Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
miek140 schreef:Tis nog een hele jonge pony dus...
Snap dat je bezorgt bent, maar ik zou eerst maar eens afwachten voordat je de pony terug koopt. Straks is er wél iets gebeurt waardoor het de schuld van die mensen is (zou niet kunnen bedenken wat, maar je weet maar nooit...) en zit jij met die pony opgescheept...
Zie net dat ze zich liet vallen na een tik vd zweep. Is het geen angst?
Verder hoefde ik niet te weten waar de pony precies vandaan komt, maar meer achtergrond informatie. Of je iets weet over hoe ze is opgegroeid. Bv in een weiland met allemaal jonge dieren? Of in een stal alleen?
Het zou natuurlijk kunnen (doe maar een wilde gok, fantasie neemt me een beetje mee) dat ze zó op jou is gericht, dat ze jou zo vertrouwd, dat ze verstijft wanneer jij er niet bij bent en zich vervolgens maar laat vallen omdat ze zich geen raad geeft als ze gestraft wordt.
Het zou idd wel eens kunnen helpen om dr naar toe te gaan en dr daar zelf eens op te gaan rijden.
PatriesCarm schreef:krijg nu mail dat ze vind dat ik me terugtrekt ,absoluut niet zit hier met een buik vol zenuwen !
en dat ik verzwegen heb dat ze wat had ,nou niet dus heb een gezond paard zondag mee gegeven en dinsdag laat ze zich opeens vallen
opisop_shop schreef:Als je de ruimte er voor hebt zou ik hun de pony trug laten brengen en met gesloten beurzen de koop ongedaan maken, dus dat jij hen nergens ovor vergoedt; zij hebben de pony niet laten keuren en bij jou heeft ze dit niet eerder gedaan, dus jou treft geen blaam! Thuis kun je dan eens rustig gaan kijken wat er mis is, of dat het inderdaad aan de verhuizing ligt.
Lekker een tijdje laten staan en er dan zelf rustig aan weer mee gaan rijden. Mocht je haar later alsnog willen verkopen, doe dit dan met een proefperiode bij je huidige stal, zodat de mensen haar leren kennen en andersom en dat ze zien dat ze dit normaliter niet doet. Of misschien kun je haar verleasen en wel bij jou laten staan, als je er zelf de tijd of financien niet helemaal meer voor hebt?
Je bent er trouwens zelf niet bijgeweest toch, dat ze dit gedrag vertoonde bij die mensen?
Wie weet wordt het wel gigantsch overdreven allemaal en is ze gewoon weggesprongen en meisje gevallen, of eens samen gevallen door struikelen ofzo; je weet het niet want sommige mensen hebben geen klik of andere twijfels en liegen dan van alles bij elkaar om maar onder de koop uit te komen!
Zo zou onze welsh na verkoop trappen bijten en stijgeren en ze eraf gooien; had hij hier allemaal nog nooit gedaan. Heb hem teruggenomen en hij kwam erg van slag weer terug, was pas na een week weer gewend en rustig.
Mijn advies: terugnemen die pony!