Paard met de fiets halen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xNaomi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 10:08

Het moet kunnen, je ziet ook vaak beginners die rijden en dan zitten ze aan een touw vast omdat ze bijvoorbeeld voor de 1ste x rijden :o

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 10:13

Dit kan prima hoor, wij doen dit al jaaaaren bij ons op de manege. Het is in het begin altijd even wennen voor zowel paard als de fietser, maar daarna kan dat prima.
Ik deed dat ook wel met 2 pony's tegelijk :) .

flappaashaas

Re: Paard met de fiets halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 08:55

ik ken wel mensen die dat doen maar heb het zelf nog niet gedaan,
wil het de shetters wel leren,is wel goed voor hun conditie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:02

Je kunt het heel goed aan leren, ik heb veel gefietst met mijn paard, hij mocht zo hard draven als hij wilde, maar niet in gelop, hij snapte heel snel wat de bedoeling is.

Maar je moet het wel oefenen, hij moet heel goed weten hoe het spelletje in elkaar steekt. Hij moet heel goed de commando´s kennen en je moet op tijd in stap over gaan, hij moet nl ook kunnen afremmen, neem altijd veiligheid in acht en zorg voor een veilige fiets, ik had terug trap remmen en geen handremmen, dat is levensgevaarlijk....

Ik deed met halster naar de wei, maar gewoon fietsen met hoofdstel en bittussen stukje, met halster touw en die stond niet strak, wel kort en een klein kort rukje was langzamer en verder op commando...Mijn paard vond het heel erg leuk, hij vond het prachtig dat ze naast elkaar waren en hard gingen. Hij strekte dan zo uit dat hij met 4 benen van de grond kwam, hij in de berm, ik op het asfalt, maar alleen op wegen waar praktisch niemand rijdt en je van heel ver iemand ziet aan komen.

Dat viaduct moet je eerst veel aan de hand oefenen, je moet weten dat ze over het verkeer heen gaan en dat is best eng voor zo een paard, dat hij er zo aan gewend is dat hij niet op zij springt, er is nl overig verkeer ,zoals brommers en sommigen gaan er vlak langs en toeteren....of blijven er vlak achter rijden...als je paard bomproef is en weet hoe de route gaat, niets onbekends tegen komt, zou ik het wel doen, maar als je paard erg vrolijk wordt omdat hij weet dat hij naar de wei gaat, moet je heel goed weten wat je doet.

meesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:08

Ik fietste altijd met mijn oude pony. Ging super goed. Zij luisterde uitstekend naar mijn stem. Nu, met mijn jonge moet ik er niet aan denken...eerst maar gewoon netjes aan de hand meelopen..

meesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:09

Ik zou trouwens eerst wel goed oefenen voordat je het viaduct over gaat...want dat kan toch wel behoorlijk gevaarlijk zijn...

Buddy87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:10

Ik vind het echt ontzettend gevaarlijk! Als je paard een keer schrikt val je zowiezo, als je op de fiets zit kan je niks.

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:10

Vroeger deed ik dat ook met mijn paard omdat de toen eigenaar dat ook deed. Ze kon ook aan zo'n invalidekar meelopen. Inmiddels is het eng :')
Pony die we mogen gebruiken voor de manege halen we ook altijd op met de fiets en deze luisterd super. Ho is ho en draf is draf :j [stap zit er ook op hoor ;) ]

Maar ik zou 't niet doen als je er niet zeker van bent, en dat ben je volgens mij niet.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:13

Buddy87 schreef:
Ik vind het echt ontzettend gevaarlijk! Als je paard een keer schrikt val je zowiezo, als je op de fiets zit kan je niks.

Als een paard echt goed schrikt en in paniek raakt, maakt het geen drol uit of je op een fiets/step/skeeler/lopend/kruipend of rollend bent.
Kwijt ben je hem dan toch wel en jij ligt dan ws ook.

Ik heb regelmatig met mijn vroegere verzorgshetjes gefietst. Ze vonden het altijd erg leuk!

Buddy87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:17

Ik bedoel meer het feit dat je vanaf de fiets nogal een harde klap maakt omdat jezelf niet kan opvangen, dat als een paard gaat je hem toch wel kwijt bent weet ik.

Sabinee__ schreef:
Buddy87 schreef:

Als een paard echt goed schrikt en in paniek raakt, maakt het geen drol uit of je op een fiets/step/skeeler/lopend/kruipend of rollend bent.
Kwijt ben je hem dan toch wel en jij ligt dan ws ook.

Ik heb regelmatig met mijn vroegere verzorgshetjes gefietst. Ze vonden het altijd erg leuk!

Revanches

Re: Paard met de fiets halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:58

RUI-->OPG