help pony verkocht vertoond nu vreemd gedrag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Axel_Valerie

Re: help pony verkocht vertoond nu vreemd gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:21

Ja en als je dan op haar gaat rijden, even helemaal alleen met het paard. Dat die mensen zegmaar NIET in de buurt zijn...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:22

overleg je ook even wie voor die kosten op gaat draaien als er wel iets blijkt te zijn en jij haar terugneemt?

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:27

ja zou ik ook nog even bekijken ja! anders krijgen jullie daar straks ruzie over..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:28

zou het ook vastleggen, voordat jullie een DA erbij halen enz.
wie betaalt wat als er niets ernstigs is en ze daar blijft?
Wie betaalt wat als er wel iets is en de koop ontbonden wordt?

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:38

Heel appart. Heb ook wel eens op een pony gereden die zich liet vallen, maar dan eerst op de knieën, en dat was gewoon écht eigenwijs. Sommige pony's willen zich wel eens laten vallen uit angst. Reed je zelf met zweep? Verder zou ik ook eerst een osteopaat regelen.

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 19:32

ik reed zelf wel met zweep maar allleen voor dr bij meer niet

vind het zo vreemd

wij reden haar zo met zadel en hoofdstel

maar ook een halstertje en zadeloos

maar ook helemaal zonder wat dan ook en dan niet stappen maar galop alles en nu dit

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 19:34

krijg nu mail dat ze vind dat ik me terugtrekt ,absoluut niet zit hier met een buik vol zenuwen !

en dat ik verzwegen heb dat ze wat had ,nou niet dus heb een gezond paard zondag mee gegeven en dinsdag laat ze zich opeens vallen

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 19:40

miek140 schreef:
Tis nog een hele jonge pony dus...
Snap dat je bezorgt bent, maar ik zou eerst maar eens afwachten voordat je de pony terug koopt. Straks is er wél iets gebeurt waardoor het de schuld van die mensen is (zou niet kunnen bedenken wat, maar je weet maar nooit...) en zit jij met die pony opgescheept...

Zie net dat ze zich liet vallen na een tik vd zweep. Is het geen angst?

Verder hoefde ik niet te weten waar de pony precies vandaan komt, maar meer achtergrond informatie. Of je iets weet over hoe ze is opgegroeid. Bv in een weiland met allemaal jonge dieren? Of in een stal alleen?
Het zou natuurlijk kunnen (doe maar een wilde gok, fantasie neemt me een beetje mee) dat ze zó op jou is gericht, dat ze jou zo vertrouwd, dat ze verstijft wanneer jij er niet bij bent en zich vervolgens maar laat vallen omdat ze zich geen raad geeft als ze gestraft wordt.
Het zou idd wel eens kunnen helpen om dr naar toe te gaan en dr daar zelf eens op te gaan rijden.

ze is opgegroeid in het land samen met mama daarna is ze bij mij gekomen en hebben wij tijdelijk op een pensionstal gestaan waar ze ook gewoon op de wei stond samen met een shet wel een oudje ,daarna had ik een weiland voor me zelf en haar daar heeft ze ook met een oudere shet gestaan ik was wel elke dag bij haar

we zijn toen verhuisd terug naar de pensionstal omdat het weiland veel te slecht werd daar hebben we weer een maand of 8 gestaan daar stond ze tussen de merries in een kudde atijd goedgegaan

daarna verhuisd naar het weiland waar ze tot zondag heeft gestaan

ze is niet bang voor de zweep

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 19:41

moet wel zeggen dat het een angstig paardje was ovceral van schrikken maar na veel werken en veel vertrouwen is ze nergens meer bang voor ging zelfs voorop mee om een wel bang paard de weg over te begeleiden

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 19:54

mijn gevoel:

OF er is toch iets gebeurd op de trailer of op stal OF [en daar denk ik het hardst aan] het is een stress reactie.......

denk b.v. maar eens aan paarden met ernstige singeldwang,ze kunnen zich laten vallen,uitschakelen of zelfs flauw vallen.
dit is geen ongehoorzaamheid zoals vaak gedacht word maar echt een natuurlijke reactie!

