Pony wilt niet in het water!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 00:24

Een paard dat wordt geconfronteerd wordt met iets dat hij niet kent, kan altijd overdreven schrikkerig reageren. Of dat nu zweep is, of dat water...het is geen indicatie van trauma's in het verleden, eerder van een gezonde portie scepticisme. En daar valt aan te werken.

Het paard op een van de eerder gequote filmpjes dat door die waterval heengaat, en dat blok touw meesleept, en onder dat zeil blijft staan, heeft dat ook moeten leren....

Jozaa

Re: Pony wilt niet in het water!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 00:26

Nou goed laten we een beetje on topic blijven mensen.. Dit is een discussie over persoonlijke voorkeur. Kun je eeuwig over doorgaan denk ik.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 00:26

Cassidy schreef:
Ongelofelijke bullshit wat je nu loopt te verkondingen. Wat is voor jou topsport? Is een paard dat naar de kliniek moet met een blessure ook topsport? Een paard moet de trailer in, zonder problemen, punt. En of dat nu is voor dat bezoekje aan de kliniek, die buitenrit op het strand of door de bossen, of die wedstrijden mag verder helemaal niet uitmaken....

heb jij mijn mening gezien hoe ik daar over denk ? :)
dus jij weet uit mijn post dat ik het not done vindt om een paard op de trailer te moeten duwen om naar de kliniek te gaan ? :)
ik zeg juist dat ik me er niet over uit laat om een oftopic discussie te voorkomen ;)

maar zoals ts zegt dit is een discussie die we waarscheinlijk nog 15 pagina's kunnen voortzetten, omdat we hier niet gooien met feiten maar met meningen.
en meningen verschillen nou eenmaal :)
hoewel ik het erg gezellig vindt, moet ik toch echt gaan, en ben best bereid de discussie morgen via pb voort te zetten als hier behoefte aan is ( al denk ik van niet )
helaas gaatmijn wekkertje morgen weer, en kan ik de rust wel even gebruiken :)

overigens bedoel ik geen van mijn posts lelijk ik ben nogal fanatiek in mijn mening over brengen op een ander en draai soms een beetje door :o

weltruste allemaal

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 00:30

Waar zie jij het verschil tussen het inladen voor een kliniekbezoek en voor een wedstrijd? Waarom vind jij het inladen onder dwang voor een wedstrijd niet kunnen, en voor een bezoek aan de kliniek wel? Behoort knap trailerladen niet tot de basisopvoeding van een paard?

IK lees net in je onderschrift dat je zwanger bent van je eerste kindje. Ik wil je hierbij met de zwangerschap feliciteren, maar hoop dat je met de opvoeding van je kind straks anders te werk gaat dan moet de opvoeding van je paard. Of wil je straks je kind ook gewoon thuislaten als hij niet naar school wil en je hem niet wilt dwingen?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 00:34

Cassidy schreef:
Waar zie jij het verschil tussen het inladen voor een kliniekbezoek en voor een wedstrijd? Waarom vind jij het inladen onder dwang voor een wedstrijd niet kunnen, en voor een bezoek aan de kliniek wel? Behoort knap trailerladen niet tot de basisopvoeding van een paard?

IK lees net in je onderschrift dat je zwanger bent van je eerste kindje. Ik hoop dat je straks met de opvoeding van je kind anders te werk gaat dan met je paard, of ga je straks een kind dat niet naar school wil ook gewoon thuishouden omdat je hem of haar niet wil dwingen?

het verschil is dat je een kind dingen makkelijker uitlegt wat er gaande is dan een paard.
( gosh weer een andere discussie )
ik heb NERGENS gezecht dat ik trailer laden onder enige dwang not done vindt.
er staat alleen dat ik hier een andere kijk op heb, en dat begint al bij de basis opvoeding.
ik kan hier wel gaan opschrijven hoe ik er op kijk, maar daar heeft de ts niks aan.
dus deze discussie kunnen we misschien voort zetten in een eigen topic ?
maar ook ik heb mijn paard voor eigen best wil welleens in de trailer moeten laden.

maar ik heb mijn paard nog nooit voor eigen bestwil in water laten spelen :)

Jozaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 00:37

En Tat_jana en ik waren het er vervolgens over eens dat als een paard uit vrije wil en vol vertrouwen het water in loopt om te gaan spelen dit oke is. Ookal gaat daar een hoop geduld aan vooraf.

