Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
dodyg schreef:dat is niet meteen voor iedereen een optie!
ik mocht er op dat moment maar 1 van mijn ouders nu woon ik ondertussen alleen en heb ik er 6.
je hebt het zelf niet altijd voor het zeggen
en wil je nu zeggen dat als je der maar 1 mag vanje ouders dat je er dan niet aan moet beginnen ?
er zijn voor veel mensen ook niet de financiele mogenlijk heden voor 2 paarden optimale verzorging te bieden
ik heb liever 1 paard wat op en top verzorgt word en wat ik kan betalen dan 2 half verzorgde paarden en op het einde van de maand als ze dan naar de smid moeten te nog 3 weken te moeten wachten omdat het er financieel even niet in zit.
dat zou ik pas zonde vinden voor de dieren
dodyg schreef:dat is niet meteen voor iedereen een optie!
ik mocht er op dat moment maar 1 van mijn ouders nu woon ik ondertussen alleen en heb ik er 6.
je hebt het zelf niet altijd voor het zeggen
en wil je nu zeggen dat als je der maar 1 mag vanje ouders dat je er dan niet aan moet beginnen ?
er zijn voor veel mensen ook niet de financiele mogenlijk heden voor 2 paarden optimale verzorging te bieden
ik heb liever 1 paard wat op en top verzorgt word en wat ik kan betalen dan 2 half verzorgde paarden en op het einde van de maand als ze dan naar de smid moeten te nog 3 weken te moeten wachten omdat het er financieel even niet in zit.
dat zou ik pas zonde vinden voor de dieren
potverdikkie schreef:Tjonge wat een gezellig topic.
Als ze elkaar mogen zal ze er inderdaad gelukkiger van worden.
Als ze elkaar niet mogen tja.......... dan wordt het toch een draadje ertussen.
Ik vind het zo appart dat er zoveel zijndie maar roepen dat alle paarden bijelkaar moeten kunnen.
Op dit moment heb ik tegen de 50 paarden staan. Van die 50 heb ik 1 groep van 8, 1 groep van 6, 1 groep van 5, 1 van 3, en 6 koppels.
De rest staat alleen, hetzij met veulen aan de voet, hetzij echt alleen, met een draad ertussen waarbij ze zelfs niet eens met hun neuzen bijelkaar kunnen komen.
En waarom? Omdat ze OF gewond zijn, OF hengst, OF totaal niet met andere paarden kunnen.
Wat heb ik eraan als ze elkaar steeds kreupel meppen, of bijtwonden bijelkaar veroorzaken waar je U tegen zegt, of elkaar door de draden heen meppen.
Nee, ik kies dan toch voor de veiligheid van mijn paarden.
Mijn buurman is DA, en vaste klant hier (beter gezegd ik bij hem), en we hebben al wat paarden kunnen laten hechten.
En nee, het is niet zo dat ze wel een keer ophouden.
Ik denk dat het ookeen verschil is of je bloedpaarden hebt, of recreatie paarden. De recreatie paarden staan allemaal samen, en de manege paarden. De rest zie boven vermeld.
Daarnaast....... Hoe zouden jullie het vinden als je samen wordt gezet met iemand die je steeds inelkaar slaat, je terroriseerd, domineerd? Dan ben je ook blij als je daar niet langer meer samen mee hoeft te zijn toch?
Royen schreef:Miepie1980: Dit is niet typisch bokt, TS legt het misschien op de verkeerde manier uit. Want er komen steeds meer dingen bij: eerst stond ie helemaal alleen, en nu komt er naar boven dat ie 'vroeger' met een draadje er tussen heeft gestaan....Ik reageer normaal gesproken niet zo op dit soort topic's maar ik vindt het vooral een fout van degene die toestemming heeft gegeven tot de aankoop van het paard en degene die niet in willen zien wat het beste voor een dier is (elk dier).
@TS: vat het niet persoonlijk op, jij weet niet beter dan dat dit goed is. Wij proberen je alleen in te laten zien dat wat je nu van plan bent GEWELDIG is! En dat wat 'vroeger' gebeurt is erg jammer is...dat je niet inziet dat dat verkeerd was is gewoon jammer
potverdikkie schreef:Tjonge wat een gezellig topic.
Als ze elkaar mogen zal ze er inderdaad gelukkiger van worden.
Als ze elkaar niet mogen tja.......... dan wordt het toch een draadje ertussen.
Ik vind het zo appart dat er zoveel zijndie maar roepen dat alle paarden bijelkaar moeten kunnen.
Op dit moment heb ik tegen de 50 paarden staan. Van die 50 heb ik 1 groep van 8, 1 groep van 6, 1 groep van 5, 1 van 3, en 6 koppels.
De rest staat alleen, hetzij met veulen aan de voet, hetzij echt alleen, met een draad ertussen waarbij ze zelfs niet eens met hun neuzen bijelkaar kunnen komen.
En waarom? Omdat ze OF gewond zijn, OF hengst, OF totaal niet met andere paarden kunnen.
Wat heb ik eraan als ze elkaar steeds kreupel meppen, of bijtwonden bijelkaar veroorzaken waar je U tegen zegt, of elkaar door de draden heen meppen.
Nee, ik kies dan toch voor de veiligheid van mijn paarden.
Mijn buurman is DA, en vaste klant hier (beter gezegd ik bij hem), en we hebben al wat paarden kunnen laten hechten.
En nee, het is niet zo dat ze wel een keer ophouden.
Ik denk dat het ookeen verschil is of je bloedpaarden hebt, of recreatie paarden. De recreatie paarden staan allemaal samen, en de manege paarden. De rest zie boven vermeld.
Daarnaast....... Hoe zouden jullie het vinden als je samen wordt gezet met iemand die je steeds inelkaar slaat, je terroriseerd, domineerd? Dan ben je ook blij als je daar niet langer meer samen mee hoeft te zijn toch?
Miepie1980 schreef:Silence: kap er nou mee meid. Als je het uit wilt vechten doe dat dan per PB met de TS. Hiermee wordt alleen het topic maar verpest.
Ontopic: TS, ik denk dat je lang niet de enigste bent.
Heb je nog andere opties mocht dit niet lukken?