Ons nieuwe paard is zeer agressief!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 09:08

aerdenhout1 schreef:
Juliette86 schreef:
Wat dacht je van de werkdruk verlagen? Beestje is pas 3. Zou mij niets verbazen als ze wat rust en tijd nodig heeft om alle indrukken van de afgelopen maanden te verwerken. De eerste tijd na aankoop is ze waarschijnlijk nog overbluft geweest maar nu komt de stress eruit.

Het kan goed zijn dat ze een sterk karakter heeft maar je mag blij zijn dat ze zo laat merken dat er iets mis is. Een paard heeft niet de mentale capaciteit om bewust uit te proberen.

Maak van dingen zoals uit de wei halen dus een opdracht en stel nieuwe doelen. Niet dat ze leert wijken onder het zadel maar dat ze zich netjes gaat gedragen als jij ernaast staat. De basisopvoeding oefenen. Desnoods 5x achter elkaar uit de wei halen en terug zetten. Tig keer opzadelen zonder te gaan rijden. Grondwerk zoals netjes een pasje achterwaarts zetten, jou overal volgen, stoppen als jij stopt enz.

Dit paard probeert jou iets duidelijk te maken en wordt steeds grover in haar taalgebruik. Ze heeft mentale rust en stabiliteit nodig, ik denk dat ze nu overvraagd is. Met geweld los je nu niets op.

_/-\o_ +:)+ _/-\o_ +:)+ _/-\o_ +:)+

Mens naar mijn hart!!!!!!

En de mijne! Zij is pas 3! Doe het rustig aan met haar, want je hebt een paard eerder kapot dan goed.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 09:11

je wist waar je aan begon, de verkoper heeft duidelijk gezegt dat het paard lastig kan zijn en nu wil je haar terug doen? :n

Verder is het dier pas 3 en 9 week onder het zadel, het dier moet eerst vertrouwen en conditie op doen. ze is waarschijnlijk voor de verkoop snel klaar gestoomd en jij wil dat ritme gewoon voortzetten.
Laat het zadel nog even lekker af en probeer een band op te bouwen met het dier, haal hem van het hoge voer af en zet hem gewoon op basisbrok.

Heb je het dier wel laten keuren voor de aankoop zowel klinisch als rontgologisch?

Ik zou juist blij zijn dat het dier het aangeeft dat het even veels te veel is!

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 09:13

Pashon schreef:
je wist waar je aan begon, de verkoper heeft duidelijk gezegt dat het paard lastig kan zijn en nu wil je haar terug doen? :n

Verder is het dier pas 3 en 9 week onder het zadel, het dier moet eerst vertrouwen en conditie op doen. ze is waarschijnlijk voor de verkoop snel klaar gestoomd en jij wil dat ritme gewoon voortzetten.
Laat het zadel nog even lekker af en probeer een band op te bouwen met het dier, haal hem van het hoge voer af en zet hem gewoon op basisbrok.

Heb je het dier wel laten keuren voor de aankoop zowel klinisch als rontgologisch?

Ik zou juist blij zijn dat het dier het aangeeft dat het even veels te veel is!

Hier ben ik het ook helemaal mee eens!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 09:22

Ik ben het met de laatste posts ook helemaal eens. :j

Zou ik net een nieuw, jong paard hebben dan zou ik dat beestje lekker even de tijd geven om te wennen, lekker op het land zetten in een groep en dan na een tijdje gaan grondwerken. De basis er in, waar je weer veel profijt van hebt in de dagelijkse omgang en tijdens het rijden.

Wat is nou 9 weken gereden zijn? Dat is niets! Dan heb je een beetje basis, maar ik krijg meer het gevoel dat zo'n paard dan totaal overweldigd is. Maar ja, dat is mijn gevoel hierover.....

