jouke_h schreef:ikdoemaarwat schreef:
en als het dier nou evenwicht verliest ofzo? zich wil verstappen omdat het niet lekker op de been staat?
Poe zeg krijgen we weer van dit gezeur. Ik zorg dat hij goed staat. Ze weten dondersgoed dat als ik een been vast heb dat ze niet hoeven te bewegen, en vinden ze het niet fijn staan dan zet ik het been neer. Ik ben daarom ook van de pauzetjes tussendoor. Mijn concentratie is niet optimaal en dat verwacht ik ook niet van de paarden. Maar als ik dan bezig ben dan eis ik dat zij meewerken.
gezeur

het is gewoon een normale vraag,daar mag je gewoon antwoord op geven
ik kan namelijk in jouw eerste post geen duidelijkheid halen of jij verstappen wel of niet tolereerd, althans zo komt het niet over

Als ik jou een schop verkoop krijg ik hem toch ook terug? Dat kan ik toch gewoon verwachten? Wil ik niet geschopt worden, moet ik jou ook niet schoppen
Als paard A paard B schopt, schopt paard B ook terug.. Ik had een paard wat wel eens een lel kreeg en die bleef net zo lang achter het andere paard aangaan tot hij deze een lel terug had verkocht daarna was het goed 

) dan wel doet, trekt hij altijd al uit reactie zijn kont weg of doet hij z'n ogen dicht omdat hij weet dat hij een schup kan gaan verwachten. paarden kunnen imo heel erg goed onderscheidt maken tussen situaties.