aerdenhout1 schreef:Juliette86 schreef:Wat dacht je van de werkdruk verlagen? Beestje is pas 3. Zou mij niets verbazen als ze wat rust en tijd nodig heeft om alle indrukken van de afgelopen maanden te verwerken. De eerste tijd na aankoop is ze waarschijnlijk nog overbluft geweest maar nu komt de stress eruit.
Het kan goed zijn dat ze een sterk karakter heeft maar je mag blij zijn dat ze zo laat merken dat er iets mis is. Een paard heeft niet de mentale capaciteit om bewust uit te proberen.
Maak van dingen zoals uit de wei halen dus een opdracht en stel nieuwe doelen. Niet dat ze leert wijken onder het zadel maar dat ze zich netjes gaat gedragen als jij ernaast staat. De basisopvoeding oefenen. Desnoods 5x achter elkaar uit de wei halen en terug zetten. Tig keer opzadelen zonder te gaan rijden. Grondwerk zoals netjes een pasje achterwaarts zetten, jou overal volgen, stoppen als jij stopt enz.
Dit paard probeert jou iets duidelijk te maken en wordt steeds grover in haar taalgebruik. Ze heeft mentale rust en stabiliteit nodig, ik denk dat ze nu overvraagd is. Met geweld los je nu niets op.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mens naar mijn hart!!!!!!
En de mijne! Zij is pas 3! Doe het rustig aan met haar, want je hebt een paard eerder kapot dan goed.

Maar zie wel regelmatig een goede aan het werk en merk verschil aan de paarden als ze behandeld zijn.