Mijn ruin zijn hengstengedrag word onhandelbaar..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:29

Op precies het juiste moment duidelijk maken dat je het echt niet accepteert.
Een paard dat je zonder goede reden aanvalt kan gewoon niet, dat moet je echt niet accepteren.
Ik denk dat je hem beter op het juiste moment een rake knal kan geven (1 die dan ook echt duidelijk is), dan met voorwerpen hem afschrikken. Want ik denk dat je daarna dan situaties krijgt als paraplu=eng, dus mens op straat met paraplu=eng = aan de kletter, en dat is ook niet wat je wilt natuurlijk :P
Maar ik denk dat actie=reactie wel kan helpen, meneer valt je aan? Dat is straf, want dat mag gewoon niet!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:33

Door je ruimte op te eisen. De beste tip die hier voorbij is gekomen is het veranderen van de weidegenootjes. Voor zowel de merrie als de ruin is dit niet het ideale maatje, of zet er een dominante merrie bij of nog beter in een grotere groep plaatsen. Een grotere kudde met verschillende leefdtijden zal ze beide enorm goed doen!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:35

Door grondwerk met hem te gaan doen, want er is geen directe oplossing aangezien hij totaal geen respect voor jou heeft.

Je zou met een touw (leadrope is beter omdat die dikker en langer is) om je heen kunnen zwaaien en het touw naar zijn kont kunnen gooien (wel uiteinde vasthouden) dat je hem weg stuurt ipv hij jou.
Dan loop je vervolgens rustig door en herhaal je de handeling in het geval dat hij in de wei loopt dan.

Je zwaait als het ware je touw zwiepend om je heen van links naar rechts en zo claim je jouw eigen ruimte en hou je hem op afstand.
Pas als jij het wil mag hij bij jou komen, eerder niet.
En komt hij rustig en normaal naar je toe dan beloon je hem met je stem en iets lekkers.
Zodra hij weer nukken krijgt dan claim je weer je persoonlijke ruimte en zet je hem een paar passen achterwaarts.

Dit is het makkelijkst oefenen wanneer je hem aan de leadrope hebt, want los in de wei kan hij weg rennen en dat is een teken dat hij lak aan je heeft en triomfantelijk domineert en dat moet je niet hebben, want hij moet jou wel associëren als leider en met leuk alleen wel op jouw termen en niet op de zijne.
Laatst bijgewerkt door Miska op 06-07-10 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:38

inderdaad, wat Miska zegt :j Ik denk dat grondwerk veel kan gaan helpen om respect te krijgen! Als je maar duidelijk blijft tegenover hem, en zijn aanvallen niet accepteert!

Noeka

Re: Mijn ruin zijn hengstengedrag word onhandelbaar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 14:41

Oke ja maar hij blijft aanvallen ookal zit ik met een touw te zwaaien..hoe komt zowiezo nog op me afgelopen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:42

Arabiertje* schreef:
ja dat dacht ik dan ook weer , wat als hij uit schrik toch gaat aanvallen? Hoe kan ik hem dan duidelijk maken dat ik dat niet accepteer dat hij me aanvalt.

tja dat is ook zo natuurlijk maar je kan hem ook met iets laten schrikken wat hij buiten niet tegenkomt. daarentegen als hij dan echt vals aanvalt is hij ronduit gevaarlijk en lijkt het me verstandig om dan eens met een goede trainer aan de gang te gaan. want als hij geen respect heeft is dat natuurlijk niet echt prettig. die gashoorn is dan misschien de beste of een ratel. en met een paar duidelijk tikken tegen zijn borst eisen dat hij naar achter gaat, hem imponeren, lukt dat niet tja

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:43

Oh ja en het geeft niks als het touw hem raakt wanneer je om je heen zwiept.
Je mag hem ook best bewust even raken, zodat hij weet wat de kansen zijn.
In de kudde slaan ze elkaar ook als de lichte 'oren plat in de nek' hulp niet werkt, dus dat verduidelijkt alleen jouw signaal meer dat je het echt meent.
En een flinke klap met het touw daar krijgt hij niks van en heeft hij blijkbaar nodig als hij niet reageert op dat zwaaien.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 14:45

Ok goed ik ga het zeker proberen , wish me luck :D
En zal het straks eventjes op film zetten :)

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:46

Als hij vriendelijk doet dan doe je vriendelijk terug, maar als hij dan jou weer omver dreigt te lopen dan ga je weer aan het zwiepen en zwaaien en hem als het nodig is raken.

Succes en ik ben benieuwd!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:47

das ook een goede kunnen we ff meekijken. moet wel iemand anderzs filmen :D
Arabiertje* schreef:
Ok goed ik ga het zeker proberen , wish me luck :D
En zal het straks eventjes op film zetten :)

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:48

Ja, inderdaad! :')

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 14:54

Ja mijn moeder zal wel filmen maar niet lachen met haar gegil ze heeft meer bang als ik en ze staat veilig achter het hek terwijl ik bijna in mijn broek zal doen. :P Maar ik slaag gewoon in het rond als hij op me afloopt en hoop dat het lukt , Als jullie me niet meer horen! Ik vond het fijn om jullie te leren kennen :p

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:55

:=

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:57

Misschien alvast een ambulance regelen :Y)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 14:59

Ja of een doodskist. :Y)

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 15:00

:oo

Laten we het gezellig houden of moet ik je moeder alvast condoleren? :P

:=

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 15:01

Arabiertje* schreef:
Ja of een doodskist. :Y)

_O-

Dat wens ik je niet toe hoor :P

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 15:02

Ja dat mag je hoor , Dat zal ze zeker accepteren ohwja wie neemt mijn paarden over als ik er niet meer ben? :Y)

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 15:05

IKKUH!!!!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 15:05

Ben helemaal verliefd op jouw knapperd, hij lijkt erg veel op die van mij dus die mogen elkaar wel bezig houden! *D

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 15:07

Miska schreef:
Ben helemaal verliefd op jouw knapperd, hij lijkt erg veel op die van mij dus die mogen elkaar wel bezig houden! *D

Dat is dan geregeld ;)

Bij mij zou je niet aan hoeven komen met zo'n moord paard :Y)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 15:10

sporter schreef:
Miska schreef:

Dat is dan geregeld ;)

Bij mij zou je niet aan hoeven komen met zo'n moord paard :Y)

Oh geen probleem hoor ik heb hier nog een jong ding staan die heel erg veel houd van knuffels let wel op..Tis een deugeniet en alles wat ze vast krijgt in haar mond maakt ze stuk. Zo heeft ze ooit een baby doekje opgegeten en kwam er allemaal schuim uit haar mond en ze vond het nog lekker ook. en ik me maar zorgen maken dat dat beest kolieke ging krijgen niet dus. :Y)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 15:11

Miska schreef:

Ja ben net op je profiel wezen kijken ik dacht ook van '' Dat is net Z'tje '' :Y)

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 15:12

Oh, wij hebben hier een verscheidenheid aan verschillende paarden die kansloos waren en nu nog steeds mee doen dus kom maar op! :j
Mijn knapperd is ook vorig jaar geopereerd aan koliek dus ik weet wel raad met alle toestanden! ;)

Dit is hem overigens. :P

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NSZ88S8H.jpg

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 15:14

Arabiertje* schreef:
Miska schreef:

Ja ben net op je profiel wezen kijken ik dacht ook van '' Dat is net Z'tje '' :Y)

Klopt, hij heeft een beetje dezelfde uitstraling als die van mij, echt leuk! :D