Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
haukieboy schreef:Ik brom even. Heb net ergens gelezen dat een paard een straf niet met fout gedrag linkt, maar met de persoon die die straf geeft. Hij ziet dus jouw als persoon die altijd slaat, met de zweep een lel geeft of wat dan ook. Dus het schijnt niet echt te helpen als je straft. Belonen van goed gedrag schijnt dan weer wel te werken.
paf schreef:Even een voorbeeld situatie,
Wij hebben een jong paardje staan op stal(met weinig manieren!. Laatst was mijn vriendin haar aan het longeren, oppeens staat het beesje stil, en draait haar kont naar mijn vriendin toe en begint gericht te schoppen. Natuurlijk ren ik direct de bak in om hem weg te jagen. Zij gaat verder met longeren, en het beesje doet het opnieuw, er was geen zweep in de buurt, dus heb in van binnen een soort dweil/bezem ding gehaald en bij haar in de bak gaan staan om dit beest een gigantische tik te geven met dat ding.
Ben ik nou een dierenmishandelaar? omdat ik dit paard gigantisch op zijn donder heb gegeven?
monica08 schreef:paf schreef:Even een voorbeeld situatie,
Wij hebben een jong paardje staan op stal(met weinig manieren!. Laatst was mijn vriendin haar aan het longeren, oppeens staat het beesje stil, en draait haar kont naar mijn vriendin toe en begint gericht te schoppen. Natuurlijk ren ik direct de bak in om hem weg te jagen. Zij gaat verder met longeren, en het beesje doet het opnieuw, er was geen zweep in de buurt, dus heb in van binnen een soort dweil/bezem ding gehaald en bij haar in de bak gaan staan om dit beest een gigantische tik te geven met dat ding.
Ben ik nou een dierenmishandelaar? omdat ik dit paard gigantisch op zijn donder heb gegeven?
Geen dierenmishandelaar, maar ik vind als je weet dat het een jong paard is met weinig manieren, dom om zonder longeerzweep te gaan longeren!