Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
pharagirlke schreef:Denk je echt dat dat beest van 1 schop volledig getraumatiseerd is?
Dat mensen heb benaderen alsof hij een trauma heeft en dat hij daar dus handig op in speelt betekent niet dat ie ook echt getraumatiseerd is

Een paard, en zeker een doorwinterde manegepony, weet heel leuk in te spelen op die kleintjes die hem benaderen van "aaawh pony heb je pijnnn??" 
Shadow0 schreef:Ontsnappen kan ook heel link worden, zeker als ze gewoon doordrammen. Sommigen lopen je gewoon omver of pletten je tegen de deur als je niet uitkijkt. Dat is wat mij betreft niet acceptabel, en een paard dat dat probeert zal ik aanpakken. (Daarnaast zal ik ook proberen om het te voorkomen, maar als dat niet gelukt is, mag het paard nog steeds niet ontsnappen.)
marjolijnk schreef:Als je een stagiare bent op een manege dan hou je toch van paarden en pony's? ja tuurlijk, anders doe je geen Paardenhouderij
En als je een normaal bent dan schop je toch geen paard? Hoe krankzinnig. o jawel hoor, als ze mij daar een reden voor geven zeker wel
Heeft het nut? Nee, dat paard lijdt omdat die stomme stagiare zo stupid moest zijn om te schoppen. het heeft wel nut, als een paard geen respect voor je heeft, en compleet over je heen loopt, dan moet je even laten weten dat jij de baas bent, en dat bereik je niet met een foei..
Nu heeft het paard het vertrouwen van de mens een stuk verloren. wat heel er jammer is! is dat zo? mijn pony heeft ook wel eens schop van mij gekregen, toch is hij niet bang voor me, en vertrouwd me volledig, is een paard dat door een ander paard getrapt wordt dan ook getraumatiseerd?
Ik zou proberen het vertrouwen van het paard terug te winnen door veel tijd met hem door te brengen en geduld te hebben. Hij(hetpaard) heeft hulp nodig en weet zelf niet hoe, maar jij kan hem wel helpen samen met iemand anders. heel veel geduld hebben, vooral niet straffen, ben benieuwd wat voor onopgevoed paard dat wordt..
Door join-ups te doen krijgt hij weer vertrouwen. laat hem nieuwsgierig naar jou maken.. Door hem in de join-up op het einde te negeren loopt hij naar je toe en als hij je snuffeld dan kun je hem zachtjes en geruststellend aaien en dan loop je weg en kijkt niet naar hem. Loopt hij je dan achterna dan kun je proberen hem zachtjes te aaien op de pijnlijke, kwetsende plekken. Kijk op youtube.com maar naar filmpjes van join-ups en zoek op internet hoe je een join-up moet doen..
join-ups moet je nooit doen als je niet weet hoe het moet, en ik denk niet dat een manege eigenaar een lesklantje een join-up laat doen met zijn pony
En ZEKER klagen bij de eigenaar! Zo'n mens moet van de manege worden AFGESCHOPT!![]()
marjolijnk schreef:Op sommige punten heb je gelijk..
Maar je snapt ook niet alles van mij
Straffen mag heus wel.. Dat doe ik zelf toch ook.
Anders word je paard de baas over jou.
Terwijl je zo'n ooh ontzettend braaf peard gebt.
dees_daan schreef:marjolijnk schreef:Op sommige punten heb je gelijk..
Maar je snapt ook niet alles van mij
Straffen mag heus wel.. Dat doe ik zelf toch ook.
Anders word je paard de baas over jou.
Terwijl je zo'n ooh ontzettend braaf peard gebt.
hoe zou jij dan straffen? als mijn pony naar mij trapt of slaat dan krijgt hij een schop.. en best hard ook.. hard genoeg iig dat dat maar 1 keer nodig is.
ik heb op verschillende 'paardenbedrijven' stage gelopen, maar ik maak geen verschil in werk of 'privé' paarden in de omgang, wat ik van mijn pony niet pik, pik ik ook niet van een ander paard/pony.. dus volgens jou mag ik stagepaarden niet straffen? lijkt me ook niet handig, dan lopen ze compleet over de kleine kindertjes heen, en over mij heen wat weer gevaarlijk voor mij wordt.. nee is nee, en als dat niet duidelijk is met stem dan moeten ze het maar even voelen.. veiligheid gaat voor.
) maarjah..
Mayflower_ schreef:Tsja ik heb mijn pony laatst ook een rotschop verkocht omdat hij beet. Nou hij solliciteerde er zelf maar en ik hoop dat hij het ook goed gevoeld heeft. Ik ben verder niet gewelddadig naar paarden maar als ze erom vragen dan krijgen ze straf.
En de stagiaire heeft ook nog een verhaal he.. Misschien is het wel heel anders gegaan dan dat Jantje aan Pietje vertelde en Pietje vertelde het weer aan Klaasje.
Durf je wel, zomaar je pony een schop verkopen omdat hij bijt!! 
Geloof me maar, een paard dat een veiligheidsknoop los krijgt waarvan het stuk waar ze aan moet trekken er nog eens doorheen steekt, zodat ze dus echt aan de juiste lus moet trekken... Dan krijgen ze vrijwel alles open

je weet niet wat er voor en er na gebeurde, en je weet ook niet wat voor pony het is. dus oordelen of die schop onnodig is kan je al helemaal niet..