Hengstige dames

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

neres

Re: Hengstige dames

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 10:00

oehhh dan staat me misschien nog wat te wachten :D

Deebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 22:13

Mijn merrie is ook zo'n geval... Alleen heeft zij soms ook rugpijn en mag ik haar aan de flanken nauwelijks aanraken. Ze kan dan ook heel moeilijk ontspannen. Herkennen jullie dat? Ze is van het voorjaar opgevoeld door de dierenarts en alles leek goed te zijn. Ik geef haar nu sinds een half jaar provarium breeding van de groene os en dat ging heel goed. Maar de laatste hengstigheid is weer een ramp, duurt ook erg lang (al een week of 2).

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 22:43

Mijn merrie is ook zo lekker overdreven hengstig. De hele tijd plassen en knipogen ;). Ze is niet gevoelig op het lichaam ofzo, maar haar aandacht is overal behalve bij mij.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 12:40

mijn merrie is niet overdreven hengstig qua gedrag dat ik er last van heb. alleen mijne is dus echt het hele jaar door hengstig >;) snap er echt niks van. heb dr wel eens laten scannen omdat de hengst ontsnapt was en erop had gezeten en toen zei de DA iets van dat ze drie eicellen had en er neit genoeg hormoon was om ze te laten springen. mja je zou toch denken dat op een gegeven moment die eicellen weg moeten gaan? :?

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 12:42

Kreed vroeger een Hafmerrie die tijdens haar hengstigheid ook écht chagrijnig was. Als je d'r een tik gaf dan stond ze meteen
te pissen. Volgens mij vond ze het wel aangenaam :+

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 12:45

Ik dacht dat ik gezegend was met mijn pony, die laat er serieus niets van merken, echt heerlijk! :D

Tot ik mijn paard kreeg. :')
Die is totally verliefd op een ruin aan het einde van de gang, en laat k daar nu dus altijd langs moeten. >;)
Ze gaat gewoon stilstaan, vertikt het om te lopen, benen wijd en ppppssssssssst. :')

Maar nou moet ik ook zeggen dat die ruin ook altijd geil is, ookal is het een oud, waar niets meer mee gedaan mag worden - paard is. :+

rossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 13:37

Deebee schreef:
Mijn merrie is ook zo'n geval... Alleen heeft zij soms ook rugpijn en mag ik haar aan de flanken nauwelijks aanraken. Ze kan dan ook heel moeilijk ontspannen. Herkennen jullie dat? Ze is van het voorjaar opgevoeld door de dierenarts en alles leek goed te zijn. Ik geef haar nu sinds een half jaar provarium breeding van de groene os en dat ging heel goed. Maar de laatste hengstigheid is weer een ramp, duurt ook erg lang (al een week of 2).

Echt zoooo herkenbaar!!! Je omschrijft precies mijn merrie!
Vooral die 'laatste' hengstigheid is zoooo heftig. Maar moet zeggen nu ze op regumate staat heb ik nog steeds nergens last van. :j
Dus volgend zomerseizoen maar weer op de regumate!

BePa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 13:40

Mijn merrie gedraagt zich tijdens de periode wat kleveriger maar gelukkig niet heel erg anders dan anders.

Deebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:14

rossi schreef:
Echt zoooo herkenbaar!!! Je omschrijft precies mijn merrie!
Vooral die 'laatste' hengstigheid is zoooo heftig. Maar moet zeggen nu ze op regumate staat heb ik nog steeds nergens last van. :j
Dus volgend zomerseizoen maar weer op de regumate!

Ik ga toch ook maar eens kijken voor regumate. Is dat alleen bij de dierenarts verkrijgbaar, of ook gewoon in de handel? Wanneer start je ermee? Ik had zelf bedacht dat het wel slim was om eind februari al te beginnen.

