Vervelend met inrijden.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jorteee

Re: Vervelend met inrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:57

Ik bedoel wel binnenbak rand hè. (dus dicht)
En bij mij heeft het dus super geholpen, nooit meer last van gehad en zo mak als een lam.

jippiejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:01

Ladynette schreef:
midgie schreef:

tuurlijk kan je een paard opleiden zonder veel druk maar een paard moet ook dingen snappen als een paard bokt en je geeft hem geen straf door een tikje met de zweep(hoef niet hard te zijn maar gewoon dat hij iets voelt) dan weet hij dat hij dat niet moet doen. en als je het op die super eerlijke manier wil doen dan blijft hij bokken. Dus een paard mag je wel straffen(met mate natuurlijk je hoeft niet met de zweep los te gaan op het dier) voor de dingen die hij fout doet anders denk het paard ook alleen maar dat hij braaf is.

Volgens mij wil je het graag op een eerlijke manier doen, tuurlijk, lijkt mij ook het best! Je hoeft hem ook geen straf te geven! Als je hierboven het woordje 'straf' nou eens vervangt voor 'hulp' klinkt het al een stuk vriendelijker. Je moet hem niet willen straffen. Je paardje snapt het niet goed, je moet hem daarmee helpen.

Verder zou ik idd ook echt hulp vragen. Helpt iemand je al? In je eentje inrijden is sowieso geen doen.

Succes ermee!