Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mijn paard heeft namelijk precies hetzelfde.... Op stal loopt ze zonder morren de trailer in maar terug....! Iedereen geeft dan altijd leuk de tip dat je moet oefenen maar wij kunnen op stal oefenen tot we erbij neervallen en ze loopt gewoon de trailer in (zelfs als ik nog naast de laadklep sta). Het gaat echt om de terugweg, zo staan we regelmatig bijna een uur te klooien als we terugkomen van een strandrit a 3 uur of meer. Op een gegeven moment bind ik haar het liefst aan een boom voor de eerlijke vinder, maarja da's ook weer zoiets waar je dan weer spijt van krijgt
Maar serieus: Met veel geduld en voetje voor voetje gaat ze er uiteindelijk wel in, maar het is gewoon echt onwijs vervelend. Zeker omdat het alleen om haar voorbenen gaat, zodra die erop staan loopt ze er zo in. Ik heb al gekeken of het aan mijn rijstijl lag maar dat was het niet, toen dus gekeken naar de trailer maar ze doet het bij elke trailer dus daar ligt het probleem ook niet. Inmiddels ben ik van plan om haar in te laden en een kleine kilometer verderop ergens te stoppen, uit te laden en direct weer inladen en dat een paar keer herhalen. Ik weet het anders ook niet meer, ze moet gewoon leren dat als ze de trailer uit gaat het ook de bedoeling is dat ze er weer in gaat. Wat tot nu toe wel geholpen heeft is tijdens het oefenen met trailerladen (en zodra ik ergens aan ben gekomen) als ze in de trailer staat uit te laden en halverwege de klep stilstaan en weer naar voren. Dat herhaal ik steeds en ga steeds een stukje verder in fases van halverwege de klep, achterbenen van de klep, alle 4 de benen van de klep en iedere keer weer naar voren de trailer in voordat je een fase verder gaat. Ze is hierdoor wel wat zekerder geworden met de laadklep dus er zit wel een zekere progressie in, maar vooralsnog blijft het best frustrerend. Maarja, we doen wat we kunnen met de hoop en vooral het geduld dat ze uiteindelijk ook terug helemaal zonder problemen de trailer op loopt. bigone schreef:Probeer eens op vreemd terrein ( niet perse wedstrijdterrein) te trailerladen op de volgende manier, loop met het paard naar de trailer maar als hij stopt meteen achterwaarts laten gaan en weer naar voren richting trailer en herhaal dit een paar keer, paarden willen van nature niet achterwaarts en gaan liever naar voren, grote kans dat hij eieren voor zijn geld kiest en er inloopt.
4 sterke kerels en je hebt ze er zo op... Dat was effe buiten Pret gerekend) en dat dat nog niet eens het moeilijke/gevaarlijke gedeelte van het traileravontuur was......
Ik kan geen mens vertellen hoe gelukkig ik word elke keer als ze zonder gedram die trailer op gaat.... Je leert zulke simpele dingen wel waarderen van zo'n paard