Skygirl bedankt voor je tip hier heb ik egt wat aan
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
KiWiKo schreef:ik hier komt mijn tip......... hang er een slof aan, gooit wat grote sporen aan, neem een zweep mee......... en leer het dier een lesje
jannie8 schreef:KiWiKo schreef:ik hier komt mijn tip......... hang er een slof aan, gooit wat grote sporen aan, neem een zweep mee......... en leer het dier een lesje
doe dat maar lekker bij je eigen paarden dan zijn binnen jaar kapot gereden maar gaat wel erg ontopic door jou![]()
wou je soms even proberen op hem dan lig je meteen met je kop in de moder
Aria_zz schreef:Hoe oud is het paard? Mijn 3 jarige had eerst problemen met evenwicht en ging hierdoor bokken.
Soms kan een tik tijdens het bokken helpen, en dan belonen al ie het niet doet.
nataly_ schreef:Ik heb niet alle reacties gelezen hoor, zoveel tijd heb ik niet. Maar heeft je paard misschien moeite met de galop. Is zijn achterhand misschien niet sterk genoeg? Je zou m ook kunnen longeren, en dan alleen maar laten galopperen aan het halster.
sjantaaaall schreef:hallo beste paardenmensen,
ik heb een tijdje een haflinger hengst van 3.5 gereden en hij bokte ook flink met aangaloperen, hij was nog jong en moest leren wat mocht en niet, heb hem een tik met de zweep gegeven en altijd beloont als hij de volgenden ronde zonder bok aansprong in galop,
na een paar weken ging het prima!
Hij doet het nu nog af en toe maar dat zijn vreugde bokjes, mijn eigen haflinger is inmiddels als 21 en als ik met hem ga uitrijden en dan aangalopeer bokt hij ook wel eens, in de bak niet, want dan rijden we rustig dressuur en met longeren of voor de koets galoperen ook niet ..
de enige tip die ik voor je heb is; als je aan wilt galoperen pak hem dan iets terug en ga diep in het zadel zitten/maak je zwaar.
Ik weet niet hoe je rijd, hoe je paard is etc maar als je van draf in galop gaat dan denken sommige paarden nog wel eens : jeuj even crossen en dan komen er wel eens vreugde bokjes.. hoe sneller je gaat hoe meer plezier ze hebben X)
beetje raar uitgelegt maar ik hoop dat je het snapt!
succes ermee!
die van mij hoeft niet aan gepakt te worden hij is supper gevoelig voor zweep
bij die van mij moet ik hem eerst wat ruimte geven zo dat hij meteen op tempo galopeert
die van mij reageert op de kleinste hulpen dus ik moet ook goed kijken hoe ik me been bij hem aanleg![]()
Groetjes
even samenvattend; Het paard loopt vrij jong op z-niveau, het zadel past perfect, op de scan is de rug prima in orde, de ruiter rijdt perfect maar bij het aanspringen bokt hij. Tja, is is overduidelijk verzet tegen iets, ik zou er ook een fysio bij halen. Joligheid kan je uitsluiten want hij doet het altijd zeg je. Ik zou als mijn hele training terugschroeven tot de basis van voorwaarts neerwaarts, Even een heleboel stappen terugdoen. Overgangen rijden met ontspannen teugel, hand volgen, rustige lijnen rijden e.d. en even een tijdje die draf/galop niet meer doen. Als die basis echt helemaal goed gaat, die overgang ' per ongeluk' weer een keer doen. Gaat het fout negeren, gaat het goed belonen. probeer ook eens in die overgang 'licht' te gaan zitten. Succes