Hallo
Ik wil toch even reageren op enkele post. Bijvoorbaat mijn excusses als de post wat bot overkomt maar dat heeft te maken met de gevoelens die ik op dit moment heb.
Anne200 schreef:Heb niet alles gelezen maar bach therapie helpt erg goed tegen traumas.
Is kwestie van homeopatische druppels geven....
t heb.
Ik denk niet dat de dominantie van haar over gaat of verbeterd door bachbloesem therapy.
astridelise schreef:Ik denk dat je een hele dominante merrie hebt gekocht, maar ook daar is mee om te gaan. Je hebt haar nog niet zo lang dus geef de moed niet te snel op. Jullie moeten nu die dominante kant van haar overtroeven en niet alleen met klappen en dan aaien, maar met duidelijkheid en haar iedere keer weer terug op haar plaats zetten.
Het probleem is dat ze heel gericht slaat. Dat ik daar wel mee om zou kunnen gaan. Dat ik haar wel op kan opvoeden. Dat er een moment komt dat ik alles met haar kan doen. Dat ik de alpha merrie wordt.
Daar ben ik niet zo bang voor. Gisteravond geleerd dat ik zo allert moet zijn dat ik goed naar haar ogen moet kijken. Om haar op milde wijze te kunnen corrigeren. Ik zou dus heel goed naar haar moeten kijken.
Dat als ik denk dat zij nadenkt om mij een klap te verkopen ik haar al moet corrigeren.
Zoals je kunt lezen schrijf ik alles in de ik vorm.
Kan ik dit verwachten van een meisje van 15 absoluut geen penny meisje. Op de manage hielp ze anderen met het opzadelen van moeilijk paarden.
Zij is 15 jaar die een lief paard wil waar ze leuke dingen mee kan doen die ze op het internet ziet en zegt dat wil ik ook met mijn paard.
Zij heeft niet het overwicht om dit met dit paard te kunnen doen. Gewoon fysiek en niet mentaal niet. Iets wat je van een meisje van 15 ook niet kan en mag verwachten.
Dat als zij gaat rijden ik mee moet het paard op te zadelen te borstelen. Dat zij niet alleen naar het paardje kan.
Te snel opgeven. Ik en mijn vriendin hebben de verantwoordelijkheid ten opzichte van de kinderen.
Ik kan er niet voor instaan dat ze voor 60% veilig in de box kan gaan om te poetsen.
Ieder paard kan slaan. Alleen daar is dan een aanleiding voor.
Zij slaat je letterlijk en figuurlijk je van zich af. Omdat mevrouw de baas wil zijn.
Als ik naar de filmpjes kijk van merries omgaan met de hengst. is niet te vergelijken met de klappen die zij geeft. Als zij zo klap aan een hengst geeft ligt ze kaak in tweeen.
Veiligheid komt op de eerste plaats.
Het is een paard van schofhoogte 170 zo 600 700 kilo. Het is geen pony.
Bedenk wel dat je niet de hengst van de kudde wilt zijn maar dat als jij er bent JIJ de alfa-merrie bent en niet zij. Dit is in mijn ogen dominant gedrag wat zij toont en absoluut niet aanvaardbaar.
Je zegt in je verhaal op een gegeven moment ''Toen ze weer op vier benen stond kreeg ze er nog een paar.''. Hier maak jij de fout. Zij was braaf, jij ging door en strafte haar. Probeer jezelf op zulke momenten te beheersen, braaf is braaf, stout is straf. En dan dus reactie binnen 3 seconden zowel bij straf als bij braaf. Heb je haar op haar op haar plek gezet en ze staat weer braaf stil met 4 benen op de grond dan hoef je haar niet meer te straffen. Probeer hierom te denken anders kan je nog een schuw paard krijgen ook en dat wil je natuurlijk niet.[/quote]
Daar heb je gelijk ik ik ben net een stap te ver gegaan. gedane zaken nemen geen keer.
Shanna schreef:ik ben er eigenlijk geen voorstander van om met de zweep te gaan slaan,tenminste als ik het goed heb gelezen heb je dat gedaan?
risico daarvan is dan wel dat als je wilt gaan rijden met een zweepje je paard er doodsbang voor word.
zweep is en blijft een hulpmidel en geen strafmiddel.
Dus als ik je goed begrijp is een zweep geen straf middel.
Wat is dan de reden dat een paard een tik er mee krijgt. Als ze iets doet wat niet mag.
Wat is dan de functie van een rijzweep dan als hulpmiddel.
Nou ze was gisteravond niet echt onder de indruk van de rijzweep. Dus angst er voor heeft ze er niet voor.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Zij zou een geweldig paard zijn voor een ervaren ruiter.
die er ervaring mee heeft en goed mee om kan gaan. En dat zei een persoon heeft die dagelijks de rol van alpha merrie op zich kan nemen.
Het karakter is goed. Daarom is het zo moeilijk.
Alleen ze is te dominant voor leden van onze kudde.
Basb