Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
Monster_tos schreef:Als ik merk dat mijn paard vaker gaapt denk ik ook altijd aan wormen of iets met de maag/darmen. Een rijstal waar ik gewerkt heb gaapten al paarden regelmatig, werden ook nooit ontwormt. En ze hadden allemaal zware worminfectie. Hoe grappig en leuk het er ook uitziet. Ik vind maar niks als mijn paard gaapt!
Bolieke schreef:Monster_tos schreef:Als ik merk dat mijn paard vaker gaapt denk ik ook altijd aan wormen of iets met de maag/darmen. Een rijstal waar ik gewerkt heb gaapten al paarden regelmatig, werden ook nooit ontwormt. En ze hadden allemaal zware worminfectie. Hoe grappig en leuk het er ook uitziet. Ik vind maar niks als mijn paard gaapt!
Wel ik was juist hetzelfde aan het denken. Het duidt of een slechte gezondheid (wormen, maagklachten) of op psychische stress. Daarme het geeuwen bij het hoofdstel omdoen, begin van de les, na de les. Gewoon in de weide zie je een gewoon gezond paard bijna nooit geeuwen.
Een keer geeuwen is geen ramp, dikwlijks of ineens meer gaan geeuwen duidt op problemen!