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:21

Die van mij gaat al staan hengsten als ik heel hoog "joehoe" roep.
En in de les, loopt ze telkens met haar benen weid en sproeit, echt vervelend tijdens het rijden als ze zo doet, niet voorwaarts helaas..
Maar verder is ze tijdens haar hengstigheid een echte knuffel, das wel weer prettig, kan dan wel 10 minuten achtereen met haar hoofd knuffelen terwijl ze daar anders weinig zin aan heeft..

rossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 17:42

Deebee schreef:
Ik ga toch ook maar eens kijken voor regumate. Is dat alleen bij de dierenarts verkrijgbaar, of ook gewoon in de handel? Wanneer start je ermee? Ik had zelf bedacht dat het wel slim was om eind februari al te beginnen.

Volgens mij alleen via de DA :j
En mijn DA raadde aan om rond april te beginnen en oktober weer te stoppen. Ik merkte ook al echt de eerste week resultaat :)

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 17:41

laatst had ik een springclinic.
de mensen die de springclinic organiseerde hebben een hele mooie arabisch volbloed hengst.
en mevrouw werd dus acuut hengstig.
staart in de lucht etc.
die hengst zag haar volgens mij ook wel zitten want hij was ook wel geinteresseerd in haar,
maar goed ze was heel onrustig toen we haar weghaalde en ze die hengst niet meer kon zien,
tijdens het rijden viel het opzich wel mee maar als we even aan het stappen waren gingen gelijk
die oren al weer naar voren en ging ze op zoek naar die hengst.
thuis was ze ook nog een paar dagen hengstig maarja jammer voor haar dat haar stal/wei genootje een ruin is :P

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 22:17

Met het rijden en verzorgen geen problemen tijdens de hengstigheid gelukkig maar nu komt het:ze denkt wel dat ze een hengst is en probeert ieder paard of pony te dekken maar moeder natuur heeft haar daar niet het juiste materiaal voor gegeven :)
Laatst waren haar achterpezen enorm overbelast van al dat gedek dus moest ze op rust in de paddock.
Wie heeft hier ook last van met hun hengstige merrie die denkt voor hengst te kunnen spelen.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 22:19

gaby12 schreef:
Met het rijden en verzorgen geen problemen tijdens de hengstigheid gelukkig maar nu komt het:ze denkt wel dat ze een hengst is en probeert ieder paard of pony te dekken maar moeder natuur heeft haar daar niet het juiste materiaal voor gegeven :)
Laatst waren haar achterpezen enorm overbelast van al dat gedek dus moest ze op rust in de paddock.
Wie heeft hier ook last van met hun hengstige merrie die denkt voor hengst te kunnen spelen.

heb je het nou over een merrie of een ruin/hengst?? :D

dagmarS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 22:22

een merrie die ik rijd die is ook o zo hengstig, dat is gewoon echt niet leuk. je hoeft alleen de stal al binnen te komen en ze begint al te sproeien. als je dr aan t poetsen bent licht de hele gang daarna onder. en met rijden is ze enorm plakkerig aan je benen en niet vooruit te branden. die merries toch...

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 22:23

Ik heb het echt over een merrie!!!! die zich gedraagt tijdens de hengstigheid als een overdreven potente hengst

Misty_MMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:01

Hier nog zo'n vreselijke pismerrie. Mijn pony is echt strontvervelend als ze hengstig is. Je hoeft haar ook maar aan te raken en ze begint te gillen en te plassen. Bij de kleinste beweging sproeit ze alles onder. Ook luistert ze nergens meer naar. Het rijden is een drama, niet vooruit te krijgen en heel erg tegen de hand. Elke keer plassen als ik halt houd. Met poetsen is het ook 1 groot drama, de hele tijd haar neus tegen me aanduwen en hard ook! Ik moet haar echt van me afslaan wat weer gegil en geplas wordt. Ze zet me zelfs klem als ik niet op pas, ik moet echt streng optreden anders word ik geplet.

Ik zal ook maar eens wat opzoeken over regumate, want haar hengstigheid is nu ook niet minder, terwijl dat wel zo zou moeten zijn. Gelukkig is ze het wel aardig onregelmatig en niet heel lang, een paar dagen maar. Ik doe gewoon niets met haar in die dagen.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:06

Hier geen pismerrie.... Als ze hengstig is krijgt ze wel enorme singelnijd, echt niet normaal! Zelfs bokken of licht steigeren terwijl het heel voorzichtig gebeurd...