Gewoon geduld hebben, aan de slag met de basis grondwerk, wel consequent en duidelijk zijn (wat niet betekent dat je problemen met geweld op moet lossen) en als dat allemaal goed gaat, een goede instructeur/-ice zoeken, die je kan begeleiden met het rijden op een jong paard. En dan gewoon lekker afwisselen met grondwerken en rijden. Want er is meer in het leven dan rijden en bij zo'n jonkie zou ik even heel, heel rustig aan doen. En zorg ervoor dat de merrie naast haar leven met jou ook gewoon paard kan zijn op het land in de groep dagelijks.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 09:25

Weet je wat ik niet snap....je wilt de problemen oplossen, loopt nu tegen zoveel aan, maar je stapt er wel gewoon weer op voor een les.
Laat dan dat rijden toch even voor wat het is. Je geeft aan veel grondwerk te willen doen....doe dat dan ook.
En zeg niet ik wil dit, maar ik doe iets heel anders.
Volgens mij is dit helemaal geen agressief paard, maar een paard wat jou duidelijk wil maken dat ze het niet aankan.
En volgens mij sluit jij je ogen daarvoor omdat jij haar nu ziet als een agressief paard.
En je mag jezelf de hemel in prijzen hoor, dat je zo´n paardje getroffen hebt. De meeste paarden laten dat niet zien.

Ik zou gewoon even helemaal niks meer van haar vragen. Alle druk eraf. Geef haar de tijd, breng gewoon die tijd samen door.
Maar ga niks meer doen. Op dit moment is het gewoon allemaal teveel voor haar.
Zet je eigen gevoel van willen rijden opzij (dan had je imo een ouder en doorgereden paard moeten nemen) en kijk nu even alleen maar naar je paardje. Zij heeft het hard nodig op dit moment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 09:33

Het dier is pas drie, net onder het zadel, net verhuisd, krijgt voer met haver erin en heeft een baas die PAS 8 jaar ervaring heeft (waarvan hoeveel jaar met jongere en/of moeilijkere paarden?) ;)

Aantal dingen die ik om te beginnen zou doen:

* paard direct op ander voer zetten. Kies voor een vetter voer ipv spul met melasse en haver, je wilt JUIST GEEN piekverbranding maar duurverbranding bij zo'n paard.

* zorg dat je eerst NAAST het paard de baas wordt. Op stal, met poetsen, met longeren/grondwerken. Laat je daarin begeleiden door een instructeur. Als het nu al "nieuw" voor je was om het paard weg te jagen als 'ie in je ruimte kwam en je kleiner te maken als 'ie wél mocht komen, dan heb je zelf te weinig basis om zelfstandig een jong dier op te voeden.

* Een paard dat nog zo jong is, nog zo groeit, én al aan het werk moet, heeft imo een goede medische/fysieke begeleiding nodig. Ik laat bij jonge paarden elke 3 maanden de osteopaat langskomen, gewoon voor het 'onderhoud' van het lijf. Het groeit nog, er ligt al een zadel op, jij zit er met je ruitergewicht bovenop, hij bokt eens... Dat moet allemaal maar verwerkt worden door dat lijf. Beetje hulp is dan fijn meegenomen.

* Kijk even kritisch (met een GOEDE begeleider) naar je werkschema voor dit paard. Is het niet teveel? Is de verhouding vrije tijd/contact andere paarden/werkjes wel in orde?

En, last but nog least, geef het dier TIJD. Tijd om te wennen aan z'n nieuwe huis, aan z'n nieuwe stal/weidegenote (die heeft ze toch hopelijk wel?), aan jou als baasje met jouw regels/werkjes etc. Dat wil niet zeggen dat je niet DUIDELIJK moet zijn naar dit paard, want het heeft duidelijk ook wat leiding en opvoeding nodig. Maar er is meer aan de hand dan "puberen" denk ik zo.

Nijntje1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 09:46

Juliette86 schreef:
Wat dacht je van de werkdruk verlagen? Beestje is pas 3. Zou mij niets verbazen als ze wat rust en tijd nodig heeft om alle indrukken van de afgelopen maanden te verwerken. De eerste tijd na aankoop is ze waarschijnlijk nog overbluft geweest maar nu komt de stress eruit.

Ben ik het mee eens. Als ze zo net onder het zadel is, dan kan het wel zo zijn dat ze uit de weide halen etc. ziet als: oh ik moet zo werken. Dat volgt er namelijk vaak op neem ik aan. Dus niet daarna aan het werk. Idd grondwerl, grondwerk, grondwerk, rust, rust, rust, en heeell veeeeel tijd! Wat maakt het uit dat je nog een tijdje niet intensief kan rijden. Tis toch jou paard? Dan blijft ze voorlopig wel even. Nergens haast voor nodig..... dacht ik zo
Iets rustiger aan en idd net zoals Juliette zegt: nieuwe doelen stellen. Laat haar zien dat uit de wei halen etc. ook plezierig kan zijn. Het komt nu op mij over als een paard dat volledig in protest gaat en nergens plezier in heeft.

