnen 10 minuten geladen zien worden.
Daarna stonden ze er binnen 1 minuut in.
Alleen moet je niet alleen het paard trainen, maar ook (meestal) de eigenaar.
Het is mss een beetje onduidelijk, maar ik hoor het wel
Aminola schreef:Ik herken het helemaal! Mijn pony wil echt níet in de trailer, en als hij erin staat is er helemaal NIKS aan
de hand. Met een longeerlijn helpt bij mij moet ik zeggen wel, maar dat duurt ook een kwartier voordat
hij éindelijk overgeeft. Wat wij altijd doen, is één iemand aan de linkerkant, één iemand aan de rechterkant,
en één iemand met een emmer voer, en de pony vasthouden. (aan een halstertouw) De 2 mensen moeten elkaars 'polsen pakken,'
en dan achter de kont van de pony doen. (wel 2 wat sterkere mensen) Degene in de trailer moet vooral NIET gaan trekken aan het
halstertouw, alleen kleine trekjes eraan geven en rammelen met de voeremmer. Dan moet je met alle kracht de pony in de trailer duwen.
Je moet wel zo de armen achter de kont houden dat hij niet kan gaan bokkenHet is mss een beetje onduidelijk, maar ik hoor het wel
als je iets niet snapt of nog een vraag hebt!
Succes!
cissy schreef:Bitje, maar 3 keer de trailer in geweest, met steigeren en weigeren en dan met lijnen en meerdere mensen.... goed bezig!
Waarom niet gewoon de tijd uittrekken en het paardje leren wat trailer laden is? Net zoals ie ooit zadelmak is gemaakt en geleerd wat rijden is?
Hij is nl ook niet geboren met een zadel op zn rug en de wetenschap dat er een mens op zn rug zou komen te zitten, dat heeft hij ook allemaal moeten leren, waarom trailerladen dan niet?
Ik snap dat nou nooit..... maar goed, ik heb het er maar druk mee
Waarom het dier elke keer een slechte ervaring geven met de trailer, want dat is het nl vanuit zijn standpunt. Waarschijnlijk heb je elke keer zodra hij er in stond de klep gelijk dichtgedaan want jullie waren blij dat hij er eindelijk in stond....?
Als je dan de methode van Monty Roberts kent bij je andere pony waarom pas je die dan niet toe met wat aanpassingen?
.
. Blijven belonen en voeren
het werkt echt!!!! petra1994 schreef:hey bokkers.
ik weet niet wat ik er aan moet doen, ik krijg mijn paard niet in de trailer. ik heb er al van alles aan gedaan. maar zonder blauweplekken en schrammen krijgen we anders het paard niet in de trailer. het paard is niet bang, maar wil gewoon niet. en ze geeft niet zo makkelijk over. ik zal wel opnoemen wat we allemaal hebben gedaan.
1- longeerlijn achter de kont, en trekken.
2- bix voor der neus houden.
3- 30 keer steeds opnieuw naar de trailer lopen
4- benen een voor een optillen en naar voren zetten
5- een jas om de ogen van het paard doen.
6- eerst het andere paard en dan zij.
7- aan het halstertouw blijven hangen, en wachten tot ze een stapje veder zet
8- weten jullie nog iets?
ze word knettergek als ze biks hoord rammelen, dus we hebben de emer met bix in de trailer gezet, maar verdomt, ze gaat niet in de trailer.
dus ik weet niet meer wat ik moet doen.
ze gaat alleen steigeren, en ik heb al bijna een hersenschudding van der gehad, ik was bij dat ik nog mijn cap op had.
)._Lot schreef:Dus jij bent nooit boos/streng voor je paard als deze vervelend/eigenwijs/eigenzinnig is?
In de post van de TS staat namelijk "het paard is niet bang, maar wil gewoon niet. en ze geeft niet zo makkelijk over"