merrie's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 11:25

Ik heb twee merries en vind ze geweldig! Ze hebben helemaal geen merrie dingen, ze zijn lief, nooit chagrijnig, als ze hengstig zijn zijn ze niet anders dan dat ze anders zijn. Met rijden merk ik ook geen verschil en ze gaan beide door het vuur voor mij. Oké oké ik geef toe, ze zijn soms wat nukkig, maar dat komt bijna niet voor. ;) Ik kan ze niet vergelijken met een ruin, omdat ik die nooit heb gehad en de paarden die ik heb gereden waren allemaal merries. Ik heb dan wel een hengst gereden, maar die wist niet dat hij hengst was. Kortom, ik vind merries geweldig, en zou nooit meer anders willen :D

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 22:06

Ik ben ook echt een merrie-fan :)
Die van mij is superlief, echt een knuffel (al denkt ze met spelen in de bak nog wel eens dat ik ook een paard ben :+ ).
Op stal is ze braaf en met rijden ook. Af en toe heeft ze wel eens een chagerijnige dag maar ook dan doet ze eigenlijk niets (alleen heel erg ik-sta-hier-boosboosboos-te-kijken-pose aannemen), in ieder geval niet naar mij hihi.
Als ze hengstig is dan merk ik dat alleen tijdens het rijden, dan is ze ietsiepietsie dramaaaaaaaaaaatisch als er een ruin bij in rijdt en iets slomer. Gelukkig piest ze niet de hele boel onder.
Met aansingelen is ze wat bijterig maar ze zal mij nooit bijten (en andere mensen waarschuw ik uiteraard even netjes als ze in de buurt staan). Ze houdt er niet van als paarden dicht achter haar langs lopen / rijden maar daar houd ik zelf rekening mee.