Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Verder goed aaien en belonen, af en toe de druk van mijn binnen/buitenteugel af halen en een aai over de hals geven, is ook gelijk een soort mini-rust tussen de oefeningen door. Verder is de beloning van mijn paarden dat ze het bos in mogen als ze het goed gedaan hebben. Vooral in de zomer train ik vooral vroeg 's morgens, dan heb ik alles gehad en ga ik aan het eind van de middag/begin van de avond nog even het bos in met paarden die het goed gedaan hebben

TheOne schreef:Hooi,
Hoe kan je je paard het best belonen , sommige zeggen door voer ( daarmee bedoel ik ook appel,brood e.d) andere zeggen met de stem , andere zeggen door de houding , omdat je paard/pony als je ze steeds uit de hand laat eten (appel e.d) dat ze dan happerig worden en gauwer bijten , en verwend
wat denken jullie ?
) KiWiKo schreef:een paard beloon je het beste door er oprecht trots op te zijn........... dat ook echt te voelen van binnenuit.......
iets lekkers valt in het niet bij het gevoel van oprechte trots.......
paarden zijn gevoelsdieren........... en die voelen feilloos aan wanneer "baasje" blij met ze is
En dan oprecht enthousiast met een grote grijns "Braaaaaaffffffff, wat ben je toch knap mijn ieve oelieboelie!" gaan roepen
Paard veert dan helemaal op.