Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Ze is niet gevoelig op het lichaam ofzo, maar haar aandacht is overal behalve bij mij.
snap er echt niks van. heb dr wel eens laten scannen omdat de hengst ontsnapt was en erop had gezeten en toen zei de DA iets van dat ze drie eicellen had en er neit genoeg hormoon was om ze te laten springen. mja je zou toch denken dat op een gegeven moment die eicellen weg moeten gaan?

Deebee schreef:Mijn merrie is ook zo'n geval... Alleen heeft zij soms ook rugpijn en mag ik haar aan de flanken nauwelijks aanraken. Ze kan dan ook heel moeilijk ontspannen. Herkennen jullie dat? Ze is van het voorjaar opgevoeld door de dierenarts en alles leek goed te zijn. Ik geef haar nu sinds een half jaar provarium breeding van de groene os en dat ging heel goed. Maar de laatste hengstigheid is weer een ramp, duurt ook erg lang (al een week of 2).

rossi schreef:Echt zoooo herkenbaar!!! Je omschrijft precies mijn merrie!
Vooral die 'laatste' hengstigheid is zoooo heftig. Maar moet zeggen nu ze op regumate staat heb ik nog steeds nergens last van.
Dus volgend zomerseizoen maar weer op de regumate!
Deebee schreef:Ik ga toch ook maar eens kijken voor regumate. Is dat alleen bij de dierenarts verkrijgbaar, of ook gewoon in de handel? Wanneer start je ermee? Ik had zelf bedacht dat het wel slim was om eind februari al te beginnen.

gaby12 schreef:Met het rijden en verzorgen geen problemen tijdens de hengstigheid gelukkig maar nu komt het:ze denkt wel dat ze een hengst is en probeert ieder paard of pony te dekken maar moeder natuur heeft haar daar niet het juiste materiaal voor gegeven
Laatst waren haar achterpezen enorm overbelast van al dat gedek dus moest ze op rust in de paddock.
Wie heeft hier ook last van met hun hengstige merrie die denkt voor hengst te kunnen spelen.

Kim14 schreef:Zo erg dat ze zelfs neigte om op andere pony's te springen tijdens de les op de ponyclub, ontzettend irritant.
). Maar als ze hengstig zijn...

) en moord in brand begon te gillen als ik haar een tik gaf... 

Maar die hengstigheid hoorde gewoon ook bij haar en het was af en toe toch best grappig. 
Annikab schreef:Mijn merrie is ook zo lekker overdreven hengstig. De hele tijd plassen en knipogen. Ze is niet gevoelig op het lichaam ofzo, maar haar aandacht is overal behalve bij mij.