Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.Jessix schreef:Ik lees hier veel over pijnvrij, maar inderdaad wat is pijnvrij? Ik heb zelf een spierziekte waardoor mijn hele leven bestaat uit dagelijkse pijn, maar toch leef ik graag en ben ik gelukkig.
Of een paard pijn heeft zul je niet altijd weten en al helemaal niet hoeveel pijn hij heeft.
Voor mij ligt de beslissing bij mijn paarden zelf. Ik denk dat zij het zelf aangeven wanneer ze niet meer verder willen. Ik denk dat als eigenaar te kunnen zien. Ik heb tot nu toe nog nooit die beslissing hoeven maken bij een paard, maar wel bij veel andere dieren. Die gaven stuk voor stuk aan wanneer het genoeg voor ze was. Als het moment daar is zou ik er helemaal achterstaan en ze in laten slapen thuis.
Jessix schreef:Als de glans uit de ogen is, het karakter veranderd, het dier mager wordt, verzwakt, kreunt en steunt bij elke beweging, niet meer op wil staan, niet meer wil lopen, niet meer wil eten, etc. Kortom zoveel kenmerken. Ik ken mijn dieren door en door en zal het weten als ze niet meer willen. Ik weet niet hoe ik het anders kan uitleggen, ik weet gewoon dat ik het zal weten.
Jessix schreef:@ Waratje: Dus al jouw paard bijvoorbeeld atrose krijgt dan laat je 'em afmaken?
Waratje schreef:Jessix schreef:Dat kan, maar dat is dan jouw keuze. Ik vind dat gelukkig leven niet persee iets met pijn en ongemakken te maken heeft.
Dan ga jij dus in dezelfde valkuil trappen als de baas die ik hierboven beschreef.