je zei zelf al,een jong paard en echt een paard van het vrouwtje....... ;)

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 19:54

Ik heb een pony gehad, echt een schat van een beest was dat. Ze was altijd lief en braaf. Ik had haar zelf ingereden.
Totdat er een ander meisje op ging. Pony werd gek en kletterde achterover.
Bij mij deed ze niks...
Daarna na een tijdje ging mijn mams erop. ook toen, gek worden en achterover.
Na een tijdje begon de pony bij mij ook raar te doen. Ze was toen 4 jaar oud. Ze ging bokken.
Een keer bokte ze zo erg dat ik eraf lag, pony rende weg, (was in het bos) toen we haar vonden er weer op gegaan niks aan de hand. Heb toen de DA erbij gehaald, constateerde last van de rug en ging kraken. Dit aantal keren gedaan. Na een tijdje verhuisde ik, en toen ik een keer ging rijden ging ze ook zo gek worden en klapte ze zo achterover. Dat was voor mij de druppel. We hebben toen foto's laten maken en het bleek dat ze een vrij sterke vorm van Kissing Spines had.
De pony had zo veel vertouwen in mij, we waren zo'n hecht stel, dat ze heel lang voor mij heel lang lief bleef. Maar op een gegeven moment had ze gewoon zoveel pijn dat ze ook bij mij gek werd.

Wellicht, is dit op jouw pony van toepassing?... Wil je niet bang maken hoor, maar het zou natuurlijk goed kunnen...

Sterkte ermee!!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 19:56

Jeetje, wat een situatie zeg.

Begrijp ik goed dat die mensen nu zeggen dat jij je wilde terug trekken? Terwijl je juist had gezegt dat je het paardje terug wilt nemen?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:37

PatriesCarm schreef:
krijg nu mail dat ze vind dat ik me terugtrekt ,absoluut niet zit hier met een buik vol zenuwen !

en dat ik verzwegen heb dat ze wat had ,nou niet dus heb een gezond paard zondag mee gegeven en dinsdag laat ze zich opeens vallen

Als jij dit paard terug wilt. DOEN! Zij hebben het paard niet gekeurd, en dan nu jou beschuldigen van dingen verzwijgen etc? Ik begrijp dat je haar terug wilt, dus ik zou haar gaan halen.

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:39

Patries mag ik vragen hoe oud je bent?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:51

Oud genoeg, aangezien ze 3 kinderen heeft meen ik? ;)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:52

Wilde ik ook net zeggen :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:56

Als je de ruimte er voor hebt zou ik hun de pony trug laten brengen en met gesloten beurzen de koop ongedaan maken, dus dat jij hen nergens ovor vergoedt; zij hebben de pony niet laten keuren en bij jou heeft ze dit niet eerder gedaan, dus jou treft geen blaam! Thuis kun je dan eens rustig gaan kijken wat er mis is, of dat het inderdaad aan de verhuizing ligt.
Lekker een tijdje laten staan en er dan zelf rustig aan weer mee gaan rijden. Mocht je haar later alsnog willen verkopen, doe dit dan met een proefperiode bij je huidige stal, zodat de mensen haar leren kennen en andersom en dat ze zien dat ze dit normaliter niet doet. Of misschien kun je haar verleasen en wel bij jou laten staan, als je er zelf de tijd of financien niet helemaal meer voor hebt?

Je bent er trouwens zelf niet bijgeweest toch, dat ze dit gedrag vertoonde bij die mensen?
Wie weet wordt het wel gigantsch overdreven allemaal en is ze gewoon weggesprongen en meisje gevallen, of eens samen gevallen door struikelen ofzo; je weet het niet want sommige mensen hebben geen klik of andere twijfels en liegen dan van alles bij elkaar om maar onder de koop uit te komen!

Zo zou onze welsh na verkoop trappen bijten en stijgeren en ze eraf gooien; had hij hier allemaal nog nooit gedaan. Heb hem teruggenomen en hij kwam erg van slag weer terug, was pas na een week weer gewend en rustig.