Verder ken ik je situatie niet en heb ik het ook niet gezien, maar: heel veel succes!!

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 09:57

Ik vind het raar dat iedereen zegt dat je niet aan zo een jong paard moet beginnen met 'maar' 8 jaar ervaring. Niemand hier weet wat die ervaring is en als zij nou verliefd werd op dit paardje. Ze slaat hem niet in elkaar en doet verder ook geen dingen waarvan ik zeg, arm paard. Oke, misschien is het paardje wel overvraagt maar ze vraagt om hulp en ze heeft dus een instructrice die haar een beetje helpt en wil haar helemaal na laten kijken. En ze wist toch ook niet dat dit paardje zo moeilijk was. Een moeilijk karakter kan van alles zijn en dat weet je niet totdat ze het gaat uiten. Aangezien ze bij de vorige eigenaresse niet zo moeilijk was is het ook moeilijk in te schatten.

Ts, ik zou er ook hulp bij halen en dan lekker NH met haar doen en neem rustig de tijd. Ik hoop dat jullie eruit komen en dat je er straks een super paardje aan hebt.

cleyto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 10:10

Ze heeft ruim twee jaar en een half op het land gestaan, men is pas sinds drie maanden met haar beginnen werken, hetgeen ik hier met haar doe is geen stresswerk, gewoon basis amper een kwartiertje per dag, voor de rest staat ze op de weide met een maatje, en ook deze pony durft niet meer naar me toe te komen vanwege haar boze reacties.Dat is net de oorzaak geweest: ze heeft nooit geleerd dat mensen geen kwaad met haar doen , met veulens die geleerd worden van bij het begin heb je dit niet voor.En het is ook het karakter natuurlijk!
Twiggy2008 schreef:
Ik ben het met de laatste posts ook helemaal eens. :j

Zou ik net een nieuw, jong paard hebben dan zou ik dat beestje lekker even de tijd geven om te wennen, lekker op het land zetten in een groep en dan na een tijdje gaan grondwerken. De basis er in, waar je weer veel profijt van hebt in de dagelijkse omgang en tijdens het rijden.

Wat is nou 9 weken gereden zijn? Dat is niets! Dan heb je een beetje basis, maar ik krijg meer het gevoel dat zo'n paard dan totaal overweldigd is. Maar ja, dat is mijn gevoel hierover.....

Gewoon geduld hebben, aan de slag met de basis grondwerk, wel consequent en duidelijk zijn (wat niet betekent dat je problemen met geweld op moet lossen) en als dat allemaal goed gaat, een goede instructeur/-ice zoeken, die je kan begeleiden met het rijden op een jong paard. En dan gewoon lekker afwisselen met grondwerken en rijden. Want er is meer in het leven dan rijden en bij zo'n jonkie zou ik even heel, heel rustig aan doen. En zorg ervoor dat de merrie naast haar leven met jou ook gewoon paard kan zijn op het land in de groep dagelijks.

cleyto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 10:14

Sweetselina schreef:
Ik vind het raar dat iedereen zegt dat je niet aan zo een jong paard moet beginnen met 'maar' 8 jaar ervaring. Niemand hier weet wat die ervaring is en als zij nou verliefd werd op dit paardje. Ze slaat hem niet in elkaar en doet verder ook geen dingen waarvan ik zeg, arm paard. Oke, misschien is het paardje wel overvraagt maar ze vraagt om hulp en ze heeft dus een instructrice die haar een beetje helpt en wil haar helemaal na laten kijken. En ze wist toch ook niet dat dit paardje zo moeilijk was. Een moeilijk karakter kan van alles zijn en dat weet je niet totdat ze het gaat uiten. Aangezien ze bij de vorige eigenaresse niet zo moeilijk was is het ook moeilijk in te schatten.

