Lara_Silver schreef:TS als ik jou was zou ik allereerst lichamelijk klachten uitsluiten en het paard niet meer ín de box borstelen/hoeven krabben. Je betreed haar persoonlijke ruimte en vraagt haar dingen te doen die ze liever niet heeft. Maar zelfs dan mag een paard dat niet op die manier duidelijk maken en moet gecorrigeerd worden. Maar ik geloof niet; en neem dit niet verkeerd op, want het is niet erg; dat jij kundig genoeg bent dit alleen op te lossen. Je wordt in dit topic dan wel overspoeld door reacties die suggereren dat je het paard het grootste pak slaag van haar leven zou moeten geven, ga hier op dit moment aub niet op in. Je zegt al dat straffen het gedrag erger maakt, voor je het weet trapt ze je echt het ziekenhuis in. Don't get me wrong, mocht het mij eigen paard zijn had ik het ook echt niet opgelost met lieve woordjes, maar van hem weet ik dat hij stopt met ongewenst gedrag als hij er straf voor heeft gekregen. Ik ken jou paard niet dus ik ga niet zeggen dat je er als een gek op rond moet gaan schoppen of slaan... Kortom, zoek hulp van buitenaf.
Dit vind ik een goede samenvatting van onze blabla
?
NOT
.
.