Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
IngridB schreef:Vind het raar dat sommige mensen nu zeggen dat het paard belangrijker is dan geld.
Jullie kunnen niet in de portemonee van ts kijken en als het niet mogelijk is om het
paard in een andere stalling te zetten of een stalgenootje erbij te kopen, dan is dat zo en zal ze heus wel
haar uiterste best doen om haar paard het naar de zin te maken.
Haar paard staat van 7 tot 7 buiten en dat is in mijn ogen best lang.
CarmD schreef:Mijn paard doet exact hetzelfde. Hij heeft wel genoeg soortgenootjes en weidegang (hij heeft het waarschijnlijk van zijn vorige overbuurman overgenomen). Wat ik doe als hij het erger gaat doen is dat ik hem twee pilletjes zantac geef. dit is tegen maagzuur voor mensen en werkt bij hem heel erg goed! en preventief smeer ik zijn voerbakrand, dit is het enige wat hij vastpakt, in met Cribbox. Dit kun je gewoon bij elke paardenwinkel kopen en werkt erg goed als het insmeren maar bij houdt.
Ik heb ook een keer een ander duur medicijn voor paarden met maagzweren geprobeerd, maar dit hielp niet. Misschien dat deze twee dingentjes je verder kunnen helpen, zijn namelijk niet duur en wel diervriendelijk in tegenstelling tot een band....

liedje89 schreef:IngridB schreef:Vind het raar dat sommige mensen nu zeggen dat het paard belangrijker is dan geld.
Jullie kunnen niet in de portemonee van ts kijken en als het niet mogelijk is om het
paard in een andere stalling te zetten of een stalgenootje erbij te kopen, dan is dat zo en zal ze heus wel
Ik denk dat mensen eerder bedoelen dat het welzijn van het paard niet in geding moet komen omdat er te weinig geld is. Sommige mensen trekken die grens nu eenmaal ergens anders dan jij. Een maatje is ook heel belangrijk en als je dat om wat voor reden dan ook niet kan geven (gebrek aan ruimte, tijd, geld) moet je er serieus over na denken of je paard ergens anders niet beter af is. (Niet perce bij een andere baas maar bijv. op een andere stal, of iemand in de buurt zoeken die ook een paard alleen heeft en met die persoon samen je weilanden 'delen' oid. Je weiland verhuren er is vast wel een mouw aan te passen maar een paard hoort gewoon niet alleen. En er bestaat ook een redelijke kans dat dat binnen enkele jaren niet meer mag als de welzijnswetten voor paarden ingevoerd worden.)

liedje89 schreef:IngridB schreef:Vind het raar dat sommige mensen nu zeggen dat het paard belangrijker is dan geld.
Ik denk dat mensen eerder bedoelen dat het welzijn van het paard niet in geding moet komen omdat er te weinig geld is. Sommige mensen trekken die grens nu eenmaal ergens anders dan jij. Een maatje is ook heel belangrijk en als je dat om wat voor reden dan ook niet kan geven (gebrek aan ruimte, tijd, geld) moet je er serieus over na denken of je paard ergens anders niet beter af is. (Niet perce bij een andere baas maar bijv. op een andere stal, of iemand in de buurt zoeken die ook een paard alleen heeft en met die persoon samen je weilanden 'delen' oid. Je weiland verhuren er is vast wel een mouw aan te passen maar een paard hoort gewoon niet alleen. En er bestaat ook een redelijke kans dat dat binnen enkele jaren niet meer mag als de welzijnswetten voor paarden ingevoerd worden.)
Mijn ouders kunnen het makkelijk betalen naast de 4 bedrijven die we hebben, Wat denk je? Het is gewoon zo dat mijn vader niet een paard/pony wilt aanschaffen als hij daar geen reden in ziet.
Gebrek aan ruimte?
Haha! No way! 1 weide zo groot als 2 voetbal velden en een kleine wei zo groot als 1 Voetbalveld! Niets geen gebrek!
IngridB schreef:Hebben jullie de mogelijkheid om een tweede paard te stallen?
Verhuur deze stal dan, dan staat je paard niet alleen en heeft hij een 'maatje'.
maak zijn stal leuk met wat 'speelgoed' zoals een bal of iets dergelijks zodat hij
altijd wat te doen heeft.
Staat hij helemaal alleen of staan die schapen ook bij hem in dezelfde stal?
Vind het raar dat sommige mensen nu zeggen dat het paard belangrijker is dan geld.
liedje89 schreef:Silence schreef:Luchtzuigen kan leiden tot maagproblemen zoals een maagzweer.
En wat je zegt over het welzijn van Olivier. Jammer dat het geld belangrijker is. Jij kunt niet zien of je paard gelukkig is alleen en de kans is groot dat hij dat niet is. Een paard is namelijk een kuddedier. Die hoort niet alleen. Als jij weken lang alleen met een kip mag samenwonen. Dan wordt je ook gek, maar die kip denkt dat jij gelukkig bent. En waarom denkt hij dat.....omdat hij jou niet snapt en verstaat. En zo is dat bij jou net zo. Jij denkt dat je paard gelukkig is, dus daar moet ie het maar mee doen.
Er zijn genoeg goedkope stallingen waar hij niet alleen staat, maar wel een stuk gelukkiger is. En wat is jou nu meer waard....
Het is andersom Silence. Maagproblemen (en maagzweren) zijn de oorzaak van het luchtzuigen. Het luchtzuigen zelf is een gedrag waarbij het paard zijn pijn (of stress) uit in dat geval. De lucht komt niet daadwerkelijk in de maag (onderzocht met endoscopie) en doet deze dus ook geen kwaad. Vroeger dacht men dat het luchtzuigen voor maagproblemen en koliek kon zorgen maar het zijn de maagproblemen die zorgen voor het luchtzuigen en de (mogelijke) koliek. Of liever gezegd een voedingsprobleem veroorzaakt alle drie. Een hoog precentage van luchtzuigers blijkt bij endoscopie (genezen) maagzweren te hebben (ik dacht bijna 80%).
Als ik jou was zou ik er gauw voor zorgen dat je paard wat meer ruwvoer krijgt. Een paard dat luchtzuigt verliest in waarde (het is een gebrek) en als hij het een tijdje doet kom je er niet snel vanaf. Misschien kan je je ouders met dat argument overtuigen snel (misschien dan wat duurder of wat meer moeite) ruwvoer bij te halen.
Ik begrijp nu niet helemaal uit je verhaal of je paard nu bij paarden of schapen staat (met uitzicht op paarden of kan hij ze ook aanraken). Ik denk dat het toch wel belangrijk is dat hij direct contact heeft met paarden.
Ja hoor, Helemaal! knollentuin schreef:Nadia1503 schreef:Kan een paard ineens gaan luchtzuigen van bv de stress?
Vandaag kwam me nieuwe paard en die ging staan luchtzuigen op de voerbak. Was niet bekend dat het een luchtzuiger was.
het kan wel maar hou het heel goed in de gaten,je kan m erom terug brengen...verborgen gebrek...
? Hoeft niet zo gek veel te kosten en dan heeft je paard toch een maatje als het klikt
. Sabinee__ schreef:TS ; is er geen optie voor een leuk goedkoop gezond paardenmarktshetje? Hoeft niet zo gek veel te kosten en dan heeft je paard toch een maatje als het klikt
.