Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
elllis schreef:Ze loopt duidelijk over je heen en is de baas .. gewoon halster om evt met hengsten ketting niet over de neus maar gewoon onder de kaak door ..
En dan maar trainen .. ho is ho loopt ze door geef je een lel (een hele flinke ) met het uiteinde van het touw tegen haar borst en laat haar een paar passen achterwaarts doen .. doet ze dat is ze braaf ze moet leren op jou lichaamshouding te letten gaat ze de fout weer in weer een klets met het touw en achterwaarts ... Ik hoef ze thuis hier maar 1 a 2 keer op deze manier op hun plaats te zetten en ze laten het echt wel om het nog eens te proberen .. .. ik ben geen Voest of Parrelli fan maar een paard pony hoort gewoon jou als leider te zien ..
Nou wij hebben een paardje gehad die het uit schrik deed en ik kan je vertellen dat niets maar dan ook niets heeft geholpen.......
Ragnildje schreef:3 benen?Dat is toch niet normaal!
Ik ga 100% mee in het antwoord van de anderen,niet harde metten maken met je paard,maar gewoon rustig vertrouwen opbouwen en telkens als ze wegrent,moet je haar weer neerzetten waar je begonnen was. En zo de hele tijd door.
Nou dan had ik hier wel een project voor je, dat heeft dus NIET gewerkt. Een paard op 3 benen zetten in de opvoeding is heel normaal hoor! Een zeer snelle en efficiënte methode die je vaak maar 1x hoeft in te zetten, tenzij je gewoon een erg dom paard hebt. En dan vergeten ze het nooit meer. Waar denk je waar de term "braking horses" vandaan komt? Dat doe je niet met opvoedmaatregelen die je op mensen loslaat. -voor sommigen zou een wat ferme aanpak ook wel eens goed zijn-

) KiWiKo schreef:ik snap niet dat mensen dat gedrag pikken van hun paarden.........
hengstenketting maakt vrij vlot duidelijk dat dit soort grappen niet gewenst zijn.