Ik heb een tijd gehad dat ik mijn veulen allerlei medicatie's moest geven Dit wou ze ergter totaal niet en een tegenstribbelend VEULEN is bij mij gelijk STOP anders verpest je het dier voor de rest van zn leven. Ik ben toen naar de appotheek gegaan en heb een hele grote spuit gekocht met een zachte spuitkop en heb hier appelmoes in gedaan. 1 dag was nodig om haar naar de spuit te laten smachten ook met medicatie gemengt met appelmoes!
Maakte niet meer uit welke kleur hij had ze smikkelde het op! Wormenkuren gaan er nu ook zo in, tegen de tijd dat ze doorheeft dat het niet lekker is zit de kuur er al in 
Bij mn volwassen ruin zelfde manier toegepast, en het resultaat was ook het zelfde!
Ik had dan wel geen hulp ook van iemand die het paard kan helpen vasthouden, dus ik ga die gevechten niet eens aan..
Tip, wil het echt niet lukken? Koop dan zo'n grote spuit (paar euro) en je kan er alles indoen wat je wilt, wormenkuur mengen met appelmoes en ze smikkelen het op, al is het alleen maar omdat het uit de ''lekkere spuit'' komt!