Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Brainless schreef:De benen zijn te kort vergeleken met zijn romp.
kamille schreef:Romyjuh_Xx schreef:In de famillie heb ik paardenmensen en kennisen van mijn ouders.
Nee, ik heb vrij veel ervaring voor mijn leeftijd.
Mijn 1ste pony heb ik gekregen toen ik 8 was en heb tot nu toe 5 pony's gehad.
Tuurlijk pak ik nog iemand mee die nog meer ervaring heeft.
als je in 6 jaar tijd 5 pony's verslijt vind ik dat niet echt een aanbeveling voor je paardenkennis, en ook niet voor die van je ouders. Bovendien ben je 14. Ik denk niet dat hij meer dan de slachtprijs waard is. Let op dat je geen krakkemikkige pony koopt. En verder, veel plezier met hem.
Kippesoep schreef:@TS; Volgens mij wil je deze pony heel graag hebben
Maar ben daarom juist extra kritisch! Als je m graag wil hebben dan ben je namelijk snel geneigd ergens langs te kijken of direct te geloven wat de eigenaar zegt.
Kijk goed naar je doel > waarom wil je deze pony, wat verwacht je van hem. En voldoet hij daaraan. En is de prijs in verhouding.
Kijk daarnaast bijvoorbeeld ook zelf goed naar de hoeven, geloof niet zomaar dat ze hem alleen te lang gewacht hebben.
Zijn bouw vind ik ook een beetje vreemd en niet typisch welsh, inderdaad zelfs een beetje dwerggroei-achtig. Maar als je hem puur als gezelschapspony en grasmaaier wil gebruiken zal dat misschien geen probleem zijn.
Controleer (of laat conrtroleren) of hij daadwerkelijk 3 jaar is.
En kijk ook of beide testikels zijn ingedaald, als je een klophenstje koopt wordt castreren een namelijk duur grapje.
Áls ik hem zou kopen als gezelschapspony zou ik hem laten castreren, dan heeft de pony meer rust (wordt niet gefrustreerd)
De eigenaar heeft minder last van hengstengedrag en de kans dat het goed gaat met de D-pony wordt vergroot.
Succes met kijken en let goed op
anneliesdj schreef:Swift schreef:Ja het deed mij dus ook een beetje aan dwerggroei denken, maar ik heb er verder te weinig verstand van om er echt een onderbouwd oordeel over te geven.
Dwerggroei??
Ik vind hem keurig qua bouw, super leuke pony, lijkt me een leuk dier om mee te gaan mennen!
Die hoeven zou ik idd even overleggen met een goede hoefsmid, ze zijn idd vrij plat en dat kan op hoefbevangenheid duiden. Als ze alleen te lang zouden zijn zou de voorkant niet omhoog wippen, daar zijn ze nog niet lang genoeg voor en de achtervoeten mankeert weinig aan zo te zien.
Je zou hem wss beter kunnen ruinen, dan ben je eventuele narigheden gewoon voor.
Het is wel verstandig om even te testen of hij en jouw paard goed kunnen opschieten door hem even een paar dagen op proef te nemen. Het zou toch zonde zijn dat je hem koopt en na 2 weken blijkt het echt niet goed te komen met jouw paard.

anneliesdj schreef:Swift schreef:Ja het deed mij dus ook een beetje aan dwerggroei denken, maar ik heb er verder te weinig verstand van om er echt een onderbouwd oordeel over te geven.
Dwerggroei??
Ik vind hem keurig qua bouw, super leuke pony, lijkt me een leuk dier om mee te gaan mennen!
Die hoeven zou ik idd even overleggen met een goede hoefsmid, ze zijn idd vrij plat en dat kan op hoefbevangenheid duiden. Als ze alleen te lang zouden zijn zou de voorkant niet omhoog wippen, daar zijn ze nog niet lang genoeg voor en de achtervoeten mankeert weinig aan zo te zien.
Je zou hem wss beter kunnen ruinen, dan ben je eventuele narigheden gewoon voor.
Het is wel verstandig om even te testen of hij en jouw paard goed kunnen opschieten door hem even een paar dagen op proef te nemen. Het zou toch zonde zijn dat je hem koopt en na 2 weken blijkt het echt niet goed te komen met jouw paard.

Brainless schreef:@Anneliesdj
Als je ze opmeet, zijn ze echt een stuk te kort.
En waar baseer je dat op? Puur vanaf een foto?Ragdollcat schreef:waarin zou je het nemen? de andere ponys waren toch te klein en dus daarom verkocht en nu koop je er eentje dat ook voor je te klein is? of is het bedoeld voor gezelschap?
Beetje rare bouw heeft deze pony, maar wel een leuke koppie.

Marigold schreef:in een topic mag je altijd reacties plaatsen he
ik wens je veel succes zondag, als je hem koopt volgen er wel foto's he?
mf1979 schreef:Het is inieder geval geen welsh, die hebben zijn nooit bont of appaloosa. Dan is het minstens een kruising en eerlijk gezegd vind ik het niet ens op een welsh lijken. Maar in ieder geval, in het welsh stamboek komt geen bont of appaloosa voor. En inderdaad ff laten nakijken, koop niet de ellende van een ander. Zeg ik uit ervaring
Brainless schreef:@Bulck,
De verhoudingen van deze pony zijn wel wat meer zoek, dan wat binnen de norm valt.
Hij groeit nog, dus worden de benen nog korter in verhouding.
Heeft niks met doemdenken te maken, maar met de realiteit, het is aan TS om daar wat mee te doen of niet.
Romyjuh_Xx schreef:Een welsh? met die bouw en kleur?
waarom zou het volgens jou een welsh pony zijn? Je hebt ook gewoon kleine pony's die niet direct tot een stamboek behoren.[/quote]