Ts, ik zou er ook hulp bij halen en dan lekker NH met haar doen en neem rustig de tijd. Ik hoop dat jullie eruit komen en dat je er straks een super paardje aan hebt.

danjewel...in die 8 jaar ben ik dagelijks met ponies en eigen paarden bezig geweest, samen met mijn moeder, onze paarden staan aan huis en worden op de meest paardvriendelijke manier behandeld.Ze valt ook gewoon kinderen aan hoor, als die aan huis komen ... dit ligt zeker niet aan mij of mijn gedrag tegenover haar, ze doet het bij iedereen groot en klein.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 10:18

Maar sinds ze aan 'het werk' is, staat ze niet meer op het land dan? Lijkt me juist een hele fijne manier om alles te verwerken na 'het werk'. Toch? Of lees ik nou verkeerd..... ;)
Ah, ik zie het al, ze staat toch op het land, dat is fijn. :j

Het kan inderdaad, zoals Albert eerder al aangaf in dit topic, ook te maken hebben met hormonen. Sommige merries kunnen gigantische gedragsproblemen hebben doordat er een foutje zit in de hormoonhuishouding. Als de juiste aanpak niet werkt, zou ik zeker eens verder kijken. Breng haar eens naar Eric Laarakker (holistisch dierenarts) ofzo.
Ik weet ook niet of het zo is, maar ALS het een probleem van binnenuit is, kun je er verder weinig mee aanvangen wie je er ook bij haalt......

Sterkte met haar!

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 10:29

Ik snap je probleem zelf ook ervaren dat vergt geduld, je hoofd gebruiken en alert blijven. Klinkt bij mij als een dominant paard.

Ik kocht mijn paard toen ze net twee weken onder het zadel was. Ben toen gewoon opnieuw begonnen dus bij het begin van beleren , het contact met je dier en wel na training zadel op maar enkel uitstappen.

Brok kreeg ze van mij helemaal niet...eerst haar gedrag verbeteren. Na een maand of twee heb ik er zelfs kalmerend voer gegeven waar ze kalm van werd. Want ze draaide echt door.

Het consequent zijn en ook mede met het voer is er bij haar een knopje omgegaan en kende ik haar niet meer terug. Kalmerende spul heb ik overigens maar een maand gebruikt [voor het geval dat mensen denken dat ik mijn paard graag sedeer!]!
Bij deze merrie was het een kwestie van wennen aan nieuwe omgeving. Ze was echt van slag.

We hebben nog een merrie en die hebben we al wat jaren maar die blijft zuur. Daar gaat het echt om dominantie. Eerste jaar heb ik alleen haar kont gezien, gelukkig accepteerde ze mijn man beter.
Ook hier weer consequent zijn geen kalmerend voer dat heeft bij dominantie geen nut. Ik kan haar nu hanteren maar een klik hebben we niet.
Heel dominant zijn belonen en dan verwennen. Verschillend halters kapot geknapt door het stoeien maar ze is nu zover dat ze zelfs een aai eigenlijk wel lekker vind.

Advies is al meerdere keren gegeven;
Is het niet lichamelijk?
Geef geen haver daar gaan ze alleen stuiteren. Een jong dier stuiter al genoeg van zichzelf ondanks dat de energie misschien gauw op is.
Misschien ook een teken dat het dan voor nu effe genoeg is?!
Pak het van het begin weer op. Het gaat om leren en bevestiging van wat ze goed doet.
In geval van dominantie is hulp niet zo'n gek idee, angst voelen ze aan en dat is genoeg reden om weer wat uit te halen.
Voor het geen ik lees ben je wel goed bezig.
Geef niet op je heb voor dit paard gekozen een gewaarschuwd mens telt voor twee en misschien zeg je over een half jaar ok dit begint erop te lijken!

Zo te horen weet je wel waar je aan begonnen ben. Als het niet gaat gaat het niet. Ik bedoel valse honden komen voor maar dat is met paarden net zo goed mogelijk.

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat! succes!!