Mijn advies: terugnemen die pony!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:58

Mocht de pony nu wél iets mankeren wat ze daar opgelopen heeft, dan zou ik toch wel graag ook een deel van die kosten vergoed hebben. Dan zou ik dus zeker foto's laten maken. Dat de pony niet gekeurd is, is nu dus ook in jou nadeel, dat is een zure dobber.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:59

wij hebben dus een zelfde iets mee gemaakt..
vorig jaar een pony voor m'n zusje gekocht.. en na 2 dagen at ze niet meer met rijden ging ze gewoon liggen uit protest.. toen oude eigennaar gebeld die kwam. pony at zo brokjes alles uit de hand bij haar rijden deed hij ook super.. naja wij toch nog 2 dagen geprobeer en uit eindelijk de pony terug gegeven. omdat hij gewoon daar thuis hoorde en zo een heimwee had..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:01

maar hoe bepaal je dat het daar opgelopen is, aangezien de pony er pas een week staat?

Ik verkoop mijn pony met contract trouwens, waarin ik heb geze dat als de pony teruggebracht wordt, ik een bepaald % in mag houden op de koopprijs. Heb namelijk wel een maand proeftijd voorgesteld maar stel de nieuwe eigenaren verklooien het dier en hij mag dan naar een ostheopaat of africhtingsstal, dan zou ik dat uit eigen zak moeten betalen!

*Ga er vanuit dat dit niet gebeurd hoor, zijn in dit gval hele gave mensen en de pony zal het daar super hebben*

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:04

Dat bewijzen is inderdaad het probleem nu.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:03

Zijn er verder nog ontwikkelingen?

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 12:13

nou we wachten af

ze bellen vandaag de kliniek in utrecht ze willen dus toch fotos

vind het nog steeds vreemd maar goed zal wel gek zijn

effe voor de mensen die het willen weten ben 25 en dit is geen penny verhaal

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 12:14

miek140 schreef:
Patries mag ik vragen hoe oud je bent?

25 hoezo????

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 12:16

opisop_shop schreef:
Als je de ruimte er voor hebt zou ik hun de pony trug laten brengen en met gesloten beurzen de koop ongedaan maken, dus dat jij hen nergens ovor vergoedt; zij hebben de pony niet laten keuren en bij jou heeft ze dit niet eerder gedaan, dus jou treft geen blaam! Thuis kun je dan eens rustig gaan kijken wat er mis is, of dat het inderdaad aan de verhuizing ligt.
Lekker een tijdje laten staan en er dan zelf rustig aan weer mee gaan rijden. Mocht je haar later alsnog willen verkopen, doe dit dan met een proefperiode bij je huidige stal, zodat de mensen haar leren kennen en andersom en dat ze zien dat ze dit normaliter niet doet. Of misschien kun je haar verleasen en wel bij jou laten staan, als je er zelf de tijd of financien niet helemaal meer voor hebt?

Je bent er trouwens zelf niet bijgeweest toch, dat ze dit gedrag vertoonde bij die mensen?
Wie weet wordt het wel gigantsch overdreven allemaal en is ze gewoon weggesprongen en meisje gevallen, of eens samen gevallen door struikelen ofzo; je weet het niet want sommige mensen hebben geen klik of andere twijfels en liegen dan van alles bij elkaar om maar onder de koop uit te komen!

Zo zou onze welsh na verkoop trappen bijten en stijgeren en ze eraf gooien; had hij hier allemaal nog nooit gedaan. Heb hem teruggenomen en hij kwam erg van slag weer terug, was pas na een week weer gewend en rustig.

Mijn advies: terugnemen die pony!

ze willen dr niet terug geven ze zeggen we hebben voor haar gekozen dus zullen er alles aan doen haar te helpen

diertje heeft 4 jaar lang nooit wat gehad

1 keer verslikt in een wortel meteen dierenarts erbij want ik dacht koliek (bel liever 1 keer teveel )