Kunnen paarden een hekel hebben aan bepaalde mensen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:18

dit klinkt misschien raar, maar ik kan niet met arabieren omgaan,.

hoe rustig ze ook zijn,, ik heb er altijd wel ruzie mee
ernaast of erop
me + arabier = ruzie.

Jantineee_

Re: Kunnen paarden een hekel hebben aan bepaalde mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:12

jahoor, mijn fries die vindt hele kleine kinderen maar niks en grote mannen die zomaar naar haar toe gaan.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:18

Mijn merrie heeft een bloedhekel aan mannen :')
Ik weet dat ze een vreselijk slecht verleden heeft gehad, en ik gok dat ze daar niet al te fijne ervaring(en) mee heeft gehad. Zeker weten doe ik het natuurlijk niet, maar als ik zag in wat voor staat ze richting ons kwam :=

Nu mogen er nog steeds geen (grote)mannen in de buurt komen, er is er sinds kort 1tje die wel in de buurt mag komen, dat is de eigenaar van een tinker bij ons op stal. Die heeft geloof ik haar vertrouwen gewonnen. Verder wilt door vreemden niet uit de wei gehaald worden, ze rent dan gewoon keihard weg :P

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:03

Toot; ik heb dus precies het omgekeerde :P maar met koudbloeden kan ik weer totaal niet overweg, al zit er nog zoveel pit in hihi

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:12

Wij hebben een (zogenoemde pis)merrie die ik niet vertrouw wanneer een vreemde man haar stal betreed.. Mijn vorige paard (dochter van voriggenoemde) was ook anti-man en liet zich alleen door dames uit de wei halen. Mn vader kon roepen en rammelen met bix wat ie wilde.. Terwijl mijn vader echt goed is voor ze hoor!

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:18

Wij hebben ooit een koudbloed gehad. Als ik de weide in kwam lagen haar oren in haar nek. Als mijn vader kwam, was ze vrolijk. Ik heb haar nooit wat misdaan, Was al vanaf de eerste keer zo.

Een ander paard deed dan weer alles voor mij.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:20

jahoor, mijn ene pony mag sommige mensen echt niet en gaat ook super chagerijnig kijken en vervelend doen, en tegen andere mensen is ze elke keer super vrolijk :')

me zus reed met haar wedstrijden. Dat was ook echt het enigste wat ze ermee kon doen (trainingen en wedstrijden), ik moest de rest doen want ze was altijd heel vervelend en liet zich ook nooit pakken in het land door me zus :P

boendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:28

Mijn paardje heeft ook duidelijke voor- en afkeuren. In de loop der jaren (en stallingen) waren er altijd wel weer mensen die ze niet zo mocht/(vertrouwde?). Dan laat ze zich door die mensen bijvoorbeeld niet van de wei halen, terwijl een ander daar geen enkel probleem mee heeft. En andere mensen vind ze op het eerste gezicht hardstikke lief, die mogen alles met haar doen. Het is ook zo, dat als zij iemand niet mag, diegene haar meestal ook niet mag (ze heeft nogal een uitgesproken karakter). Ik weet alleen niet wat eerder komt, haar afkeer of die van die bepaalde mensen.

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 03:39

Tja, paarden hebben wel voorkeuren... Maar ik zou toch oppassen met menselijke mode trekjes, zoals een feministisch paard... We hebben hier een paard Ollie, die mij gewoon als haar vriendje ziet en dat gaat soms erg ver -zoals jaloers als ik aandacht aan andere paarden geef, loopt als het kan de hele dag achter me aan als ik in de wei aan het werk ben enz..
Het is nu niet bepaald zo dat ze voorkeursbehandeling krijgt of heeft gekregen, maar het is gewoon zo gekomen. Van mijn partner -een vrouw- moet ze niets hebben. Nu zou je denken Ollie vindt mannen leuk en vrouwen niet, dat gaat dus te ver. Ollie heeft geen enkele vervelende ervaring met wat dan ook, maar toevallig klikt het tussen ons. Dat is fijn/makkelijk met dingen doen, die ze eigenlijk niet tof vindt -zoals hoeven bekappen-, maar zelf vindt ik het onwenselijk gedrag. Ik ben nu eenmaal geen paard en ze moet nog veel leren, oa. bereden worden door anderen, en dan zijn voorkeuren niet handig.