Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

laurentius schreef:Ik heb mijn jonge merrie het hangen afgeleerd met een elastieken halstertouw. .
bibo317 schreef:Twiggy, we zien het allemaal gebeuren op stal en staan met verbazing te kijken wat er gebeurt en hoe. Daarom ben ik misschien een beetje sceptisch tegenover deze methode.
Dit paard leert het niet ten goede.
Maar goed, hier kunnen eindelozen discussies over voeren.
Je hebt een ontzettend leuke veestapel. Een leuk paardje met een mooie kleur. Heel veel plezier ervan.
? Je bedoelt mijn paard, mijn nijnen en mijn katten? Of al die paarden waar Sam mee staat.... Want we hebben er nogal wat staan momenteel. Dank je wel in elk geval voor je compliment over zijn kleurtje.

sjonnie48 schreef:1 van onze pony's had die neiging ook , maar direct als je het ziet
dat ie wil gaan hangen een schop onder zijn kont , dan is het zo over.
laurentius schreef:Ik heb mijn jonge merrie het hangen afgeleerd met een elastieken halstertouw. Wat mij betreft echt een aanrader.
Je had haar moeten zien kijken toen ze na de eerste harde ruk nog steeds vast stond, ze was echt verbaasd.
Na nog een paar keer proberen, zonder succes voor haar, kan ik haar nu met een gewoon touw vastzetten zonder veel problemen.
Dit heeft ons ook erg goed geholpen met fratsen en staken tijdens het meelopen. Ik kan het iedereen aanraden!
De pressure and release werking is zo direct dat het heel duidelijk is voor het paard.
En omdat de klap waarmee ze anders touwen en halsters breken wordt gedempt blijft alles heel (inclusief je paard!)