Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
in de wei crost ze gewoon de hoeken om hoor.
Whitepanther schreef:Als je nou eens geen rond snuffelen waarom 3/4 van bokt dat vind dan zou je misschien begrijpen waarom we dat vinden.
We willen je niet aanvallen of de grond instampen ofzo. Willen jou en je paardje alleen maar behoeden voor heel veel leed. Soms klinken dingen niet vriendelijk maar zo is het absoluut niet bedoeld (althans ik kan zeggen mijnerzijds niet). Je hebt een leuk beesie wees er zuinig op

voordat ik van leer trek
44Myrthe44 schreef:Als je je paard nu niet afstraft voor het stijgeren, leert hij niet dat het fout is en doet hij het nog als hij groot is, wat gevaarlijk is. Als je het dan wél af gaat straffen zal hij het niet begrijpen, want eerst mocht het toch ook?
En ook al stijgert het paard vanuit een begrijpelijke reden, hij moet leren dat dit in geen enkele omstandigheid mag. Het is gevaarlijk en hij kan er zichzelf, en anderen mee verwonden.
Dus mijn advies: niet negeren, niet aanleren, maar straffen.
dus ja als een jonkie bij mij steigert, dan krijgt die een pak op zn sodemieter 
MrUlbe schreef:samen staan we sterk zeggen ze dan.
meid ik denk dat jij je paardje gewoon lekker 1x in de week kunt longeren. helemaal niks mis mee.
want dan zullen de bokkers het ook wel niet eens zijn met de opvoeding van mijn paard!!
gewoon lekker speels houden, en vooral veel trainen. wordt niet snel boos en houdt geduld. dan komt alles helemaal goed!
succes met je paardje.

Lies21 schreef:Gewoon negeren en doorgaan. Er kan in principe niets kwaad met een 2 jarige longeren, als je maar goed blijft kijken naar de signalen... Sommige paarden kunnen met 2 al aan het werk, andere paarden soms pas met 4. Probeer dus goed naar je paard te kijken! Daarnaast is er natuurlijk veel verschil tussen steigeren en steigeren. Ik ga er nu vanuit dat het steigeren is vanwege luiheid of baldadigheid en niet omdat het paard er nog niet aan toe is... daarom zeg ik, gewoon negeren en doorgaan!! Dus doorgaan met longeren, houd je aan de gangen waar je mee bezig was... consequent zijn en dan gaat het vanzelf over!!