Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Bramasole schreef:Grondwerk, begin er niet aan. Hij is nu op een leeftijd waar mensen niet centraal hoeven staan maar zijn ontwikkeling. En als dat voorop gesteld wordt zal hij als paard ook anders worden en kun je pas eerlijk aan grondwerk beginnen (op een andere leeftijd). Nu grondwerk door zijn strot duwen is oneerlijk omdat de randvoorwaarden voor hem niet goed zijn.
Bramasole schreef:Aletha, we leven hier niet in het wild en wij mensen zijn ook geen soortgenoten. Daarnaast denk ik dat grondwerk meer kwaad kan doen wanneer je daar niet wat ervaren hulp bij hebt omdat je eigen lichaamstaal en reactie van groot belang is.
Maar zijn leeftijd is echt te jong voor grondwerk. Je kan basisafspraken met hem maken, maar daar versta ik geen grondwerk onder.
Maar kijkend naar je onderschrift Aletha, denk ik dat wij heel anders denken. Dat geeft ook niet
NandaSenora schreef:beste sjattukuh, neem het advies van daks aan dan zit je goed heb ervaring met 2 paarden succes
Bramasole schreef:Aletha, we leven hier niet in het wild en wij mensen zijn ook geen soortgenoten. Daarnaast denk ik dat grondwerk meer kwaad kan doen wanneer je daar niet wat ervaren hulp bij hebt omdat je eigen lichaamstaal en reactie van groot belang is.
Maar zijn leeftijd is echt te jong voor grondwerk. Je kan basisafspraken met hem maken, maar daar versta ik geen grondwerk onder.
Maar kijkend naar je onderschrift Aletha, denk ik dat wij heel anders denken. Dat geeft ook niet