caboclo schreef:uitleg
nou bleek dus dat ze gekeurd werden door zijn dierenarts die elk paard goed keurd werd.
maar daar kwamen we pas achteraf achter.
die andere wou ik graag 2 weken op proef dat kon en in de 2 weken als de merrie beviel lieten we haar keuren
dit keer door onze eigen dierenarts.
werd afgekeurd. dus wij weer terug met t gevolg dat ik me geld terug wou en liever niets meer met de paarden sport temaken wou hebben.
op t laatst kwamen der kopers voor hem en lieten de ruin die ik als 3de paard kreeg keuren.
wij hadden dat dus nog niet gedaan
de kopers waren helemaal weg van hem en dus lieten ze hem op hun kosten kopen afkeuring was voor ons.
hij had achter vocht in zijn knie en dus kwam hij al niet door de normalen keuring heen.
toch besloot ik hem verder te laten keuren want wie weet had hij een trap of wat dan ook gehad.
wij naar de kliniek om foto`s temaken. kwam er uit dat hij vorse ocd had in zijn knie.
maar voor een 4 jarige van bijna 180m zal t echt gevolgen op brengen.
okee om dat t echt me droom paard wou stemde ik daar meteen mee in.
ik mij droom paardje mee naar huis en nog ff op proef (3a4 weken)
nouja goed heb er wat voor over, maar de dierenarst kwam op stal voor te enteen en zei meteen
oewg die is bang/gespannen ik besloot om te vragen of ze even naar haar wou kijken.
ze zei goed voetjes gecontroleerd enzo toen kwam ze bij der rug ze ging der rug even bekijken en bleekt helemaal vast te zitten.
ze vroeg om een harde borstel en ging er best ruw overheen niet zo zachtjes hoe ik haar poetste![]()
als nog kwam ze geen keuring door dus besloot ik haar weet terug te brengen en als weer om m`n geld gevraagt.
.
maar toch bleef het paard t beste paard van stal te zijn.
dus denk je als je een goed paard mee naar huis neem is het weer niet zo.
dit is het paard waar het nou over gaat.
hij heeft zo veel gebreken dat hij niet meer waard is dan de slacht prijs.
ik heb kontakt gehad met de vorige koper die hem heb laten keuren
en die wist mij alles te vertellen maar dat was dus na dat ik hem hier tekoop heb aangeboden.
Ik heb even wat geknipt, maar als ik zo kijk heb je helemaal niks laten keuren voor je tot aankoop over ging, en ben je steeds naar die stal teruggegaan ipv meteen een zaak aan te spannen omdat ze erom bekend staan slachtpaarden door te verkopen als sportpaarden (als het dus om die beruchte stal gaat)