Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Tinkelbell schreef:Lovely; in haarlem zijn er genoeg stallen met weidegang, kijk eens in spaarnwoude, velserbroek, santpoortnoord..
Lovely schreef:Tinkelbell schreef:Lovely; in haarlem zijn er genoeg stallen met weidegang, kijk eens in spaarnwoude, velserbroek, santpoortnoord..
Dat zei ik ook niet, ik heb het niet over IN Haarlem gehad. Vanuit Amsterdam is Velserbroek of SantpoortNoord wat ver weg. Maar neem even Spaarnwoude, Schoteroog, Kennemergaarde, (Groene Heuvel?)... allemaal geen weidegang volgens mij? Je kunt beter richting Lijnden, Boeshingeliede, Vijfhuizen gaan voor weidegang.

manutjuh schreef:Ik ben het met je eens. Een paard zou gewoon naar buiten moeten kunnen.
Bij ons kunnen eigenaren zelf kiezen. Of helemaal niet naar buiten, of een aantal uur/heel de dag, of 24/7. In de winter mogen ze (helaas) niet op de wei, wel in de paddock maar dat is ook maar heel even, als er wachtende zijn een kwartier.
Maar je hebt dan wel 2 verschillende soorten stallen. De normale stallen, die algemeen bekent zijn. En groepstallen. Daar kunnen de paarden gewoon heel de dag rondlopen. Ze staan dan wel niet op de wei, maar ze hebben wel heel de dag beweging. En dat vind ik dan best een goed alternatief.
Ze kunnen in de winter ook echt niet op de wei. De weides zijn hier te nat, dan blijft er in de zomer niks meer over. Daarin geef ik de stal eigenaar gewoon gelijk. En ik vind dat hij met de groepstallen een heel goed alternatief heeft aangeboden.
Maar goed, ieder zijn eigen keus. Het liefst zou ik zien, contact met andere paarden en vrije beweging. Zomer en winter. Maar zo denkt niet iedereen er over.
MarcoBorsato schreef:Als jij je paard geen weidegang kunt bieden moet je geen paard nemen. Dat is mijn mening
MarcoBorsato schreef:Als jij je paard geen weidegang kunt bieden moet je geen paard nemen. Dat is mijn mening
Miranda06 schreef:Mijn paard staat ook elke dag op stal ze staat gestald op een manege
en ik moet plaatsmaken voor de wedstrijdruiters die niet willen dat hun paard
buiten komt te staan omdat ze bang zijn dat ze een grasbuik krijgen.
Ik ben het er ook absoluut niet mee eens dat ze op stal staat want ik vind ook dat een paard
lekker naar buiten moet kunnen (vooral omdat mijn paard 3 jaar is en net beetje bezig ben haar te beleren)
Ik kan haar wel elke dag in de paddock zetten maar zijn ook meestal bezet of te nat.
ik betaal veel geld voor stalling (215 euro) voor waar ze dus bijna elke dag op stal staat.
Ik ben nu ook al bezig om een andere stal te vinden maar kan nog niks vinden
(dus als iemand wat weet richting Een-West of America drenthe dan hoor ik het graag)![]()