Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
claudiaM33 schreef:Ben het niet helemaal met jullie eens hoor!!! Ik vind dat de verkopende partij wel degelijk `schuld`heeft. Je verkoopt je hengst toch niet aan iedere voorbijganger, als goede verkoper/fokker weet je wat voor pony je verkoopt en doe je toch ook een beetje navraag bij degene die komt kopen???
Daarnaast vind ik dat je gèèn driejarige hengst als rijpony voor een kind verkoopt. Verkoper had hierin ook advies kunnen geven en kunnen zeggen dat ts misschien beter voor een andere pony kan gaan kijken.
TS heeft hem misschien ondoordacht gekocht maar de verkopende partij heeft ook een niet geschikte pony verkocht aan onwetende mensen, vind ik ook heel fout. ( tenzij verkopende partij net zo onwetend is als ts.....)
Ik heb ook niet echt verstand van fotocamera's, dus ik ga naar een fotocamerawinkel en laat me informeren. Dan verwacht ik van de verkopende partij dat zij mij een camera verkopen waar ik mee om kan gaan en mij niet een camera aansmeren die eigenlijk voor een professional bestemd is.......
ElsB schreef:Klinkt verdacht. Is het dier gekeurd en heeft de dierenarts toen bloed afgenomen? Het zou namelijk ook nog kunnen dat het beestje verdoofd was toen jullie 'm kwamen bekijken.

Rapperijder schreef:claudiaM33 schreef:Ik heb ook niet echt verstand van fotocamera's, dus ik ga naar een fotocamerawinkel en laat me informeren. Dan verwacht ik van de verkopende partij dat zij mij een camera verkopen waar ik mee om kan gaan en mij niet een camera aansmeren die eigenlijk voor een professional bestemd is.......
En wat jouw voorbeeld met de camera betreft: die vergelijking gaat niet op.(
williejanne schreef:Toen ik mijne bekeek was die van mij ook hartstikke lief, ook met rijden deed ze niets. Uiteindelijk kwam ze ook bij ons te staan en daar begon ook het gedonder. Ze trapte naar me in de stal, begon me te bijten, had iemand in het weiland getrapt, jaagde andere paarden in het schrikkeldraad, aan een touwtje was het trekken en jagen. Als je wilde borstelen drukte ze je tegen de muur helemaal plat. Ik ben toen strenger gaan optreden want niets lukte anders. Ik stond zelfs op het punt op haar weer te verkopen.
Ze mocht van de boer uiteindelijk ook niet meer op het weiland, en ben toen overgaan naar een andere boer. (staat ernaast)
Nu heb ik haar een jaar, en kan echt niet meer zonder haar. Ze gaat door het vuur voor me en wil alles voor me doen. Komt altijd op me af, en laat alles toe.
Het heeft 3 maanden geduurd voor ze echt enig respect voor me had.
Rapperijder schreef:claudiaM33 schreef:Ben het niet helemaal met jullie eens hoor!!! Ik vind dat de verkopende partij wel degelijk `schuld`heeft. Je verkoopt je hengst toch niet aan iedere voorbijganger, als goede verkoper/fokker weet je wat voor pony je verkoopt en doe je toch ook een beetje navraag bij degene die komt kopen???
Daarnaast vind ik dat je gèèn driejarige hengst als rijpony voor een kind verkoopt. Verkoper had hierin ook advies kunnen geven en kunnen zeggen dat ts misschien beter voor een andere pony kan gaan kijken.
TS heeft hem misschien ondoordacht gekocht maar de verkopende partij heeft ook een niet geschikte pony verkocht aan onwetende mensen, vind ik ook heel fout. ( tenzij verkopende partij net zo onwetend is als ts.....)
Ik heb ook niet echt verstand van fotocamera's, dus ik ga naar een fotocamerawinkel en laat me informeren. Dan verwacht ik van de verkopende partij dat zij mij een camera verkopen waar ik mee om kan gaan en mij niet een camera aansmeren die eigenlijk voor een professional bestemd is.......
Hier ben ik het niet mee eens. ALs je in paarden handelt dan doe je dat om er geld mee te verdienen en dat doe je niet door te weigeren een pony te verkopen aan mensen die hem graag willen hebben. Verkopers horen natuurlijk geen paarden met gebreken te verkopen. Maar deze pony gedraagt zich als een perfect gezonde 3-jarige.
En wat jouw voorbeeld met de camera betreft: die vergelijking gaat niet op. EEN PONY IS GEEN HOBBYMATERIAAL! Een pony is een levend wezen met eigen behoeften, gevoelens en reacties. Deze mensen hebben in een opwelling een pony aangeschaft zonder één spatje research te doen naar hoe je best een pony uitkiest, welke keuringen er nodig zijn, hoe je met het dier moet omgaan,... dat blijkt duidelijk uit het hele verhaal. Hadden ze dat wel gedaan, dan was deze ellende allemaal niet nodig geweest. Er is geen excuus voor en het dier wordt er het slachtoffer van. Als het een hondje geweest was hadden ze hem waarschijnlijk al naar het asiel gebracht.
claudiaM33 schreef:Nee, niet de meeste verwijten naar de verkoper, het is en/en. Beide (verkoper èn koper) hebben steken laten vallen tijdens de verkoop en die pony is hiervan de dupe.......jammer, heel erg jammer.......
amondi schreef:Klinkt niet erg doordacht allemaal, hij kan neuzen met merries.... heeft een paspoort en pas na de koop ga je je eens verdiepen in de stamboom????
Entingen waren niet in orde.... en je wilt hem hengst laten omdat hij zo lief is????
En als klap op de vuurpijl..hij is bestemt voor een meisje ( heb je een hekel aan dat kind dat je haar een hengst cadeau doet???)
Misschien absoluut niet wat je wilde horen, maar je krijgt precies waar je om gevraagd hebt, een 3 jarige zadelmakke hengst die nog niks kan en zeker niemand boven zich zal dulden alvorens de rangorde is bepaald!
Zet hem ook nog eens met merries samen en de machtstrijd zal losbarsten met degene die hem dingen wil laten doen zoals aan een touwtje mee lopen....
Kimbaie schreef:Volgens mij zijn we aardig aan het speculeren. Terwijl TS nog niet voldoende informatie heeft gegeven. We weten niet of de handelaar ervan op de hoogte was of de hengst voor een onervaren/ jong kind was. Aangezien TS volgens haar profiel 28 is, kan een handelaar niet weten of de pony voor een kind was. Het is me zelfs nog niet eens duidelijk of de pony wel van een handelaar is.
De discussie die dus nu gaande is heeft op dit moment helemaal geen toegevoegde waarde.