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 10:56

Breng het paard alsjeblieft terug voor er iemand mee verongelukt.
Zoals ik het hoor is het een staker en die zijn niet zo prettig in
de omgang omdat ze een hekel hebben aan werken.
En laat je niet wijsmaken dat een osteopaat dit karakterfoutje
wel even weg komt knuffelen.
Je maakt mij niet wijs dat je een rug kunt manipuleren door er klopjes
op te geven, heb ze aan het werk gezien, ik kwam niet meer bij. :+

Anoniem

Re: Ons nieuwe paard is zeer agressief!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 11:01

Osteopaten knuffelen niet, werken niet met klopjes en werken geen karakterfoutjes weg ;) dus ik vraag me af wat jij in hemelsnaam aan het werk gezien hebt :=

Vorige eigenaar heeft het paard zo te lezen met eerlijke info verkocht, dus weinig kans dat het paard teruggenomen gaat worden en juridisch heeft de nieuwe eigenaar geen poot om op te staan.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 11:06

vervelend dat je paardje nu zo is ,
mischien even 2 weekjes op het land zetten ? en dan rustig weer beginnen ? misschien is het wel in 1x teveel van het goeie .

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 11:08

Sonja schreef:
Osteopaten knuffelen niet, werken niet met klopjes en werken geen karakterfoutjes weg ;) dus ik vraag me af wat jij in hemelsnaam aan het werk gezien hebt :=

Vorige eigenaar heeft het paard zo te lezen met eerlijke info verkocht, dus weinig kans dat het paard teruggenomen gaat worden en juridisch heeft de nieuwe eigenaar geen poot om op te staan.

Laat me raden.....je bent osteopaat? }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 11:09

Nee godzijdank niet :D Maar zie wel regelmatig een goede aan het werk en merk verschil aan de paarden als ze behandeld zijn.
Bovendien sta ik open voor dingen die ik niet ken en neem graag nieuwe kennis tot me in plaats van op basis van vooroordelen alles wat ik niet ken direct respectloos af te branden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-09-09 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 11:11

lisa_pluisje schreef:

99% van alle paarden zijn geen verkeerde paarden maar worden zo gemaakt. waar haal je het idee vandaan dat ze niet wil werken, dat dier is pas 3, heeft warschijnelijk het een of ander meegemaakt en is veel te snel beleerd, nu gaat ie verhuizen en het ritme zet zich voort, ook al is dit overduidelijk te veel...ik zal zeggen ik sluit me ook aan bij wat silence zegt en vele anderen hier, ga grondwerk doen en werk eerst aan het vertrouwen. ik heb je pb gestuurd van iemand die je zal kunnen helpen, ik vind wel knap dat je ondanks dit allemaal gaat doorzetten en dat paardje een kans geeft. niet geschoten is altijd mis, toch? ;)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 11:13

lisa_pluisje schreef:

En dat gaat dus niet. TS heeft het paardje en stuk goedkoper gekregen vanwege haar moeilijkere karakter, dan kun je niet na 2 weken al komen aanzetten. Daarbij veel paarden worden een tijd extra narrig na een verhuizing.
TS, stop met dagelijks rijden al is het maar een kwartiertje, maar 2/3x per week max een half uurtje. Verder weg met die haver, daar worden ze alleen maar opgefokter van. Ga met haar wandelen, grondwerken, of aan de lange lijnen maar zorg dat het vertrouwen groeit. En vooral: niet meteen opgeven! Zoek hulp, iemand die veel ervaring heeft met dit soort boeven. Ik hoop dat het je lukt!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:01

Ook al heb je 25 ipv 8 jaar ervaring in de paarden, dit soort karakterpaarden zijn alleen voor sommige ruiters weggelegd en als je dus 8 jaar ervaring met karakterdieren hebt, inclusief het inrijden en goed opleiden, ja dan kun je er aan beginnen maar als je op "simpele" rustige beestjes lekker rondgereden en bosritjes hebt gemaakt dan heb je aan een leven lang ervaring nog niet genoeg om met deze dieren om te gaan of je moet een natuurtalent zijn.
Je ziet het helaas steeds vaker dat mensen zich overschatten en dan ook nog, omdat het paard goedkoop is het toch maar doen en helaas, er zijn maar weinigen die er in slagen om dit tot een goed einde te brengen, ik rij al mijn hele leven en dat is heel wat meer dan jouw 8 jaar en geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om zo'n karakterdier aan te schaffen omdat ik mijn eigen beperkingen ken na 40 jaar in het zadel.
Ik wens je alle succes maar blijf ook eerlijk naar jezelf toe en het paard en geef het uit handen voordat jij in het ziekenhuis en het paard op de slachtbank ligt.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 02-09-09 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:01