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:09

Voordat mijn pony behandelt is door iemand die wat doet met homeopatie, was mijn merrie ook ontzettend irritant. Zo erg dat ze zelfs neigte om op andere pony's te springen tijdens de les op de ponyclub, ontzettend irritant.
Nu gaat het wel beter, totdat we een ruintje op stal kregen, toen we ineens een tandem zagen lopen. Het ruintje (b pony) zat met zijn benen vast in noraly's (d pony) exceem deken. Die hebben dus eerst niet bij elkaar gestaan.

Merel_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:17

Kim14 schreef:
Zo erg dat ze zelfs neigte om op andere pony's te springen tijdens de les op de ponyclub, ontzettend irritant.

Eerder hartstikke gevaarlijk! Lijkt mij.

Ik vind het echt zo'n nadeel van merries, dat hengstige! Over het algemeen vind ik merries leuker dan ruinen (misschien vind ik hengsten ook wel leuk, maar daar heb ik geen ervaring mee :o). Maar als ze hengstig zijn...
Mijn verzorgpaard had vroeger zelfs wel eens dat ze ons 'aanviel' (slaan met voorbeen) omdat we naar een ander paard roken... Echt vervelend!

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:19

Bij ons is het ook weer zover :P
Ze is dan niet heel erg vervelend ofzo, op z'n hoogst een beetje sjaggie. Het probleem bij haar is dat haar hele staart dan onder de pis zit, vieze staart gaat helemaal indraaien en wordt er alleen maar korter of dunner om. Ze staat dag en nacht buiten, en we hebben ook geen warm water dus wassen is 's winters nogal een probleem... Heel erg balen.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 12:26

leuk topic :D

Hier ook zo'n lekkere hengstige dame 8)7
ze is verder wel goed te rijden maar wel sneller afgeleid dan anders,verder kan wel erg verlieft zijn op sommige paarden dan wat soms niet altijd even handog is op bijv wedstrijden :=

Vorige week leek het wel of het voorjaar werd ipv najaar :')
Man was was ze weer hengstig :oo
Had gehoopt dat het nu wel bijna iets minder zou worden :=

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 15:25

Och, mijn vorige verzorgmerrie had altijd zoveel last van haar hengstigheid..
Ze was dan altijd extra aanhankelijk; ze zou dan het liefst de hele dan een beetje staan knuffelen. Vaak nam ik niet eens de moeite om dan op haar te gaan rijden, aangezien we alleen maar op buitenrit gingen en ze doodleuk stil ging staan als ik aandreef (het liefst midden op een kruispunt 8)7 ) en moord in brand begon te gillen als ik haar een tik gaf... :+
Meestal ging ik dus maar wandelen, ging wel redelijk, als ik tegen haar praatte murmelde ze zachtjes terug, maar als ik boos werd ging ze ook gillen. :')
Tsja ze was altijd al een geval apart en helemaal als ze hengstig was.. :+ Maar die hengstigheid hoorde gewoon ook bij haar en het was af en toe toch best grappig. :(:)

Bij mijn eigen merrie heb ik het eigenlijk nog niet gemerkt dat ze hengstig was. Misschien komt het nog of misschien heeft ze er niet zoveel last van. :)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:55

Annikab schreef:
Mijn merrie is ook zo lekker overdreven hengstig. De hele tijd plassen en knipogen ;). Ze is niet gevoelig op het lichaam ofzo, maar haar aandacht is overal behalve bij mij.

Zo is mijn dame ook. En dan vooral erg hard, vaak en overdreven hinniken :+
Er staat sinds kort een hengst op stal, en die 2 gillen echt hard naar elkaar :P

mf1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:34

Ik vind het wel sneu, je zal maar graag willen en niet kunnen of mogen!!haha Ik zou ook :Y) worden. hihi