Staart tussen de benen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

capriole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:23

@JessAndHope, krijg je er weleens commentaar op van juryleden met starten in dressuur??

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:25

_O- Starten met dressuur, ben blij als ik gewoon mn rondje stap, draf en galop in de bak heb gedaan :')
Dus nee! Ik krijg nooit commentaar van jury's, simpelweg omdat ik ze niet tegenkom :=

En nee, ze is bij mij nog nooit nagekeken op ataxie. Moet ook zeggen dat ik tot voor kort nog nooit van ataxie had
gehoord :n. Maar zou mijn dierenarts/osteopaat niet zelf met dat idee komen dan? :?

...... Starten in dressuur..... wat een giller! _O- :))

capriole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:33

Hm...ik ben blij dat ik zo grappig kan zijn :P :D
Laatst bijgewerkt door delerium op 24-09-10 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: edit op verzoek

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 17:36

Ik weet het ook gewoon niet meer. Voor mijn gevoel heeft ze er geen last van, maar het totaalplaatje wordt altijd gestoord als je het achterwerk (met die staart heen en weer tussen de benen) ziet langskomen, vandaar dat een oplossing fijn zou zijn :)
Onze paarden zijn vast gewoon een gevalletje apart, die het vanaf de geboorte zo hebben aangeleerd haha

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:36

ik zou als mijn pony dat deed met staartriem rijden, niet super strak doen zoals ze bij die hackney's in het tuig doen hoor, maar gewoon zo:

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... 80&bih=834

Je ziet bij deze fotodat de shet ook gelijk zijn staart iets meer draagt.

Tja en anders valt er weinig aan te doen denk ik :)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:38

Tsja, ik vind het er ook niet super netjes uitzien ofzo. En die van mij doet het al als ze gewoon in de wei rondbanjerd. Kijk, had ze er nou echt pijn aan... ja, dan had er al een compleet medisch team opgezeten. Maar ze heeft geen pijn, dus laat ik het maar even zo. Ik rijd nu zoiezo even niet.

Wel zie ik de overeenkomst in dikke staarten voorbij komen. Ze heeft echt een super volle staart! Al zou je die 3x per dag uitkammen, dan nog krijg je geen dunne staart :n

AnkeVivaldi

Re: Staart tussen de benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 17:40

Vind een staartriem ook niet echt wat.. en op concour al helemaal niet :P
Ik denk inderdaad dat we het maar moeten houden op dat ze een hele dikke staart hebben, en nooit hebben geleerd lekker met de staart te zwaaien tijdens de draf :P

capriole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:42

Staartriem mag je maar mee starten tot een C pony...
Dus tja...dan krijg je geen commentaar op je staart maar word je gewoon gediskwalificeerd... :oo dat is de oplossing niet helemaal!

En het is zeker een hinderlijk gezicht want het toont dus als spanning in mijn ogen en dat kan dus bij het rijden nooit de bedoeling zijn.

capriole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:43

Ps. wat mij verbaasd is dat ik er haast niets over kan vinden op internet, eigenlijk zijn de foto's van AnkeVivaldi de enige die ik heb gezonden. En het verhaal klopt ook...in draf, bij wat langer draven en ook aan de longe.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 22:33

Mijn nieuwe paard doet ook in stap en draf de staart meenemen tussen de benen, het is een trekpaard type met een mega dikke staart.
Ik heb van het noordzweed ras waar mijn paard van is wat filmpjes opgezocht op internet. Op die filmpjes zie ik bij de meeste noordzweedjes een mooie dikke staart meehobbelen tussen de achterbenen ;). Ik zou me er niet druk om maken, zie het heel veel.......

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 22:42

mijn haflinger merrie heeft dit ook.de bovenkant van haar staartwortel tilt ze wel op maar het onderste deel sleept ze mee tussen haar benen in stap en draf,galop niet.
met staartriem(mennen) doet ze het ook,ze heeft ook een dikke staart.

ik denk dat ik wel weet waarom mijn merrie het doet,haar hakken van haar achterbenen staan wat naar binnen met lopen,ze strijkt ze niet maar zet haar achterbenen dus wel naar elkaar toe.
voor de rest toont ze geen pijn aan rug,staart en benen..
ben er ondertussen wel aan gewend dat dit haar manier van lopen is..ik blijf wel even mee lezen :)

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 10:09

brenniie schreef:
ik denk dat ik wel weet waarom mijn merrie het doet,haar hakken van haar achterbenen staan wat naar binnen met lopen,ze strijkt ze niet maar zet haar achterbenen dus wel naar elkaar toe.

Zou best nog wel eens kunnen dat dit ook de reden is van mijn pony! Ga er even op letten en vergelijken met de andere pony.

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 01:06

Hallo,

Ik vind dat je de teugels best wel strak houdt, misschien de momentopname van de foto's? Het ziet er in ieder geval een beetje krampachtig uit. Als of het paard achteruit wil, in plaats van vooruit. Ik zou eens beginnen met rijden zonder zadel en bit. Gebruik eens alleen een touwhalster en kijk wat ze dan doet.
Zo kun je er wel achter komen of het tuig en zadel wel goed functioneren. Zo te zien heeft ze een goed ontwikkelde voorhand, maar de achterhand kan ik niet zo goed zien, evenals de stand van haar achterbenen.