Help mijn paard is gestoord

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 20:09

En als je nu helemaal van de brok afgaat en hem 24/7 hooi geeft?

Ben benieuwd wat de dierenarts constateerd. (pijn, mankementen enzovoort.)
Als je dierenarts het ook niet weet, is er al bloed afgetapt en onderzocht? (dat zou echt een van de eerste stappen moeten zijn die je onderneemt), denk ik wellicht aan een poging pijnstilling.
Dan kan je dat hoofdstukje iig afsluiten, mocht hij bij pijnstilling 100% hetzelfde blijven kwa gedrag.

Wat is de link van je vorig topic?
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 29-10-09 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 20:10

Ik heb ook eens zo'n paard gekocht, na 2 jaar veel bloed zweet en traenen erin estop heb ik nu een fijn paard, maar blijf de gebruiksaanwijzing in mn achterhoofd houden, leer ermee omgaan leer het paard aanvoelen, straffen help bij die van mij ook niet dus heb ik iets anders bedacht, ik kan nu met haar naar buiten,. Ik heb wel een vermoeden dat er iets mee is gebeurt in het verleden

oja ze staat vollegas op brok en word dagelijks getraint, zodat ze geen tijd meer heefd om te denken

djune13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 20:10

IK ben zelf verpleegkundige en denk niet dat bloedwaarden iets te maken hebben me agressief gedrag. Maar het kan natuurlijk geen kwaad om het eens te testen.[/quote]

Echt niet?Ik had een B12 tekort en wou ook iedereen bijten hihi nu slik ik ze bij en ben gelijk weer een stuk menselijker! :P[/quote]

Ik zelf heb B12 tekort, idd dat werkt op de hersenen, dat weet ik uit ervaring, maar dat verklaard dit gedrag nog niet. Ik ben althans niet zo agressief...

funnyhorses

Re: Help mijn paard is gestoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 20:13

paarden kan men ook niet met mensen vergelijken!

Kirsten1213

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 20:15

Een half arabier [ Ruin ]
Miscchien heel veel temperament ..
Alleen ik denk niet dat 't daar aan ligt hoor..
Laat 'm is na kijken. Succes

djune13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 20:16

Hannanas schreef:
En als je nu helemaal van de brok afgaat en hem 24/7 hooi geeft?

Ben benieuwd wat de dierenarts constateerd. (pijn, mankementen enzovoort.)
Als je dierenarts het ook niet weet, is er al bloed afgetapt en onderzocht? (dat zou echt een van de eerste stappen moeten zijn die je onderneemt), denk ik wellicht aan een poging pijnstilling.
Dan kan je dat hoofdstukje iig afsluiten, mocht hij bij pijnstilling 100% hetzelfde blijven kwa gedrag.

Wat is de link van je vorig topic?

[OPG] help mijn paard is agressief

Morgen komt DA, zelfs zo erg dat vrouwelijke DA niet meer wil komen, haar man komt.
Misschien vinden ze iets of misschien kom ik iets te weten van de vorige DA uit nederland, naar hem moet ik morgen bellen.
Ik hoop dat ze iets vinden, het zou alvast een verklaring zijn waarom mijn arabier zo loom is ...

djune13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 20:16

Kirsten1213 schreef:
Een half arabier [ Ruin ]
Miscchien heel veel temperament ..
Alleen ik denk niet dat 't daar aan ligt hoor..
Laat 'm is na kijken. Succes

HIj is veel te rustig voor een arabier...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 20:19

Ik zou dan denken, had je wel een ervaren iemand die horsemanship doet? Er zijn er een paar die erg ervaren zijn, maar dat kost natuurlijk ook wel wat. Ik denk dat je daar een stap mee verder komt, met huistuinenkeuken geneuzel niet meer...

Succes!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 20:22

djune13 schreef:
Beweging, los aan een touw aan het lopen, die persoon deed enkel haar arm omhoog omdat hij niet voorbij zou lopen.

djune13 schreef:
Hij is niet bang van een zweep of stok hoor, als hij dit ziet wordt hij nog razender

Zou hij in het verleden geslagen/mishandeld kunnen zijn? Reageert hij alleen zo wanneer er slaag dreigt?

mony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 20:24

Hoever woon je van Maastricht af? En heb je een foto van de arabier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 20:28

djune13 schreef:
Die wandeling was samen met de handelaar en mijn trainer, ik veronderstel dat zij weten waar ze mee bezig zijn. Ik weet ook wel dat dit lang is, maar geen van de paarden was moe hoor.
In november start ik met een cursus paardenhouderij, o.a.: angst en vertrouwen, verbetering relatie tussen mens en paard....

Ik quote even een bericht van je zelf uit het andere topic.

Ik mis de informatie dat de handelaar en trainer dit gedrag kennen en weten hoe er mee om te gaan. Begin te denken dat je een beetje bent opgelicht en dat je een extreem moeilijk paard hebt gekocht.

Maar nogmaals kom ik terug op die urenlange ritten, wel eens bedacht dat je paard moe is en daardoor zuur?? Dan staat er weer een vreemde in zijn omgeving, probeert hij rust te creëren en dan "moet" hij weer.

Dan verder, zonder dat wij weten wie die welbekende NHer is geweest, kunnen wij niet oordelen of het gedrag van jouw paard niet eigen schuld dikke bult van die NHer is geweest. Aktie roept reaktie op en misschien deed die NHer wel iets wat een logische reaktie van een gefrustreerd paard is.