Dusssss ik zou hier een nieuw topic over openen: "Kun je een paard vergelijken met een kind??"

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 00:39

Jozaa schreef:
En Tat_jana en ik waren het er vervolgens over eens dat als een paard uit vrije wil en vol vertrouwen het water in loopt om te gaan spelen dit oke is. Ookal gaat daar een hoop geduld aan vooraf.

Dusssss ik zou hier een nieuw topic over openen: "Kun je een paard vergelijken met een kind??"

daar waren we het inderdaad al over eens :) en is dus de discussie ten einde :j

maar moet wel even giegelen over het zinnetje paard vergelijken met kind haha.

veel plezier nog met je paardje, en met jou instelling zal je er vast komen :)

Jozaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 13:51

Ik ga trouwens woensdag naar het crossterein in Busloo. Hier bekenden met de waterbak daar? Misschien kan ik daar ook een beetje oefenen!

Jozaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 15:31

Nou!!! gister liep hij op een onverwacht moment gewoon achter ander paardje het water in. Wel een meer met een gigantisch breed strand natuurlijk.. Hij vond het helemaal leuk! ben benieuwd of hij nu in het meertje bij mij in de buurt ook sneller gaat..

esther1o1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 13:58

Dat had ik nou ook met mijn pony maar die wou al niet door een gewone waterplas lopen
maar ik bren toen naar een meertje gegaan kijken of ze de ander volgde
NATUULIJK NIET...
toen ben ik er af gegaan be ik naast haar gaan lopen kijken of ze er zo in wou ook niet...
toen heb ik het halster omgedaan benm ik in dat meertje gaan staan en trekte zagjes aan het touw nog niet toen pakte m'n vriendin haar zweep en had haar pony aan der moeder gegeven en die gaf mijn pony een tikje op haar kont terwijl ik wat trok toen ging ze steigeren en tijdens het stijgeren trok ik haar wat naar voren en toen stond ze in dat meertje met haar voorbenen gelijk doorlaten lopen en in het midden stil zetten
toen hebben we het nog een paar keer geprobeert ging ze ook nog stijgeren en uiteindelijk ging ze er gewoon in en nu loopt ze gewoon zo een meertje in en ook door een plas water

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 15:59

Dat klinkt nog eens als een oplossing, overweeg een carrière paardentrainer.

@ ts: Fijn dat hij er nu gewoon in ging. Nu heb je in ieder geval zelf ook de bevestiging dat hij het wel degelijk leuk vindt.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 16:01

esther1o1 : wat een manier :roll:

TS: super dat je paardje er gewoon inliep.
hopelijk vindt hij het thuis ook leuk +:)+

Minaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:26

@ TS : Wat leuk dat het nou uiteindelijk toch gelukt is. Nu ben ik ook benieuwd of hij je meertje in wilt! :))

FELINExxPINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 04:27

Ik zou je pony een keer aan de hand meenemen naar dat strandje en dan gewoon met geduld wachten tot hij toch maar een stapje zet. En als dat dan is gelukt erop rijden. Misschien kan je snoepjes etc meenemen voor als je pony een stapje zet zodat hij weet dat het goed is. Ik had het eerst ook, en dan ging ze steeds om me heen draaien etc. toen ben ik gewoon heel de tijd vlak langs de rand gaan wandelen met haar en dan steeds iets dichterbij en toen ze er eenmaal in liep vond ze het leuk, haha.

Anwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:30

Ik heb ooit van iemand gehoord dat iemand anders zijn handen voor zijn ogen moet doen en er dan inlopen, maar ik weet eigenlijk niet wat hiervan vind :?
succes verder!