cleyto schreef:
Twee weken geleden heb ik een nieuw paard gekregen, een 3-jarige Florencio merrie. Ik was helemaal weg van haar toen we gingen kijken en proberen! Een ietwat moeilijker paard, die af en toe wel eens kon tegenwerken tijdens poetsen, of zuur keek. Ook een uitdaging tijdens het rijden, maar ze heeft niet gebokt en/of gesteigerd toen.
De merrie stond al een tijdje te koop, eerst voor de prijs van €5500, maar we hebben haar gekocht voor €4250, door haar moeilijkere karakter.
Toen ze hier aankwam ben ik haar wat muesli met haver gaan voederen, eentje die de spieren bevordert ook. Dit heb ik gedaan omdat ze zeer snel uitgeput was toen ik haar probeerde. De eerste dagen ging het schitterend! Rijden ging geweldig, ze was braaf tijdens poetsen, voetjes geven deed ze braaf, bandages omdoen, ... Mijn lesgeefster was onder de indruk omdat ze nog maar 9 weken zadelmak was toen.
Maar enkele dagen later begon ze te bijten en dierf ze haar kont wel eens draaien. Ik bestrafte haar zodra ze me pijn deed, anders verhief ik mijn stem gewoon. Maar het betert niet, integendeel! Ondertussen heeft ze me al verschillende vieze wondes gebeten, steigert ze ook aan de halstertouw, stampt ze als je in de buurt van haar komt als ze in de stal is, en ze valt aan in de weide als je geen eten bij je hebt. Ook tijdens het rijden doet ze vreselijk, maar ze krijgt me er wel niet af.
De vorige eigenares heeft me gewaarschuwd voor een moeilijk karakter tijdens het rijden dan vooral, maar niet dat het zo erg zou zijn!
Ik ben al 8 jaar in de paarden bezig, en ik heb nog nooit bang gehad, tot nu!

Mijn vraag is, kan ik hier iets aan doen? En nog liever, moet de verkoper dit paard terugkopen?

Alvast bedankt allemaal!
Groetjes Laura

hebben jullie bella gekocht op papier birgit

ZOJA DAN IS HET NIET NETJES WANT JE WAS VAN TE VOREN GEWAARSCHUWD
maar stel maar vragen ik had heel veel contact met bella en zou haar kopen tot ze me aanviel in de weide toen had ik het bekeken

florencio x cabochon toch een koffievos
ik ga nu pas je posten lezen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:08

Inmiddels weet ik zeker dat dit bellatrix is :j
Jij hebt haar gekocht in Dalem

Deze merrie is gewoon vals, je moet er mee om kunnen gaan anders verkopen ze wordt niet anders.

Je moet onmiddelijk stoppen met het voeren van haver.

Je weet hoe je haar uit de stal moet halen eerst halster laten zien zodat ze zelf haar hoofd in stopt.

Vraag maar wat je wilt weten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:16

Volgens mij staat er op kapaza de oude advertentie nog en daar staat heel duidelijk ERVAREN RUITER, dit paard heeft naar verhouding en vraagprijs lang te koop gestaan dus je was gewaarschuwd, heb je nu niets meer aan maar voor een volgend keer toch iets langer nadenken, als er in de advertentie van een handelsstal al bijstaat dat het een dier is voor een zeer ervaren ruiter dan is zo'n dier volgens mij nooit geschikt voor 90% van de ruiters die er zijn.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:17

Dit paard heeft niet lang te koop gestaan enkel 7 weken dat vind ik niet lang hoor.

Deze merrie kan iid gevaarlijk zijn maar is super intelligent overigens heeft ze een bloedhekel aan kinderen dus mijn tip is houd kleine kinderen uit haar buurt want ze valt ze echt aan

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:21

Een merrie met deze uitstraling en afstamming voor dat geld is meestal wel eerder weg, hopelijk kun jij TS verder op weg helpen aangezien je de merrie kent en volgens mij was het wel wat langer dan 7 weken maar dat doet er niet toe, de stal waar ze vandaan komt is eerlijk geweest en dat is fijn.