Ik zou toch maar even wat euries bij elkaar schrapen en alleen voor de ECHTE NHer, gedragstherapeuten gaan en niet voor die vriendendienstjes via via...

djune13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 22:36

Handelaar is geweest, hij heeft echt alles geprobeerd om reactie uit te lokken, paard heeft niets gedaan... slim zoals hij is valt hij enkel aan op onbewaakte momenten.
Tot nu toe heeft hij enkel vrouwen aangevallen... is dat toevallig. Vanaf nu zal mijn man er zich mee bezig houden en kijken wat hij bij hem doet.
Van de handelaar mag ik het paard ruilen.

djune13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 22:37

mona86 schreef:
Hoever woon je van Maastricht af? En heb je een foto van de arabier?

Brugge is wel een eindje...

djune13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 22:39

djune13 schreef:
Hij is niet bang van een zweep of stok hoor, als hij dit ziet wordt hij nog razender

Zou hij in het verleden geslagen/mishandeld kunnen zijn? Reageert hij alleen zo wanneer er slaag dreigt?[/quote]

Handelaar dreigde om hem te slaan, heeft hem zelfs echt staan pesten om het gedrag uit te lokken, helaas stond daar weer als een braaf schaap...

djune13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 22:41

Gedragstherapeute wil helpen voor 40€ p/u, volgens haar is hij mishandeld geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 23:04

Vind ik niks te duur, mits het een goede is.

Maar ik ken alleen een paar namen in Nederland. Misschien dat je je paard daar een paar dagen naar toe kan brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 23:05

djune13 schreef:
Handelaar is geweest, hij heeft echt alles geprobeerd om reactie uit te lokken, paard heeft niets gedaan... slim zoals hij is valt hij enkel aan op onbewaakte momenten.
Tot nu toe heeft hij enkel vrouwen aangevallen... is dat toevallig. Vanaf nu zal mijn man er zich mee bezig houden en kijken wat hij bij hem doet.

Als je er niet te veel aan gehecht bent, zou ik hem ruilen, je kan nog een hoop ellende met hem gaan krijgen.

Is hij bang van mannen? Knijpt hij zijn staart naar binnen? Hoe kijken de ogen? Mishandeld kan heel goed. Misschien zelfs nog wel door een vrouw waardoor hij vrouwen niet vertrouwd.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 23:27

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 17-11-22 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

djune13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 09:50

xXLianneXx schreef:
djune13 schreef:

ik heb eerder dit topic ook al aangeraden een mannelijke gedragstherapeut te zoeken.
mocht hij het echt alleen doen bij mannen zou ik persoonlijk een man zoeken als nieuwe eigenaar want plezier heb je ook niet van je paard op deze manier.

Mijn man zal het nu even proberen en we zijn op zoek naar een betaalbare gedragstherapeut. Als het niet lukt wil de handelaar hem terug nemen.

djune13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 09:52

Om nog even zijn gedrag te beschrijven.
Meestal is hij doodbraaf, ontspannen, onderdaning...en plots als je het niet verwacht valt hij aan. Daarna doet hij alsof er niets gebeurt is.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 09:53

Ik vind het ongelooflijk jammer dat je niet op mijn aanbod in wilt gaan, maar goed dat is je eigen keuze.
Had het kosteloos voor je willen doen daar ik toch elke dag naar Brugge moet.

Maar succes ermee. ;)
Laatst bijgewerkt door potverdikkie op 30-10-09 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 10:03

djune13 schreef:
Misschien vinden ze iets of misschien kom ik iets te weten van de vorige DA uit nederland, naar hem moet ik morgen bellen.
Ik hoop dat ze iets vinden, het zou alvast een verklaring zijn waarom mijn arabier zo loom is ...

dus de vorige dierenarts is wel bekend?
dan is toch ook bekend wie de eigenaar is geweest??
en hij is sloom,maar valt wel aan?

het verhaal is en blijft hartstikke raar...
er komt maar weinig info naar buiten toe.
volgens mij is het dier overwerkt,overspannen of wat dan ook.

want wij kunnen hier wel van alles roepen en hulp aanbieden,maar ik blijf er bij,dat je dier dier even geen 5 uren moet gaan rijnden.
,laat hem maar even lekker zijn gangetje gaan,totdat hij zich beter voelt.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:10

met zo'n paard moet je niet gaan lopen aanklooien.
zoek er een heel goed iemand voor met kennis van zaken, die ermee bezig gaat.
en laat hem lichamelijk goed nakijken.
en als diegene en de DA tot de conclusie komen dat het paard echt onberekenbaar is dan vind ik dat je je verantwoording moet nemen.
ziek, pijn, verleden wat dan ook, een paard dat zo onberekenbaar is als dit, en dat blijft, is levensgevaarlijk!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:20

je zou steve en wendy van de lazysevenranch nog eens kunnen proberen. Zij wonen/werken in belgie

Mocht het medisch zijn zou je steffie van de laarse eens kunnen laten kijken.

Succes met dit lastige probleem, hoop ergens dat er een medische oorzaak gevonden word en dat je paardje geholpen kan worden. Sterkte!
het balingehof zou ik inderdaad ook een aanrader vinden ;-)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:23

Als dit paard inderdaad zo onvoorspelbaar en levensgevaarlijk reageert, en alle opties wat betreft training zijn geprobeert is er wat mij betreft slechts een verstandige optie; euthenasie.