Wel opvallend dat er zoveel merries worden genoemd in dit topic (toeval?).
Ik kan niet zeggen dat mijn merrie mij ooit "verdedigd" heeft, maar we zijn dan ook nog niet zo heel lang samen. Mevrouw is er sowieso niet erg van gediend als er andere paarden te dicht in haar buurt komen, ze is niet bepaald dominant, maar een beetje op zichzelf. Dus ook als ik er een keer bij sta en er komt een ander te dichtbij naar haar zin, zal ze die waarschijnlijk wegjagen, maar ze doet dat dan niet voor mij...
Ik zou het wel waarderen als mijn paard mij echt beschermt in een gevaarlijke situatie, maar zoals anderen in dit topic al zeggen, het moet niet zo zijn dat ze altijd andere paarden bij me wegjaagt omdat ze alle aandacht (en/of het eventuele eten
) op wil eisen. Dat dieren voor hun baasje "zorgen" als ze ziek/gewond zijn vind ik ook heel mooi. En dan gaat het dus zeker niet om de aandacht/het eten! Iemand daar nog voorbeelden van met paarden? Ik heb het tot nog toe alleen meegemaakt met een hond...
). Maar na een aantal passen (was op een fietspad) hoorde ik niks meer, lag met mijn gezicht op de grond dus kon niet meteen kijken maar ik was 100% zeker dat hij weg was, een veld of boswegje in ofzo...
En daar stond hij dus, een paar meter van mij vandaan, kijkend wat ik aan het doen was, snuivend dichterbij willen komen, maar elke keer die man een stap vooruit zette ging hij een stap achteruit, en maar snuiven .. Toen zei ik tegen die man van: laat maar staan, komt wel goed. En voor ik goed en wel recht was stond de pony weer naast mij
en besefte ik ook dat hij het allemaal niet slecht bedoelde maar we beiden gewoon een beetje onhandig waren en werk voor de boeg hadden

behalve als het op mij aankomt
.. Maar ik heb het inderdaad ook een keer gehad dat ik ertussen kwam. Hij wou merrie wegjagen maar ik stond ook in dat pad dus die merrie knockte mij ondersteboven waarna die van mij gelukkig over mij heen hipte ipv ook op mij te staan. Beste tik op zijkant knie gekregen en zwaar gekneusde ribben..
echt super lief!