Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
[/quote]Hannanas schreef:En als je nu helemaal van de brok afgaat en hem 24/7 hooi geeft?
Ben benieuwd wat de dierenarts constateerd. (pijn, mankementen enzovoort.)
Als je dierenarts het ook niet weet, is er al bloed afgetapt en onderzocht? (dat zou echt een van de eerste stappen moeten zijn die je onderneemt), denk ik wellicht aan een poging pijnstilling.
Dan kan je dat hoofdstukje iig afsluiten, mocht hij bij pijnstilling 100% hetzelfde blijven kwa gedrag.
Wat is de link van je vorig topic?
djune13 schreef:Beweging, los aan een touw aan het lopen, die persoon deed enkel haar arm omhoog omdat hij niet voorbij zou lopen.
djune13 schreef:Hij is niet bang van een zweep of stok hoor, als hij dit ziet wordt hij nog razender
djune13 schreef:Die wandeling was samen met de handelaar en mijn trainer, ik veronderstel dat zij weten waar ze mee bezig zijn. Ik weet ook wel dat dit lang is, maar geen van de paarden was moe hoor.
In november start ik met een cursus paardenhouderij, o.a.: angst en vertrouwen, verbetering relatie tussen mens en paard....
djune13 schreef:Hij is niet bang van een zweep of stok hoor, als hij dit ziet wordt hij nog razender
djune13 schreef:Handelaar is geweest, hij heeft echt alles geprobeerd om reactie uit te lokken, paard heeft niets gedaan... slim zoals hij is valt hij enkel aan op onbewaakte momenten.
Tot nu toe heeft hij enkel vrouwen aangevallen... is dat toevallig. Vanaf nu zal mijn man er zich mee bezig houden en kijken wat hij bij hem doet.
Van de handelaar mag ik het paard ruilen.
xXLianneXx schreef:djune13 schreef:Handelaar is geweest, hij heeft echt alles geprobeerd om reactie uit te lokken, paard heeft niets gedaan... slim zoals hij is valt hij enkel aan op onbewaakte momenten.
Tot nu toe heeft hij enkel vrouwen aangevallen... is dat toevallig. Vanaf nu zal mijn man er zich mee bezig houden en kijken wat hij bij hem doet.
Van de handelaar mag ik het paard ruilen.
ik heb eerder dit topic ook al aangeraden een mannelijke gedragstherapeut te zoeken.
mocht hij het echt alleen doen bij mannen zou ik persoonlijk een man zoeken als nieuwe eigenaar want plezier heb je ook niet van je paard op deze manier.
djune13 schreef:Misschien vinden ze iets of misschien kom ik iets te weten van de vorige DA uit nederland, naar hem moet ik morgen bellen.
Ik hoop dat ze iets vinden, het zou alvast een verklaring zijn waarom mijn arabier zo loom is ...