Macho-gedrag wegens te laat geruind ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shanelle

Re: Macho-gedrag wegens te laat geruind ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 15:32

Ja zoiets, maar dan met een diepe brom'stem'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:35

Shanelle schreef:
Ik heb eerder al eens aangegeven dat mijn paard -ondanks onze problemen- naar me 'bromt' als ik aankom op stal en blijft brommen als ik hem zogezegd negeer. Waar zou dat op kunnen slagen? Hij doet dit echt enkel naar mij .. Is dat een goed teken, of juist een slecht? Want het ziet er echt hartstikke vriendelijk uit :o

Dit is een teken van herkenning, wat ook vaak heeft te maken met een prettige herinnering. Dat kan bijv. het krijgen van voedsel zijn, maar ook naar de weide gaan enz.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 15:38

Hm dan weet ik al over welke het hier gaat :o ben er overigens wel mee gestopt - al een tijdje! Ik gaf hem namelijk altijd een snoepje oid als ik arriveerde.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 17:58

Snoep niet meer uit de hand geven. Als je wat extra wilt geven, doe het in zijn voerbak, of laat het hem dan zomaar "vinden" in zijn box of op de wei....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:31

Sowieso geen snoep geven als er niks te belonen valt. Ook niet doen: handen af laten likken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:33

Zelfs de meest dominante, nare paarden bij ons op stal hinniken lief wanneer de stalhouder eten komt brengen :+ Terwijl ze hem vervolgens het liefst de box uit willen trappen/bijten.

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:53

Ik had nog een tipje voor als je aan het longeren bent en je hebt niks bij je ...
Ik schop altijd een partijtje zand naar m`n paard als ze niet luisterd.Of ik ga met modder gooien :D
Beetje stemverheffing }>

Voor de rest , succes!

Cowgirl333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:59

Het zou kunnen dat hij laat geruind is.
Het kan ook puberteit zijn. Alles uittesten
Het kan ook zijn dat hij gewoon een dominant paard is, waar je heel consequent mee om moet gaan.
Ik zou toch altijd voor de zekerheid even alles laten nakijken door de dierenarts om het uit te sluiten, mocht het gedrag toch zo blijven en je het niet meer weet dan zou ik een afspraak maken met Annemarie van der Toorn.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:41

Heb je les met die paard? Volgens mij kan een ervaren instructeur je hier goed mee helpen. Dan neem je toch de eerste paar keren grondwerk les en dan pas na een tijd rijles? Of je doet het halfuur het ene en het andere half uur het andere?

Over zijn gedrag op de wei zou ik me nu nog niet druk maken, eerst maar eens zorgen dat hij zich naar jouw fatsoenlijk gedraagt en dan pas verder gaan. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd..

Joketjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:48

Mijn paardje heeft ook een erg macho-gedrag, maar met het rijden kan ik hem nog wel in bedwang houden ;) ben altyd erg streng geweest voor zijn gedrag..
Alleen het lastige is dat hij niet op een wei naast een wei met merries kan staan want dan loopt hij gewoon door de afsluiting :(
En voor derest heeft hij ook nog serieuze hengstenmanieren...
Mijn vriendinnen zeggen ook dat ze denken dat dit komt doordat hij vrij laat geruind is.. Zelf weet ik het niet goed :)

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 11:41

EIN-DE-LIJK zit er wat schot in de zaak :D het lijkt erop dat mijn knollie een vriendje heeft gevonden! Ze staan naast elkaar in de box, en ik laat ze altijd aan elkaar snuffelen -wat soms hilarische toestanden oplevert- en dat lijkt echt goed te gaan. Shahied blijft wel proberen baas te zijn, maar de andere legt zich daar zo wel bij neer. Misschien binnenkort eens samen in de bak gooien :+:

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 13:53

Even iets anders, er werd me vaak geadviseerd om Parelli of Monty Roberts te raadplegen en daar zit ik nu wat van te lezen, maar ik vraag me af: wat zijn nu juist de grote verschillen tussen die twee? Kan iemand me daarbij helpen?